خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی در «سلام صبح بخیر»:

توپ‌های لیگ برتر واقعا سنگین است/ استراماچونی باید روحیه‌اش را حفظ کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۲۸

پیشکسوت استقلال تهران با حصور در برنامه سلام صبح به خیر درباره شرایط فعلی آبی پوشان و رفتار اخیر سرمربی این تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی «سلام صبح بخیر»، سعید اکبری امروز در این برنامه میزبان مهدی امیرآبادی بازیکن سابق استقلال، سایپا و تیم ملی برای گفتگو درباره وضعیت توپهای لیگ برتر بود.

امیرآبادی در ابتدا گفت: در سازمان ورزش شهرداری تهران فعالیت می کنم و ورزش را رها نکرده ام و خداراشکر 1 کیلو هم اضافه وزن ندارم. در شهرداری هم دنبال خدمت به مردم و ورزش همگانی هستیم.

وی افزود: به چند تا از دوستان و هم بازی های قدیم زنگ زدم و آنها می گفتند واقعا توپها سنگین است. برخی می گویند اگر چند هفته بگذرد و توپها پا بخورند خوب می شوند اما بعضی هم می گویند توپها واقعا سنگین است. معیار توپ خوب از نظر استاندارد فیفا این است که بین 420 تا 450 گرم باشد.

امیرآبادی در این باره که اگر توپ 438 گرم باشد استاندارد است، تاکید کرد: فشار، جنس توپ که از الیاف باشد و قطر توپ هم تاثیر گذار است. بازیکنانی که در لیگ برتر کار می کنند در مصاحبه هایشان اکثرا گفته اند از توپها راضی نیستند و نظر همه این است.

اکبری نیز به گفتگوی روز گذشته با تاج که اعلام کرده بود اگر نظر همه مبنی بر بی کیفیت بودن توپها باشد آنها تعویض خواهند شد اشاره کرد. 

امیرآبادی نیز ادامه داد: دوستان می گفتند توپ سنگین است و از آن توپهایی نیست که ضربه بزنی و بعد از چند هفته بهتر شود. ضمن اینکه این توپها از 20 روز قبل به تیم ها داده و تست شده است.

در ادامه امیرآبادی به راستی آزمایی از کیفیت توپ با روپایی زدن پرداخت و آن را سنگین ارزیابی کرد و گفت: ضربه زدن به این توپ سخت است و اکثر مصاحبه ها نیز بر همین مبنا بوده است و فدراسیون باید فکری بکند.

وی درباره سانتر کشیدن با این توپ اظهار کرد: اگر توپ سنگین باشد و قوس و موزی بودن توپ را نداشته باشد روی همه پستها تاثیر مستقیم می گذارد. اینطور نیست که اگر دفاع های ما که اکثرا قدرتی هستند به خاطر ضربه سر با این توپ سردرد بگیرند و در مجموع دیگر بازیکنان مثل سابق نیستند که با هر شرایطی بازی کنند و اگر از چیزی ایراد بگیرند تا آخر با همین رویه جلو می روند.

امیرآبادی در ادامه راستی آزمایی از این توپ که باشگاه نساجی برای سلام صبح بخیر ارسال کرده بود، تصریح کرد: این توپ سنگین برای گلرها هم مشکل ایجاد می کند.

در ادامه جدولی از سوالات ورزشی روی دیوار تصویری برنامه به نمایش درآمد و پس از پاسخ امیرآبادی به سوالات آن کلمه قلعه نویی به عنوان رمز جدول مشخص شد و او درباره جدایی از استقلال گفت: سال 82، 83 بود که به استقلال رفتم و خود آقای قلعه نویی هم باعث شد من از استقلال بروم.

وی درباره تصادف با موتور در سال 92 اظهار کرد: من با این موتور در جاده تهران دماوند با سرعت 270 هم رفته بودم اما چون لباس و کلاه داشتم هیچوقت مشکلی نداشتم اما یک بار که کلاه نداشتم با سرعت 60 به درخت خوردم و دیگر نفهمیدم چه شد و 6 روز به کما رفتم. 

این بازیکن سابق فوتبال در واکنش به عکسهایی که در دیوار تصویری برنامه به نمایش در می آمد، درباره دربی یادآور شد: در 12 دربی بازی کردم. حالا هم که هفته اول لیگ است هیچ چیز مشخص نمی شود و چون استقلال باخته و پرسپولیس برده نمی توان چیزی گفت. هنوز شاکله تیم استقلال جا نیفتاده و استراماچونی باید روحیه اش را حفظ کند چون اینجا ایران است و اگر از همین هفته اول بخواهد با عصبانیت صحبت و حاشیه درست کند مطمئن باشید تیم به مشکل می خورد.

وی افزود: جواد نکونام یکی از بهترین دوستان من است که از سال 74 با هم دوستیم و امیدوارم مربیانی چون او و گل محمدی موفق باشند. چرا ما باید مدام دنبال مربیان خارجی باشیم. همین آقا جواد تمام علمش را از مربیان اسپانیایی می گیرد و امیدوارم همه مربیان جوان موفق باشند.

امیرآبادی در این باره که می گویند فقط او می تواند با علی دایی شوخی کند، گفت: علی آقا دیگر اسطوره و بزرگ ما است. روی دست او نمی آید. با او شوخی هم می کنم.

وی در پایان درباره دلیل غیبت خود در مراسم بهترین ها توضیح داد: من 22 سال ورزش حرفه ای کرده ام و قبل از اینکه لیگ برتر شروع شود در لیگ آزادگان بوده ام اما هیچ مراسمی دعوت نمی شوم. امیدوارم مسئولان فدراسیون به فکر پیشکسوتان باشند و به همه باشگاه ها نامه بزنند تا روحیه مضاعفی برای پیشکسوتان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز