خبرگزاری کار ایران

گزارش تحلیلی؛ حدادی یا ژیانلیان؟ کدام فوق ستاره در جام جهانی بیشتر خواهد درخشید؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۸۵

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی تحلیلی، با بررسی سوابق درخشان حامد حدادی و یی ژیانلیان دو فوق ستاره ایران و چین این دو بازیکن را مهره های اصلی دو تیم در راه صعود به المپیک معرفی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، در این گزارش آمده: ژیانلیان از چین و حدادی از ایران دو نفر از بهترین بازیکن های تاریخ آسیا هستند. این دو بازیکن در جام جهانی 2019 چین به دنبال کسب بزرگترین افتخار برای کشورشان خواهند بود. این دو بازیکن در 5 دوره اخیر جام ملتهای آسیا جایزه با ارزش ترین بازیکن مسابقات و کاپ قهرمانی را تصاحب کرده اند. 

هر دو بازیکن در سال 2009 نمایش فوق العاده ای داشتند. آنها تازه کارشان را در NBA آغاز کرده بودند. ژیانلیان در آن مسابقات میانگین 18.3 امتیاز، 10.4 ریباند و 2.4 بلاک شات در اولین حضور در این مسابقات ثبت کرد اما در نهایت در مسابقه فینال مغلوب مدافع عنوان با ارزش ترین بازیکن مسابقات و ستاره مدافع عنوان قهرمانی یعنی حامد حدادی شد. انتخاب حدادی به عنوان با ارزش ترین بازیکن مسابقات آن سال، انتخاب راحتی بود. او میانگین بی نظیر 15.8 امتیاز، 13.1 ریباند و 4 بلاک شات در هر بازی داشت. 

تقابل این دو نفر در دوره بعد ادامه داشت. این بار ژیانلیان تیمش را به عنوان قهرمانی رساند و با میانگین 16.6 امتیاز و 10.8 ریباند در هر دو بخش بهترین بازیکن تیمش بود. او در آن دوره اولین بار با ارزش ترین بازیکن مسابقات شد. حدادی هم با وجود اینکه تیمش به بازی فینال نرسید در آن مسابقات عملکرد بسیار خوبی داشت و میانگین 15.4 امتیاز، 11.4 ریباند، 3.6 پاس منجر به گل و 2.9 بلاک شات در هر بازی ثبت کرد. 

ستاره تیم ملی ایران دو سال بعد برگشت و سومین جایزه MVP خود را تصاحب کرد. عملکرد خارق العاده او در فینال مقابل فیلیپین که با 29 امتیاز و 16 ریباند همراه بود، خامه روی کیک جشن قهرمانی ایران در آن مسابقات شد. ژیانلیان در آن مسابقات مصدوم بود و کم بازی کرد. 

در سال 2015 هر دو تیم ستاره های جدیدی به ترکیب خود اضافه کردند اما با این وجود این دو بازیکن باتجربه، ستاره های اصلی آنها بودند. ژیانلیان در این مسابقات سرانجام برای اولین بار مقابل ایران به پیروزی رسید و تیمش را به مقام قهرمانی آسیا رساند. حدادی و ایران بعد از شکست در نیمه نهایی در مسابقه رده بندی پیروز شدند. حدادی در این مسابقات میانگین 11.5 امتیاز و 7.8 ریباند داشت. 

کسانی که فکر می کردند حدادی در سال 2017 از آمادگی دور شده خیلی زود مجبور شدند نظر خود را تغییر دهند. او با میانگین خارق العاده 16.2 امتیاز، 10.8 ریباند و 6.5 پاس منجر به گل که بهترین آمار تورنمنت بود کارش را به پایان برد. ایران با درخشش حدادی تا فینال رسید اما نتوانست به یک مقام قهرمانی دیگر دست پیدا کند.

تردیدی نیست که ژیانلیان و حدادی بزرگترین ستاره های آسیا در مسابقات جام جهانی هستند. بزرگترین سوال اینجاست که کدام فوق ستاره در این مسابقات بیشتر خواهد درخشید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز