خبرگزاری کار ایران

توضیحات سخنگوی فدراسیون در خصوص قوانین رسانه‌ای مسابقات لیگ

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۵۵۸

سخنگوی فدراسیون فوتبال، درباره اظهارات منتشره به نقل از رییس فدراسیون فوتبال و قوانین رسانه ای حاکم بر مسابقات لیگ برتر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد:در نخستین کارگاه قوانین و مسئولیت هاى رسانه اى که خوشبختانه با استقبال گسترده اهالی زحمتکش رسانه همراه بود، مباحث علمی و تئوریک در حوزه قوانین بین المللی و الزامات رسانه ای توسط مدرس رسمی کنفدراسیون مطرح شد. یکی از مهم ترین این مباحث، تاکید و تصریح کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره نشست های خبری پیش و پس از بازی بود و اینکه در این جلسات، مباحث مرتبط می بایست با رویداد(اینجا آن مسابقه) طرح شود. در اینباره ساعات متعددی توضیحات زیادی گفته شد و همکاران ارجمند رسانه ای در این باره پرسش های خود را مطرح کردند تا موضوع به طور کامل شفاف شود. آنجا بحث مربوط به این مطرح شد که مثلا اگر بار اول تخلفی در پروتکل های رسانه ای صورت پذیرد چه اتفاقی رخ می‌دهد، بار دوم چه اتفاقی و در نهایت برای بار سوم چه روندی طی می شود.

وی افزود: باب نقد و تحلیل و تفسیر همکاران ارجمند رسانه ای از فدراسیون فوتبال همواره گشوده است و خود را به تاکید ریاست مکلف به پاسخگویی می دانیم اما به طور حتم در فیلم کوتاهی که از اظهارات آقای تاج منتشر شده سوء تعبیر شده است.حتی در جلسه روز گذشته هم در جمع اهالی رسانه ریاست فدراسیون تاکید داشتند که رسانه ها به عنوان چشم بینای ورزش کشور،مشکلات را منعکس کنند.آنچه در باب موضوع محرومیت طرح شده و به اشتباه به عنوان تهدید مورد بازنشر قرار گرفته،به مباحثی در سال های گذشته برمی گردد که متاسفانه به دلیل عدم رعایت برخی قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا،نمایندگان رسانه ها حتی در برخی موارد از ایران در رویدادهای بین المللی دچار مشکل شده و حتی محرومیت های سنگین و طولانی را برای چند نفر در پی داشته است. در واقع یکی از اهداف برگزاری کارگاه همین بوده که نمایندگان محترم رسانه ها با قوانین به شکل کامل آشنا شوند و دیگر در رویدادهای بین المللی شاهد بروز موارد مشابه نباشیم لذا با طرح این مباحث و آموزش های علمی امیدواریم چنین اتفاقاتی چه در عرصه بین المللی و چه در رقابت های داخلی لیگ کاهش پیدا کند و ضمنا تعابیر اصلی و کلی، با هوشیاری همکاران رسانه ای در طرح مباحث حاشیه ای مخدوش نشوند.

علوی در پایان گفت: پیرو برگزاری این کارگاه موارد مطرح شده منطبق با قوانین رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان آیین نامه اجرایی مسابقات لیگ برتر در حوزه رسانه تدوین و ابلاغ خواهد شد که کلیه رویدادهای رسانه ای در این حوزه نیز طبق آخرین قوانین بین المللی از سوی برگزارکنندگان همچنین نمایندگان محترم رسانه ها اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز