خبرگزاری کار ایران

شکست تلخ ایران مقابل چین تایپه

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۷۴

تیم ملی والیبال بانوان ایران در چهارچوب رقابت های قهرمانی آسیا مقابل تیم چین تایپه نتیجه را واگذار کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل ازروابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال بانوان ایران در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ امروز (جمعه) به مصاف چین تایپه رفت که این دیدار با حساب سه بر یک به سود چین‌تایپه به پایان رسید.

گزارش این دیدار به شرح زیر است:

گزارش ست اول/

 ایران با ترکیب مائده برهانی، شبنم علی‌خانی، پوران زارع، فرزانه مرادیان، مهسا کدخدا و مونا آشفته بازی را خوب آغاز نکرد و ناهماهنگی در حمله، اولین امتیاز را به تیم حریف داد. در حالی‌ که بازی، دو بر یک به سود تیم چین‌تایپه بود، این تیم به امتیاز سوم رسید ولی با درخواست مهرگان و بازبینی فیلم بازی، مشخص شد که باید این امتیاز به ایران داده شود و به این ترتیب بازی دو بر دو شد.

در ادامه، از دست دادن دو فرصت باعث شد تا تایپه پنج بر سه پیش بیافتد. سپس یک رالی جذاب اتفاق افتاد که ضربه برهانی ایران را به عدد چهار رساند و بعد از این توپ، بار دیگر یک رالی اتفاق افتاد که باز هم ایران امتیاز گرفت تا بازی مساوی شود.

بازی پایاپای پیش می‌رفت تا این‌که ایران ۸ به ۷ از حریفش پیش افتاد تا دو تیم راهی استراحت فنی شوند. تیم ایران تا این زمان مسلط و با برنامه کار کرد و اعتماد به نفس خوب بازیکنان ایران، در موفقیت‌ آن‌ها موثر بود.

بعد از این وقت استراحت، تیم چین‌تایپه موفق شد کار را به تساوی بکشاند و بازی را ۹ برابر ۹ کند ولی پوران زارع موفق شد ایران را یک امتیاز پیش بیاندازد. در ادامه سرویس خوب علی‌خانی ایران را به عدد یازده رساند تا مربی چین‌تایپه درخواست وقت استراحت بدهد.

بعد از این زمان استراحت، بازهم تیم چین تایپه کار را به تساوی کشاند و تابلو نتایج حساب کار را ۱۱ به ۱۱ نشان داد. با این‌حال تیم ایران خیلی سریع دوباره اختلاف را برگرداند و دفاع خوب کدخدا ایران را به عدد ۱۴ رساند تا مربی حریف دوباره مجبور شود درخواست وقت استراحت فنی بکند.

بعد از این وقت استراحت، زهرا بخشی به جای زارع وارد زمین شد و یک سرویس خوب را روانه زمین تیم چین تایپه کرد که توپ برگشتی با دفاع خوب کدخدا به امتیاز ۱۶ برای ایران تبدیل شد تا بازی وارد زمان استراحت دوم شود.

پس از این وقت استراحت، بازی دوباره به سود ایران به جریان افتاد و ایران با اختلاف چهار امتیاز، بازی را در گردش داشت. این اختلاف امتیاز حتی به عدد شش هم رسید با این‌حال تیم چین تایپه با دفاع خوب موفق شد اختلاف را کم کند. تا جایی که بازی ۲۲ به ۱۹ شد تا مهرگان درخواست وقت استراحت بدهد.

بعد از این وقت استراحت، بازیکنان ایران دوباره توانستند تمرکز خود را پیدا کنند. در این میان نگین شیرتری به جای شبنم علی‌خانی و ندا چملانیان به جای مائده برهانی وارد زمین شد.

شیرتری با یک اسپک عالی اختلاف امتیاز را به عدد ۴ رساند. در ادامه علی‌خانی دوباره وارد زمین شد و پایه گذار امتیاز ۲۴ برای ایران شد. در ادامه برهانی هم دوباره وارد زمین شد.

در نهایت مائده برهانی موفق شد تا امتیاز ۲۵ را برای ایران بدست آورد تا ایران با حساب ۲۵ به ۲۲ ست اول را به سود خود کند.

ست دوم/

این ست با سرویس خوب شبنم علی‌خانی برای ایران آغاز شد تا ایران به اولین امتیاز برسد. با این‌حال سرویس بعدی او راهی اوت شد. در ادامه اسپک خوب مونا آشفته ایران را به عدد دو رساند ولی بازهم تیم تایپه بازی را دو بر دو کرد.

در ادامه علی‌خانی در ادامه بازی خوبش، یک پاس خوب را برای زارع ارسال کرد تا او ایران را به عدد سه برساند. زارع دو امتیاز پیاپی را هم با سرویس‌هایش برای ایران به ارمغان آورد تا بازی ۵ بر ۳ به سود ایران شود. در این زمان مربی تیم چین تایپه درخواست وقت استراحت کرد. 

بعد از وقت استراحت برهانی با یک جای خالی، کار را ۶ به ۴ به سود ایران کرد. در ادامه یک رالی سرعتی به سود چین تایپه همراه شد تا اختلاف به حداقل برسد. در این میان ناهماهنگی بازیکنان ایران باعث شد کار به تساوی کشیده شود.

در این میان مهسا صابری به جای کدخدا وارد زمین شد. مونا دریس هم جای زارع به میدان آمد. رسیدن تیم تایپه به عدد ۸ باعث شد تا دو تیم راهی وقت اول استراحت فنی شوند.

با پایان وقت استراحت، تیم تایپه به امتیاز ۹ رسید ولی تیم ایران خیلی زود بازی را به تساوی ۹ بر ۹ کشاند. 

در ادامه ایران دوباره بر بازی سوار شد و ضربه خوب برهانی، ایران را ۱۲ به ۱۰ پیش انداخت تا تیم چین تایپه دوباره درخواست استراحت فنی کند.

بعد از این استراحت فنی، اسپک عالی مونا آشفته ایران را به امتیاز ۱۳ رساند. در ادامه اسپک تیم تایپه دور از دستان صابری به امتیاز ۱۱ برای تایپه تبدیل شد.

در ادامه تیم تایپه موفق شد بازی را به تساوی بکشاند ولی پوران زارع نگذاشت حریف پیش بیافتد و با یک اسپک خوب ایران را ۱۵ به ۱۴ پیش انداخت.

رسیدن ایران به امتیاز ۱۶ روی یک رالی جذاب درحالی که تایپه در عدد ۱۴ بود، باعث شد تا دو تیم به وقت استراحت فنی بروند.

بعد از استراحت فنی، سرویس قدرتمند زارع، برای چین تایپه امتیاز آورد و در این میان این اتفاق برای ایران هم رقم خورد تا باز اختلاف دو امتیاز شود.

در ادامه بازی، ایران موفق شد اختلاف خود را با چین تایپه حفظ کند. دفاع خوب مونا آشفته و پوران زارع، ایران را به امتیاز ۲۰ رساند.

درحالی که ایران ۲۱ به ۱۹ از حریفش پیش بود ولی اشتباه مدافعان ایران به امتیاز برای چین تایپه تبدیل شد تا بازی ۲۱ به ۲۰ شود. در این میان جواد مهرگان معتقد بود که در صحنه شیرجه یک دست بازیکن چین‌تایپه، توپ با زمین برخورد داشته و بازی را با زدن زنگ متوقف کرد و درخواست ویدیوچک داشت اما به علت نابجا بودن این درخواست و عدم امکان بررسی با ویدیوچک، داور این موضوع را نپذیرفت و در نهایت به علت توقف بازی از سوی تیم ایران، بازی ۲۱ به ۲۱ شد. اعتراض مائده برهانی هم برای او در این صحنه یک کارت زرد برای تیم ایران به همراه داشت.

در ادامه چین تایپه یک رالی را برد تا ۲۲ به ۲۱ پیش بیافتد و جواد مهرگان درخواست وقت استراحت داد. بعد از این وقت استراحت، اسپک کدخدا ایران را به امتیاز ۲۲ رساند ولی این تساوی دوامی نداشت و تیم تایپه دو امتیاز پیاپی را کسب کرد. در این میان جا خالی خوب کدخدا ایران را به عدد ۲۳ رساند ولی سرویس برهانی به اوت باعث شد تا ست دوم با حساب ۲۵ به ۲۳ به سود چین تایپه به پایان رسید.

ست سوم/

روی پاس خوب علی‌خانی و اسپک عالی کدخدا، ایران به امتیاز اول رسید. در ادامه بازهم کدخدا برای ایران امتیاز گرفت تا بازی دو بر یک شود و در این دریافت بد تیم ایران باعث شد چین تایپه به امتیاز دو برسد.

در ادامه تیم تایپه پیش افتاد تا بازی ۶ به ۴ شود و بازی خوب تیم چین تایپه باعث شد تا این تیم به امتیاز ۸ برسد و دو تیم برای تستراحت فنی زمین را ترک کردند.

با پایان وقت استراحت، با ضربه مونا دریس ایران به امتیاز ۶ رسید. با این‌حال چین تایپه خیلی زود به امتیاز ۹ رسید تا اختلاف سه امتیاز باشد. در ادامه برخورد دست برهانی به تور، حساب کار را ۱۰ به ۶ به سود چین تایپه کرد تا جواد مهرگان درخواست وقت استراحت فنی کند.

بعد از استراحت فنی مائده برهانی موفق شد امتیاز هفت را برای ایران بگیرد و سپس مهسا کدخدا ایران را به امتیاز ۸ رساند ولی این روند متوقف شد و با وجود سرویس خوب مونا آشفته، تیم تایپه به امتیاز ۱۱ رسید.

بعد از این که تایپه حساب کار را ۱۳ به ۸ کرد، جواد مهرگان درخواست وقت فنی کرد. در این دقایق تیم چین تایپه در حمله خیلی قدرتمند ظاهر شده بود.

پس از این وقت استراحت، تیم چین تایپه کماکان اختلاف را حفظ کرد و مائدهدبرهانی با یک ضربه خوب توانست ایران را به عدد ۱۰ برساند.

ناهماهنگی در تیم چین تایپه باعث شد تا بازی ۱۴ به ۱۱ شود و مربی این تیم بلافاصله درخواست وقت استراحت فنی کند. در ادامه سرویس برهانی ایران را به امتیاز ۱۲ رساند و وقوع یک رالی جذاب با دفاع عالی درگذانی، ایران را به عدد ۱۳ رساند. 

در ادامه امتیاز گیری خوب کدخدا بازی را ۱۵ به ۱۴ کرد ولی او سرویس را از دست داد تا بازی ۱۶ به ۱۴ شود و رسیدن تیم چین تایپه به عدد ۱۶ باعث شد تا دو تیم برای استراحت فنی، زمین را ترک کنند.

بعد از استراحت فنی، اشتباه در دریافت توپ باعث شد تا چین تایپه ۱۷ به ۱۴ پیش بیافتد. در این میان خطای تور بازیکنان ایران باعث شد تا تیم چین تایپه به امتیاز ۱۸ برسد.

در ادامه چملانیان با یک جای خالی خوب ایران را به عدد ۱۶ رساند اما تیم تایپه در یک رالی به عدد ۲۰ رسید تا کار برای شاگردان مهرگان سخت شود.

امتیاز ۱۷ برای ایران توسط شکوفه صفری بدست آمد ولی تیم چین تایپه بازهم امتیاز از دست رفته را جبران کرد.

در ادامه حملات خوب چین تایپه و دریافت ضعیف تیم ایران باعث شد تا ست سوم با حساب ۲۵ به ۱۹ به سود چین تایپه تمام شود.

از نکات جالب این ست، این بود که تیم ایران دو برابر حریفش مرتکب خطا شده بود. در این ست ایران برتری بیشتری از حریفش را داشت ولی در نهایت روی کم دقتی در سرویس‌ها این ست را از دست داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز