خبرگزاری کار ایران

غلام حسنوی در گفت و گو با ایلنا:

دوست داریم پیکان آسیایی شود / کالدرون و استراماچونی می‌توانند لیگ را جذاب کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۸۵۵

مربی تیم پیکان اظهار داشت: آقای فرکی و ما مربیان که با بازیکنان صحبت می‌کنیم، این انرژی را هم به آنها دادیم و از آنها گرفتیم که از اول مسابقات شرایط را جدی بگیریم و نگاهی به سهمیه آسیایی داشته باشیم.

غلام حسنوی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص همکاری با حسین فرکی در تیم پیکان گفت: با توجه به اینکه آقای فرکی آشنا بودیم، از نیم فصل گذشته در خدمت ایشان و تیم پیکان هستیم. وقتی نفت به لیگ برتر آمد و آقای فرکی هم سرمربیگری این تیم را پذیرفت، برای دو فصل در خدمت ایشان بودیم. از گذشته هم با توجه به اینکه بچه‌محل بودیم، از یکدیگر شناخت داشتیم و این جای خوشحالی دارد که با ایشان همکار هستیم و به ما اعتماد دارد.

مربی تیم پیکان درباره سطح آمادگی بازیکنان در فاصله کمتر از یک هفته مانده تا شروع مسابقات گفت: بازیکنان تقریبا به شرایط ایده‌آل رسیده‌اند اما یکی، دو هفته‌ای که از زمانبندی ما برای آماده‌سازی گذشت، یک مقدار با سختی روبه‌رو شدیم و با بازیهای دوستانه، درون‌تیمی و تمرینات مفرح تیم را شاداب نگه داشتیم تا جمعه آینده با کیفیت بالا بازی کنیم.

حسنوی درباره اینکه با برتری تیم پیکان در بازی دوستانه مقابل استقلال عیار بازیکنان این تیم مشخص شد، گفت: بازی‌های دوستانه درست است که نتیجه دارد اما نمی‌توان به آن دل خوش کرد. در 9 بازی دوستانه‌ای که انجام دادیم، بازی به بازی پیش رفتیم و سعی کردیم ایراد‌ها را برطرف کنیم. در بازی با استقلال، بازیکنان تمام آنچه که به آنها گفته شده بود را اجرا کردند. ناگفته نماند که شاید استقلال تیم یک یا دو نداشته باشد اما پنج، شش بازیکنان اصلی آنها در زمین نبودند. به هر حال تیم‌های استقلال و پرسپولیس همیشه مدعی هستند و فرقی نمی‌کند که شما با تیم اول یا دوم آنها بازی کنید.

دستیار فرکی درباره پیش‌بینی از جایگاه پیکان در لیگ نوزدهم اظهار داشت: فصل گذشته ما عملکرد خوبی داشتیم اما در چند مرحله بدشانسی آوردیم. بازی فصل گذشته برابر نساجی اگر برنده می‌شدیم شش پله در جدول بالاتر می‌آمدیم و در رتبه ششم کارمان را تمام می‌کردیم. امسال با درایت آقای فرکی برخلاف فصل پیش سعی کردیم در هر پست حداقل دو بازیکن باکیفیت جذب کنیم. این خیلی نکته مثبتی است که ما می‌توانیم روی هر 24، 25 بازیکنی که داریم، حساب کنیم. با شرایطی که داریم دوست داریم در رتبه‌های بالای جدول باشیم و به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کنیم. آقای فرکی و ما مربیان که با بازیکنان صحبت می‌کنیم، این انرژی را هم به آنها دادیم و از آنها گرفتیم که از اول مسابقات شرایط را جدی بگیریم و نگاهی به سهمیه آسیایی داشته باشیم.

غلام حسنوی درباره پیش‌بینی از لیگ نوزدهم گفت: سابق برانکو به عنوان مربی خارجی در لیگ موفق شدند و حالا استراماچونی، دنیزلی و کالدرون در لیگ ما حضور دارند. سبک‌های مختلفی که آنها در نظر دارند تا در تیم‌های خود پیاده کنند، باعث می‌شود روشهای گوناگونی از فوتبال را مشاهده کنیم و همین می‌تواند لیگ را جذاب کند. برای مثال آقای کالدرون می‌تواند روحیه جنگندگی آرژانتینی‌ها و سبک هیجانی فوتبال آنها را به پرسپولیس اضافه کند و در مقابل، آقای استراماچونی این توانایی را دارد که دفاع مستحکم ایتالیایی‌ها را به بازیکنان منتقل کند و انتقال سریع توپ از خط دفاع به حمله را جا بیندازد.

مربی خودروسازان در این باره که عدم حضور تماشاگران زیاد در بازیهای خانگی پیکان مورد توجه است و این قضیه روی انگیزه بازیکنان تاثیرگذار است یا خیر، گفت: من حدود پنج، شش سال در لیگ برتر حضور داشتم و دیدیم که تیم نفت بعد از دو سال به جایی رسید که در دو سال آخر مورد احترام تمام تیم‌های لیگ برتری بود و در روزهای اوج تیم نفت، برتری استقلال و پرسپولیس مقابل آنها برایشان آرزو شده بود. این یک دستاورد خیلی بزرگ برای فوتبال ایران بود که ما بدون تماشاگر به آن دست پیدا کردیم و بازیکنان جوانی به فوتبال ایران معرفی شدند که در حال حاضر به استقلال و پرسپولیس رفتند و پیراهن تیم ملی را هم بر تن کردند. شاید در تیم‌های بزرگ استفاده از بازیکنان جوان و بدون تجربه به نوعی ریسک باشد اما ما در پیکان به راحتی این کار را انجام می‌دهیم. پیکان خیلی علاقه دارد که سازنده باشد و به کشورمان فوتبالیست ارائه کند. نباید این دیدگاه را داشته باشند که پیکان یا تیم‌هایی که تماشاگر ندارند چرا باید در فوتبال حضور داشته باشند. اگر تیم‌های اینچنینی و سازنده حضور نداشته باشند، تیم‌هایی مانند پرسپولیس،  ستقلال و تیم‌های بزرگ دیگر چطور می‌خواهند از بازیکنان جوان پرورش یافته و در این تیم‌ها استفاده کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز