خبرگزاری کار ایران

آشنایی با رکوردداران تاریخ لیگ برتر؛ سلاطین هت‌تریک

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۲۴۵

درمجموع 18 دوره لیگ برتر تنها 52 بازیکن موفق به هت تریک شده اند.

به گزارش ایلنا، در تاریخ لیگ برتر برخی از بازیکنان، چهره‌ای متمایز محسوب می‌شوند و رکورد ویژه‌ای به نام خود ثبت کرده‌اند. زدن 3 گل یا بیشتر در یک بازی، اتفاق خاصی به شمارمی‌آید و در طول دوران بازی یک بازیکن شاید دفعات معدودی اتفاق بیفتد که هت‌تریک کند و درمجموع 18 دوره لیگ برتر تنها 52 بازیکن موفق به انجام این کار شده‌اند. در آستانه شروع لیگ، رکوردداران بیشترین هت‌تریک مرور شده‌اند.

چهار هت‌تریک: غلامرضا عنایتی

غلامرضا عنایتی که بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است رکورددار بیشترین هت‌تریک نیز محسوب می‌شود. عنایتی 4 بار توانست در یک بازی 3 گل یا بیشتر به ثمر رساند. نخستین هت‌تریک او در لیگ اول اتفاق افتاد جایی در آخرین هفته مقابل استقلال رشت 7 گل به ثمر رساند تا رکورددار بیشترین گل زده در یک بازی نیز شود. عنایتی از ابومسلم به استقلال پیوست و با پیراهن این تیم نیز 3 بار هت‌تریک کرد.

اولین هت‌تریک عنایتی برای آبی‌پوشان در لیگ چهارم و هفته هفتم بود که هر 3 گل تیمش را در جریان پیروزی 3 بر یک مقابل صبا به ثمر رساند.عنایتی در لیگ پنجم که با قهرمانی استقلال به پایان رسید نقش اساسی داشت و علاوه بر آقای گلی دو بار هت‌تریک کرد. او در هفته هجدهم در نیمه اول 3 گل به ملوان زد ولی این بازی با تساوی 3-3 به پایان رسید. آخرین هت‌تریک عنایتی در هفته بیست و هشتم بود که در پیروزی پر گل 4 بر یک مقابل فولاد، 3 گل به ثمر رساند.

سه هت‌تریک: آرش برهانی

آرش برهانی نیز یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن در تاریخ لیگ برتر 3 هت‌تریک داشته است. او در همان فصل اول بازیگری خود، در لیگ دوم موفق شد در هفته بیست و پنجم برای پاس هت‌تریک کند تا این تیم موفق شود 4 بر 2 صنعت نفت آبادان را شکست دهد. این بازیکن در دیدار حساس هفته آخر لیگ سوم نیز هت‌تریک کرد. پاس برای قهرمانی در لیگ سوم، محکوم به پیروزی مقابل استقلال اهواز بود و توانست این تیم را با 5 گل شکست دهد و آرش برهانی با به ثمر رساندن 3 گل نقش پررنگی در این پیروزی ایفا کرد. آخرین هت‌تریک برهانی با پیراهن استقلال بود که در لیگ هشتم مقابل پیکان در 8 دقیقه 3 گل زد.

سه هت‌تریک: کریم انصاری‌فرد

کریم انصاری‌فرد تنها بازیکنی است که موفق شده با پیراهن 3 تیم مختلف هت‌تریک کند. اولین هت‌تریک انصاری‌فرد در لیگ یازدهم رقم خورد که در دیدار هفته بیست و هفتم 3 گل به ثمر رساند تا سایپا به پیروزی 5 بر صفر مقابل فجر سپاسی دست یابد. او در لیگ دوازدهم در هفته چهاردهم با پیراهن پرسپولیس هت‌تریک کرد. پرسپولیس در این دیدار به برد پرگل 6 بر صفر مقابل پیکان دست‌یافت.

انصاری‌فرد در آخرین فصل حضور خود در لیگ برتر نیز هت‌تریک کرد. این بازیکن در بازی هفته چهاردهم تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان که با برتری 4 بر یک تراکتورسازی به پایان رسید 3 گل زد.

سه هت‌تریک: رضا نوروزی

رضا نوروزی ازجمله بازیکنان باسابقه تاریخ لیگ برتر است ولی بهترین عملکرد خود را در فولاد خوزستان ثبت کرد. نوروزی در لیگ دهم، 24 گل به ثمر رساند و رکورددار بیشترین گل زده در یک‌فصل شد. از 24 گل نوروزی، 9 گل در 2 بازی به ثمر رسیده شد. او در هفته دوازدهم مقابل سایپا 4 گل به ثمر رساند. این بازی پرگل‌ترین تساوی تاریخ لیگ برتر است که دو تیم به نتیجه مساوی 5-5 دست یافتند. نوروزی در دیدار هفته سوم مقابل پاس همدان نیز 5 گل زد و فولاد به پیروزی 5 بر 2 دست‌یافت. آخرین هت‌تریک نوروزی به لیگ یازدهم برمی‌گردد جاییکه فولاد 3 بر یک مقابل نفت به برتری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز