خبرگزاری کار ایران

بررسی آخرین وضعیت استادیوم‌ها برای شروع لیگ؛ فقط یک ورزشگاه آماده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۷۶۷

اگر لیگ برتر بخواهد تا پایان مردادماه آغاز شود، فقط ورزشگاه آزادی است که شرایط لازم برای شروع رقابت‌ها را دارد

به گزارش ایلنا، قرعه‌کشی لیگ نوزدهم انجام‌شده اما هنوز مشخص نیست این رقابت‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود. فدراسیون فوتبال اعلام کرده تا زمانی که شرایط ورزشگاه‌های میزبان لیگ نوزدهم آماده نشود، لیگ شروع نمی‌شود. هر ورزشگاه باید 3 شرط سخت‌افزاری را تأمین کند تا مجوز لازم را برای شروع لیگ بگیرد. این سه شرط شامل شماره‌گذاری صندلی‌ها، نصب دوربین برای شناسایی تماشاگرنماها و نصب گیت بلیت‌فروشی الکترونیک در ورزشگاه‌ها است.

علاوه بر این سه شرط بلیت بازی‌های لیگ برتر باید به‌صورت الکترونیکی به فروش برسد. باوجوداینکه در روزهای گذشته فدراسیون فوتبال این شروط را بیان کرده و اعلام داشته باید این شروط اجرایی شود تا لیگ را آغاز کند اما هنوز خیلی از ورزشگاه‌های میزبان لیگ نوزدهم شرایط لازم را ندارند.

اگر لیگ برتر بخواهد تا پایان مردادماه آغاز شود، فقط ورزشگاه آزادی است که شرایط لازم برای شروع رقابت‌ها را دارد و اگر فدراسیون فوتبال لیگ را تا پایان مردادماه آغاز کند، مشخص می‌شود که به شروطی که خودش گذاشته، پایبند نبوده است. در این گزارش علاوه بر ورزشگاه آزادی که برای شروع لیگ تا پایان مردادماه آماده است، وضعیت 13 ورزشگاه دیگر میزبان لیگ نوزدهم را بررسی کرده‌ایم.

ورزشگاه‌هایی که پیشرفت خوبی داشته‌اند

سه ورزشگاه یادگار امام و بنیان دیزل تبریز و شهید وطنی قائم‌شهر پیشرفت خوبی در استاندارسازی خود داشته‌اند. این سه ورزشگاه با توجه به کارهای خوبی که برای آماده شدن آن‌ها صورت گرفته، بعد از ورزشگاه آزادی، زودتر از سایر ورزشگاه‌ها آماده شروع لیگ برتر می‌شوند. به‌احتمال‌زیاد این سه ورزشگاه تا هفته‌ی اول شهریورماه کاملاً آماده می‌شوند تا بازی‌های لیگ برتر در آن‌ها برگزار شود.

وقتی تجهیز ورزشگاه‌ها آغاز شده

کار تجهیز هشت ورزشگاه امام رضا مشهد، امام علی سیرجان، نقش‌جهان و فولادشهر اصفهان، تختی جم و تختی آبادان، شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان و شهید مهدوی بوشهر  آغازشده است. این ورزشگاه‌ها درصورتی‌که بازی‌های لیگ برتر بعد از بازی تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ در نیمه دوم شهریورماه شروع شود، می‌توانند با رفع نواقص خود میزبان لیگ برتر باشند. اما اگر بازی‌های لیگ در آخر مردادماه آغاز شود، این ورزشگاه‌ها نمی‌توانند شرایط خواسته‌شده از سوی فدراسیون فوتبال را داشته باشند. رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که در صورت آمادگی 6 ورزشگاه هم لیگ را شروع می‌کنند اما این ورزشگاه‌ها یک ماه دیگر کاردارند، تا شروع لیگ تا پایان مردادماه در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

ورزشگاه‌هایی که تجهیز نشده‌اند

دو ورزشگاه شهدای شهر قدس و شهدای فولاد خوزستان باوجود تأکید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، هنوز کاری برای آماده‌سازی آن‌ها انجام‌نشده. البته این ورزشگاه‌ها هم با توجه به اینکه قدیمی نیستند و دارای صندلی هستند تجهیز آن‌ها کار زیادی نمی‌برد و اگر در روزهای آینده کار تجهیز را آغاز کنند، می‌توانند آن‌ها را ظرف چند روز آماده کنند. برای مثال ورزشگاه شهدای فولاد تازه تأسیس است و صندلی‌های آن شماره‌گذاری شده و از این لحاظ یک پله برای آماده‌سازی آن برای لیگ نوزدهم جلو هستند.

فدراسیون برای شروع لیگ تا پایان مردادماه با چالش جدی روبه‌رو است اما با شروع لیگ در نیمه‌ی دوم شهریورماه تقریباً تمام ورزشگاه‌ها می‌توانند آماده‌ی برگزاری لیگ شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز