خبرگزاری کار ایران

نکونام:با فیلم بازیکن خارجی انتخاب نمی‌کنم/فولاد جای بهتر شدن را دارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۶۹

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: برای موفقیت در لیگ نوزدهم نیاز به از خود گذشتگی و فداکاری داریم.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت باشگاه فولاد، جواد نکونام در خصوص وضعیت تیمش توضیحاتی ارائه داد که در ادامه می خوانید:

 آقای نکونام عملکرد فولاد در بازی های دوستانه برای هواداران رضایت بخش بوده و به تازگی هم موفق شده اید با دو گل پرسپولیس را شکست دهید. در این باره صحبت می کنید. 

ابتدا می خواهم از هواداران فولاد تشکر کنم، به خاطر حمایتی که می‌کنند. در مصاحبه آخر خود با اهالی رسانه گفتم ما امسال برای موفقیت نیاز به از خودگذشتگی داریم. تیم فولاد نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته است. همانطور که می دانید معمولا ثبات نقش مهمی در موفقیت دارد. ما مجبور بودیم تغییراتی ایجاد کنیم. می خواهم از بازیکنانی که سال گذشته بودند و حالا نیستند تشکر کنم. دوست داشتم همه را در تیم داشته باشیم ولی ما هم با محدودیت هایی روبرو هستیم. خوشحالم آنها هم با این مسئله کنار آمدند.درباره بازی های دوستانه باید بگویم ملاک نیست. در واقع ما در چنین مسابقاتی به دنبال نتیجه نیستیم، بلکه می خواهیم خودمان را محک بزنیم. قطعا برد می تواند از نظر روحی به ما کمک کند ولی به بچه ها گفته ام اگر هم شکست خوردید، باید یاد بگیرید بهتر شوید و دفعه بعدی با قدرت بیشتری بازگردید. 

 از این زاویه به موضوع نگاه می کنیم که آیا با این نتایج فولاد آماده شروع لیگ برتر است؟ به هر حال بعد از برد مقابل پرسپولیس هواداران خیلی تعریف و تمجید کردند. 

 پرسپولیس تیم قدرتمندی است. طبیعتا هر تیمی نمی‌تواند مقابل آنها برنده باشد. مقابل ما هم بازی خوبی انجام دادند ولی توانستیم به خوبی از موقعیت‌ها بهره ببریم و برنده بازی شویم. اما این بازی به ما نشان داد هنوز جای کار داریم. هواداران نتیجه را می بینند ولی ما عمقی‌تر به بازی نگاه می‌کنیم و جز به جز مسایل فنی را مورد بررسی قرار می دهیم. در جواب سوال‌تان باید بگویم ما هنوز جا برای بهتر شدن داریم. هنوز بازیکن می خواهیم. با توجه به اینکه محدودیت زیادی در جذب بازیکنان داخلی داشتیم و باشگاههای دیگر با پرداخت پول بیشتر چند بازیکن موردنظرمان را جذب کردند ولی همچنان امیدواریم بتوانیم بازیکن خارجی جذب کنیم. جای دو بازیکن در لیست ما خالی است که باشگاه قول داده بودجه لازم را برای جذب آنها در نظر بگیرد. 

 بنابراین به زودی بازیکنان جدیدی جذب می کنید.

 ان شالله که این اتفاق با حمایت های باشگاه رخ می دهد. ببینید دیدگاه آقای مهندس علی محمدی رئیس جدید کارخانه و رئیس هیات مدیره فولاد خیلی مثبت است. ایشان همه جوره حمایت می‌کند. فوتبال را به خوبی می‌شناسند و حمایت‌هایشان باعث دلگرمی ما و تیم است. باید انتخاب ایشان به عنوان رئیس جدید کارخانه را تبریک بگویم. آقای دکتر حبیب رضایی مدیرعامل باشگاه هم نهایت تلاش خود را می‌کنند تا با فراهم کردن بستر مناسب برای هر چه بهتر شدن شرایط تیم و ایجاد فضای همدلی ان شالله بتوانیم با قدرت برای فصل جدید آماده شویم. اعضای هیات مدیره هم واقعا در حال کار و تلاش هستند. وقتی شما یک بازی فوتبال را می‌برید، همه ظاهر را می‌بینند در حالی که پشت پرده خیلی‌ها تلاش کرده اند. به جرات می گویم در باشگاه فولاد همه تلاش می‌کنند تا بتوانیم یک فصل خوب را تجربه کنیم. فقط امیدواریم زودتر بتوانیم بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم چون زمان زیادی به شروع لیگ برتر باقی نمانده است. 

 همواره این نگرانی وجود داشته که بازیکنان خارجی خوبی نمی‌آید. این نگرانی هم شاید در فولاد وجود دارد. 

 ببینید من کاری ندارم به اینکه مربیان دیگر چطور بازیکن خارجی جذب می‌کنند. من ساز و کار خودم را دارم. هیچوقت با فیلم یک بازیکن را انتخاب نمی کنم. او هرکس باشد و هر نامی داشته باشد، باید به تمرین بیاید و خوب کار کند تا نظر کادر فنی را جلب کند. ما بازیکن می‌گیریم تا به تیم کمک کند، نه اینکه فایده‌ای نداشته باشد و به ضرر ما شود. به همین دلیل حساسیت زیادی روی جذب بازیکن خارجی داریم. 

شما در مصاحبه های خود مدام از فداکاری حرف می زنید. آیا این فداکاری را داخل تیم دیده اید؟

 ما نباید فراموش کنیم برای چه باشگاه و برای چه استانی بازی می‌کنیم. من در نساجی هم چنین تجربه ای را داشتم. روزی که به این باشگاه رفتم کسی باور نداشت می توانیم بعد از 24 سال به لیگ برتر صعود کنیم. عقب افتاده بودیم و همه ناامید بودند. همان روز اول در رختکن گفتم اگر کسی صعود را باور ندارد همین الان ساکش را بردارد و برود. یک مجموعه چطور موفق می‌شود؟ با تلاش و کار فراوان و با همین فداکاری است که می‌تواند مقابل پول و قدرت دیگران ایستادگی کند.هواداران هم نقش کلیدی دارند. ما امسال به فداکاری و حمایت آنها هم نیازمندیم. ما به اندازه دیگر باشگاههای مدعی هزینه نکرده ایم بنابراین می‌توانیم با اتحاد مقابل آنها ایستادگی کنیم. این یک نکته کلیدی و مهم است که من در نساجی آن را تجربه کردم. 

 قرعه کشی رقابت های لیگ برتر انجام شد. شما کلا بدشانس هستید؟ 
چرا؟
در نساجی هم یک قرعه سخت داشتید. در فولاد هم در 5 هفته اول قرعه سختی به شما خورده. 

 من به قرعه سخت و آسان اعتقادی ندارم. شما به هر حال باید با همه تیم ها بازی کنید. چه زود و چه دیر.  در فولاد کسی نباید چنین حرف هایی بزند. تیمی که می‌خواهد موفق شود نباید به نام رقبا توجهی داشته باشد. هر چند این حرف کلیشه ای است اما یک واقعیت است. 

تقابل شما با استقلال خیلی زود اتفاق می افتد. 

همانطور که گفتم ما به اسم رقبا توجهی نمی کنیم. الان هم زود است بخواهیم درباره بازی‌ها صحبت کنیم. همیشه بازی به بازی جلو می رویم. ان شالله به وقتش درباره استقلال هم صحبت خواهیم کرد. ما در تک تک بازی‌ها برای فولاد و هوادارانش می‌جنگیم. به هر بازی به عنوان یک فینال نگاه می‌کنیم. وقتی شما فصل را اینطور آغاز کنید، می‌توانید با انگیزه جلو بروید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز