خبرگزاری کار ایران

المپیک 2020 توکیو و سورپرایز‌ ژاپنی‌ها برای این مسابقات

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۸۳

ژاپنی‌ها برای المپیک 2020 که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود اتفاقات جدید و غافلگیر کننده‌ای در نظر دارند.

به گزارش ایلنا، قریب به یک سال به المپیک 2020 باقی مانده و تب و تاب ورزشکاران در سراسر دنیا برای کسب سهمیه توکیو 2020 ادامه دارد. در کنار این هیجان، چشم بادامی‌ها نیز شور و حال عجیبی دارند. آنها که بعد از نیم قرن دوباره میزبان مهم‌ترین فستیوال ورزشی جهان شده‌اند، می‌خواهند در این المپیک آنچنان میزبانی کنند و بازی‌ها را برگزار کنند تا در ذهن همگان باقی بماند. پیشگامان عرصه تکنولوژی و یکی از غول‌های علم دنیا از تمامی ظرفیت‌های خود برای میزبانی باشکوه این جشنواره استفاده خواهند کرد و در مسیر میزبانی طرح‌های عجیب و حیرت‌انگیزی دارند که هرگز به ذهن کسی خطور نمی‌کند.

در سرزمینی که یکی از خاستگاه‌های ربات‌ها محسوب می‌شود، ربات‌ها قرار است نقش پررنگ و جذابی در جریان برگزاری المپیک ایفا کنند تا یک المپیک مدرن و متفاوت را ببینیم. برنامه‌های چشم بادامی‌ها به همین ختم نمی‌شود. آنها از فضانوردان نیز در این عرصه استفاده خواهند کرد تا آس دیگری رو کرده باشند. آنچه یک المپیک فوق‌العاده را نوید می‌دهد.

 

ربات‌های با احساس

مقامات ژاپنی معتقدند ربات‌ها در طول بازی‌های المپیک 2020 کمک زیادی به ورزشکاران و تماشاگران می‌کنند. یک دسته از همین ربات‌هایی که قادر هستند تا هر کاری از جمله استقبال از بازدید‌کنندگان را انجام دهند، به نمایش گذاشته شد چرا‌که ژاپن برای به نمایش گذاشتن تکنولوژی خود در بازی‌های المپیک سال آینده کارهای زیادی انجام داده است. ژاپنی‌ها امیدوار هستند بازی‌های المپیک 2020 فرصتی برای بازگرداندن بخشی از تکنولوژی خود بعد از سال‌ها شهرت به‌عنوان رهبر صنعت باشد.

کمپانی تویاتا به‌عنوان یکی از اسپانسرهای بازی‌های المپیک 2020 توکیو دارای 5 ربات است که نقش‌های مختلفی ایفا می‌کنند. ربات‌های آبی و صورتی، با چشم‌های درشت و گوش‌های تیز که به شکل عروسک بازی‌های المپیک و پارالمپیک طراحی شده‌اند با مفاصل و بازی‌های متعدد کنترل می‌شوند.

داخل سر ربات‌ها دوربینی کار گذاشته شده که به آنها این امکان را می‌دهد تا با ورزشکاران و تماشاگران ارتباط برقرار کنند.

توموهیسا مویرادایرا مسئول توسعه ربات‌های بازی‌های 2020 توکیو در این باره گفت: با تشکر از دوربین‌ها، ربات‌ها می‌توانند قیافه مردم را تشخیص داده و جواب آنها را بدهند. اگر فردی از کنار آنها عبور کند و برود ربات‌ها ناراحت به نظر می‌رسند. احساسات ربات‌ها در چشمان آنها دیده می‌شود؛ آنها می‌توانند بستگی به احساس خود قلب یا ستاره را نمایش دهند.

 

 فضانوردی مشعل

کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک 2020 توکیو 2 فضانورد را به‌عنوان سفیر برای حمل مشعل المپیک در فضا معرفی کرد. براساس اعلام مسئولان، سوچی نوگوچی و آکیهیگو هوشیده 2 فضانورد ژاپنی هستند که قرار است مشعل المپیک را در فضا حمل کنند.

قرار است این فضانوردان پیام حمایتی خود را از بازی‌های المپیک و پارالمپیک از ایستگاه فضایی بین‌المللی مخابره کنند. آگاهی جهانی از بازی‌ها از دیگر ماموریت‌های این فضانوردان است. این موضوع زمانی مطرح شد که کمیته سازماندهی بازی‌های 2020 در ماه مه ‌اعلام کرده بود قرار است ماهواره تبلیغاتی به‌عنوان بخشی از پروژه بازی‌های 2020 را به فضا بفرستد. نوگوچی فضانورد ژاپنی در این باره اظهار داشت: مشعل بازی‌ها نماد صلح و امیدواری است و من این پیام را از ایستگاه فضایی بین‌المللی مخابره خواهم کرد. از همه ژاپنی‌ها می‌خواهم به ما بپیوندند.

مسیر حمل مشعل بازی‌های المپیک مشخص شده و قرار است این مشعل سفر 121 روزه‌ای را در ژاپن داشته باشد که در نهایت در تاریخ 24 جولای به مراسم افتتاحیه خواهد رسید.

 

امپراتور ژاپن حامی رسمی شد

در فاصله یک سال تا شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، مسئول سازماندهی این رقابت‌ها اعلام کرد ناروهیتو امپراتور کنونی ژاپن به‌عنوان حامی افتخاری این رقابت‌ها برگزیده شده است. یوشیرو موری، رئیس المپیک ۲۰۲۰ در این باره افزود: ما خیلی از امپراتور سپاسگزار هستیم که این نقش را پذیرفتند و حامی رسمی رقابت‌هایی شدند که بهترین ورزشکاران سراسر دنیا را گرد هم خواهد آورد و قدرت و تکنیک‌شان را به رخ خواهند کشید. این رقابت‌ها همچنین همبستگی و دوستی بین ملت‌ها را تقویت خواهد کرد. حضور امپراتور نه تنها الهام‌بخش ما بلکه قدرتی برای اجرای ارزش‌های صلح و دوستی بین ملت‌ها خواهد بود. ما روی کمک همه برای میزبانی این رقابت‌ها حساب کرده‌ایم تا بتوانیم به خوبی پیام المپیک را به جهانیان برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز