خبرگزاری کار ایران

منصوریان: الاتحاد صد میلیارد هزینه کرده است/ به بازیکنانم گفتم آنقدر زحمت بکشید تا مردم به شما افتخار کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۵۶

سرمربی ذوب آهن اصفهان گفت: ما به خوبی الاتحاد را آنالیز کرده‌ایم و این بحث را برای بچه‌ها باز کردیم و گفتیم هر کس باید مربی خودش در زمین باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان، سرمربی ذوب آهن در خصوص شرایط تیمش در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در مورد بازی با الاتحاد اظهار داشت: ما با توجه به قرعه‌مان و اینکه به عنوان سرگروه بالا آمدیم باید با یک تیم از عربستان سعودی بازی کنیم و با توجه به شرایط حاکم نمی‌توانیم از شرایط میزبانی در خانه خودمان استفاده کنیم و مجبوریم در کشور ثالث بازی کنیم.

وی در خصوص شرایط حریف عربستانی افزود: الاتحاد کادرفنی خود را حفظ کرده ولی بازیکنان این تیم خیلی تغییر کرده‌اند. این تیم هشت بازیکن جدید خریده است که طبق قانون چهار بازیکن از این بازیکنان را می‌توانند به لیست آسیایی خود اضافه کنند، ولی آنها چون برای دو بازیکن جدید‌شان پاسپورت عربستانی گرفتند، توانستند شش بازیکن خارجی را در لیست آسیایی‌شان قرار دهند. ساختار تفکرات سرمربی الاتحاد تغییر نکرده و همچنان سیستم بازی‌شان حملات پی‌درپی در عمق است. ما این تیم را آنالیز و سعی کردیم برای بچه‌ها تیم الاتحاد را معرفی کنیم و به بازیکنان هم گفتیم که هر کدام‌شان مربی خودشان هستند. افتخار این را داریم که پرچمدار کشورمان هستیم و به بچه‌ها هم گفتم که لیاقت می‌خواهد که 85 میلیون ایرانی روز دوشنبه قلب‌شان برای شما می‌تپد.

سرمربی تیم اضافه کرد: ما به خوبی آنها را آنالیز کرده‌ایم و این بحث را برای بچه‌ها باز کردیم و گفتیم هر کس باید مربی خودش در زمین باشد. ما افتخار این را داریم که پرچمدار ایران هستیم. به بچه‌ها گفتم 14 مرداد، 85 میلیون ایرانی قلب‌شان برای شما می‌تپد. بدانید که خدا به شما عنایت کرده که پرچمدار کشورتان هستید. آنها نقاط ضعف خوبی دارند که ما آنها را بررسی کردیم. تنها چیزی که ما را آزار می‌دهد این است که هوای اصفهان شرجی نیست و ما به همین خاطر تمرینات را در حدود ساعت 5 بعدازظهر قرار دادیم که در گرما باشد. از مدیریت باشگاه تشکر می‌کنم. ما سعی کردیم شرایط تمرین را مانند امارات کنیم. به کمک ایده تاکتیکی و غیرت بچه‌هایمان انشاالله بتوانیم فردا بازی قابل قبولی ارائه کنیم. باید زیرک باشیم و به حریف‌مان شانسی ندهیم.

منصوریان اضافه کرد: پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم که اگر گل خوردیم و نتیجه به نفع آنها شد جبران کنیم و برگردیم و به همین خاطر ما کامبکهای سال گذشته را مرور کردیم. تیم را از لحاظ روحی و روانی به خوبی آماده کردیم. سربازان ما دیر به ما اضافه شدند اما باید از مسئولین سپاه و نظام وظیفه تشکر می‌کنم که مساعدت‌های لازم را انجام دادند. دو بازیکن خارجی را هم به مرور به تیم تزریق می‌کنیم. سعی می‌کنیم اسکلت تیم را برای مسابقات حفظ کنیم. انشالله بتوانیم با جنگندگی در زمین نتیجه لازم را به دست آوریم.

وی در مورد جدا شدن اوساگوانا و همچنین وضعیت ارسلان مطهری گفت : باید بگویم که سال گذشته تیم ذوب‌آهن ستاره بود و در رأس تیم ما مطهری و اوساگوآنا بودند. با مطهری خیلی صحبت کردم و گفتم باید قبول کند که می‌تواند لیدر خط حمله ما باشد و وقتی شبکه‌های مختلف اعلام می‌کنند ستاره تیم است یک باری به دوش اوست و باید بداند که در رأس خط حمله تیم ما بازی می‌کند. طبیعی است که ارسلان مطهری مسئولیت مهمی دارد. او هم باید بجنگد، هم گل بزند و هم قبول کند که تیم به خودش اجازه بدهد که به ارسلان متکی باشد. همیشه مهاجمان از دسترنج بازیکنان عقب‌تر استفاده می‌کنند و اگر زحمت بازیکنان به گل بنشیند می‌شود نتایج سال گذشته که ارسلان و اوساگوآنا موفق بودند، تکرار شود. نمی‌توانم منکر زحمات اوساگوآنا شوم و برای اوساگوآنا هم آرزوی موفقیت می‌کنم، ولی وظایف او را بین بازیکنان دیگر تقسیم می‌کنیم.

وی درمورد تفاوت فوتبال باشگاهی ایران و عربستان گفت: این موضوع یک بحث فنی دارد و یک بحث روحی و روانی. آنها در تمام امکانات و زمینه‌ها هزینه کردند و در فوتبال باشگاهی از ما رد شدند. 4 سهمیه در این بازی‌ها دارند که اگر همه آنها بالا بیایند و ما هم به امیدخدا بتوانیم صعود کنیم، شاید تا انتهای مسابقات رقیب سعودی داشته باشیم. همیشه می‌گویند هزینه کردن در فوتبال همه چیز نیست اما از طرفی هزینه نکردن هم همیشه رمز پیروزی نیست. روال فوتبال امکانات و هزینه خوب می‌خواهد. هزینه کردن بی‌مورد است که تیم‌ها را آزار می‌دهد اما فوتبال ابزار خودش را می‌خواهد. از نظر روحی روانی هم برای ما که در رتبه یک آسیا هستیم خیلی بد است که سه نماینده دیگر ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند. 2 سال پیش 4 نماینده ما با هم صعود کردند که اتفاق خیلی خوبی بود. هر سرمایه‌گذاری که در فوتبال انجام شود در نهایت احترام و غرور و لبخندش برای هواداران است.

وی در رابطه با تاخیر در شروع لیگ برتر و قرعه‌کشی مسابقات هم گفت: نمی‌خواهم اگر اتفاقی افتاد باری را بر دوش کسی بیاندازم. ما مسئولیت فنی را برعهده داریم، اما پیش‌بینی ما این بود که هشتم مرداد اولین بازی‌مان را در لیگ انجام دهیم. متأسفانه تعدادی از مربیان لیگ فشار آوردند که مسابقات را دیرتر شروع کنیم و اولین ضرر را ما کردیم، چون بدون بازی رسمی به مسابقات می‌رویم. در این جنگ نابرابر مالی یک قسمتی با الاتحادی‌ها برابر شدیم و اینکه آنها هم بدون بازی رسمی به مسابقات آمدند. ما در امکانات مالی به هیچ وجه برابر نمی‌شویم. آنها مهاجم تیم ملی شیلی را خریدند، دو بازیکن آفریقایی خریدند که پاسپورت عربستانی برای آنها گرفتند و یک تیم چند صدمیلیارد تومانی هستند. اینها را نمی‌گویم که روحیه هواداران را خراب کنم.

وی در پایان گفت: فوتبال ما با این فضا عجین شده و ما به این مشکلات عادت کرده‌ایم. برای همین وقتی در جایی کارها به خوبی انجام می‌شود بسیار شگفت زده می‌شویم. وقتی بازیکنان ما به خارج کشور می‌روند پیشرفت می‌کنند چون امکانات خوب و نظم آنجا را می‌بینند و فقط فوتبال بازی می‌کنند. خیلی موارد بود که ما می‌توانستیم راحت و بی‌دغدغه در این مسابقه حاضر شویم و کار کنیم با اینحال با تمام و جود می‌جنگیم و به بچه‌ها گفتم آنقدر زحمت بکشید تا مردم به شما افتخار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز