خبرگزاری کار ایران

استیلی: اردوی مردادماه تیم امید به‌هم خورد / باید برای دلفی و نورافکن تصمیم گیری کنیم / مهاجرانی برای بازی تدارکاتی به ما کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۸۰۵

مدیر تیم امید ایران گفت: با توجه به تأخیر در شروع لیگ برتر، نمی‌دانیم که تاریخ نیم‌فصل لیگ برتر چه زمانی است و تیم امید از این موضوع ضربه می‌خورد، چون پیش از این با آقای فتاحی صحبت کردیم و قرار گذاشتیم که در تاریخ نیم‌فصل لیگ برتر یک اردو تشکیل دهیم.

به گزارش ایلنا، حمید استیلی، مدیر تیم امید ایران در گفت‌وگو با برنامه رادیویی "تهران ورزشی" درخصوص زمان برگزاری اردوی آماده سازی تیم امید گفت: "با توجه به اینکه سازمان لیگ اعلام کرده بود از  هشتم مرداد بازی‌های لیگ شروع می‌شود، قرار بود ما در مرداد ماه هم اردو داشته باشیم، ولی به دلیل اینکه مشخص نبود لیگ در چه تاریخی آغاز خواهد شد، اردوی ما به‌هم خورد. اردوی بعدی ما در شهریور ماه است و عازم ازبکستان خواهیم شد. در آن اردو دو بازی با تیم زیر 23 سال ازبکستان هم انجام می‌دهیم."

استیلی درخصوص سایر برنامه‌های آماده سازی تیم امید گفت: "ما در مهر ماه قرار بود با تیم کرواسی بازی کنیم، ولی آنها عذرخواهی کردند و در حال حاضر برای آن تاریخ تقویم ما خالی است. از روابط بین‌الملل فدراسیون خواستیم که بازی را در آن تاریخ برای ما فراهم کنند. با آقای حشمت مهاجرانی هم صحبت کردیم و خواستیم که به ما برای برگزاری یک بازی تدارکاتی کمک کنند."

استیلی افزود: "اگر حریفان ما در مسابقات مقدماتی المپیک مشخص شوند خیلی بهتر است و می‌توانیم  نسبت به حریفان‌مان‌ بازی‌های تدارکاتی‌مان را انجام دهیم. ما در آبان ماه هم قرار است در جاکارتا با اندونزی بازی کنیم و در آذر و دی هم می‌خواهیم یک اردو در کمپ اسپایر قطر برگزار کنیم. با توجه به تأخیر در شروع لیگ برتر، نمی‌دانیم که تاریخ نیم‌فصل لیگ برتر چه زمانی است و تیم امید از این موضوع ضربه می‌خورد، چون پیش از این با آقای فتاحی صحبت کردیم و قرار گذاشتیم که در تاریخ نیم‌فصل لیگ برتر یک اردو تشکیل دهیم."

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان درباره صحبت‌های هفته گذشته مهدی بیات، رئیس فدراسیون بلژیک و مدیرعامل باشگاه شارلوا که گفته بود ممکن است بازیکنان ایرانی شارلوا نتوانند در اردوهای تیم امید شرکت کنند، بیان داشت: "ما دو بازیکن در بلژیک به نام‌های امید نورافکن و یونس دلفی داریم. صحبتی هم با آقای ویلموتس کردیم و از ایشان خواستیم که در این زمینه به ما کمک کند. بازی‌های ما بیشتر در ماه ژانویه است و ممکن است مسابقات آنها تعطیل باشد. فدراسیون فوتبال به فدراسیون‌های بلژیک و ترکیه نامه زده است، تا از سه بازیکن‌مان بتوانیم استفاده کنیم. ما البته اللهیار صیادمنش را هم در لیگ ترکیه داریم."

وی ادامه داد: "قرار است من یا مجیدی به بلژیک برویم و ببینیم می‌توانیم بازیکنان‌مان را در آن زمان در اختیار داشته باشیم یا نه. اگر این دو باشگاه اجازه استفاده از بازیکنان‌مان را ندهند ما نمی‌توانیم از آنها در مسابقات تدارکاتی هم استفاده کنیم، چون فایده‌ای ندارد که در بازی‌های دوستانه باشند، ولی ما در مسابقات اصلی نتوانیم از آنها استفاده کنیم. در جلسه‌ای هم که برگزار می‌کنیم می‌خواهیم تصمیم بگیریم و ببینیم می‌توانیم از این بازیکنان استفاده کنیم یا نه. بازی‌های ما در ژانویه است و اکثر باشگاه‌های اروپایی بازی ندارند و این امکان هست که بازیکنان را به ما بدهند. به هر صورت باید یک تعاملی با فدراسیون بلژیک و ترکیه ایجاد کنیم.  یک افتخار است که آقای بیات به عنوان یک ایرانی رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک و مدیرعامل یکی از باشگاه‌های این کشور کار می‌کند و قطعاً از تجربه ایشان می‌توانیم استفاده کنیم."

استیلی درباره زمان اضافه شدن مربی خارجی به کادر فنی تیم فوتبال امید نیز گفت: هنوز چیزی مشخص نشده است. آقای مجیدی هفته گذشته یک سفر به اسپانیا داشت و با یک یا دو مربی صحبت کرده و رزومه گرفته است. قرار است ماحصل مذاکرات در کمیته فنی مطرح شود و ببینیم با کدام یک از این مربیان موافقت می‌شود.

مدیر تیم فوتبال امید درباره نتایج ضعیف تیم‌های پایه و به ویژه شکست تیم نوجوانان مقابل افغانستان  خاطرنشان کرد: "ما در شرایط خیلی سخت تحریم قرار داریم. آقای عبدی هم نزدیک به دو ماه است در تیم نوجوانان فعالیت می‌کند. ما دو تیم نوجوانان داریم و بالغ بر 50، 60 بازیکن در این رده سنی. این خیلی خوب نیست که به افغانستان باختیم، ولی قطعی بدانید که عبدی تیم خوبی را آماده خواهد کرد و بدون شک دستاورد‌شان از این تورنمنت‌ها، قوی‌تر خواهد بود. آقای عبدی در تیم نوجوانان است و آقای پورموسوی در تیم جوانان و ما بنا داریم که تیم‌های خوب پایه را درست کنیم. شما ببینید کمترین توجه را باشگاه‌های ما به تیم‌های پایه می‌کنند. بازیکنان ما باید در باشگاه‌ها خوب باشند و ساخته شوند و بعد از آن در تیم ملی بازی کنند. در رده پایه اولین چیزی که مهم است باشگاه‌ها هستند و باید بازیکنان را آماده کنند. تا این برنامه‌ها انجام نشود و یک مقدار صبر و تحمل نداشته باشیم به نتیجه نمی‌رسیم. ببینید ما در والیبال صبر و تحمل داشتیم و نتیجه گرفتیم و در فوتبال هم باید به همین صورت کار کنیم."

وی درباره مشخص نبودن شروع لیگ برتر گفت: "قطعا این موضوع از ضعف فوتبال ما است. این زمان را AFC را به فوتبال ما داده بود که باشگاه‌ها بیایند و نقاط ضعف و مشکلاتی که در باشگاه‌ها هست را برطرف کنند. در سال‌های گذشته  نور ورزشگاه‌ها را گفتند باید تجهیز شود و این سری هم اعلام کردند که صندلی‌ها باید شماره‌گذاری شود و دوربین‌ها در ورزشگاه‌ها نصب شود. این به نفع همه ما و مردم کشورمان است. شما ببینید اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد چه مشکلاتی را پیش آورد. ما باید این کارها را سریع‌تر انجام دهیم. تا این فشارها نباشد شاید کاری صورت نگیرد. مصلحت‌اندیشی و رعایت نکردن قانون همین مسائل را به وجود می‌آورد. در همه جای دنیا در ورزش سوبسید وجود دارد. تیم‌های ما نه فقط پرسپولیس و استقلال، بلکه همه تیم‌های ما ورشکسته هستند. 70 درصد درآمد باشگاه‌ها در کشورهای مختلف از حق پخش است و چون تلویزیون ما دولتی است، نمی‌تواند اسپانسر خوبی برای باشگاه‌های‌مان باشد. باید قانونی تصویب شود تا درصدی برای ورزش حرفه‌ای تعلق بگیرد."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز