خبرگزاری کار ایران

ملایی همچنان رتبه‌ یک رنکینگ جهانی رقابت های گرندپری زاگرب

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۲۲۹

ملی‌پوش جودوی ایران با توجه به امتیازات کسب شده در رقابت‌های گرندپری زاگرب همچنان به‌عنوان رتبه یک رنکینگ جهانی وزن 81- کیلوگرم بالاتر از نفرات برتر المپیکی این وزن در جایگاه خود باقی ماند.

به گزارش ایلنا، ملایی که به‌خاطر تمرینات فشرده و حضور در تورنمنت‌های مختلف در پای فینال گرند‌پری زاگرب یک نفس تا رسیدن به فینال و کسب نشان طلای این تورنمنت گزینشی کم آورد در دیدار رده‌بندی با برتری مقابل حریف کره‌ای خود و ضربه فنی این رقیب چشم‌بادامی، با کسب مدال برنز گرند‌پری زاگرب خود را همچنان به‌عنوان مرد شماره‌ یک وزن 81- کیلوگرم رنکینگ جهانی در صدر رنکینگ جهانی حفظ کرد.

ملایی اما امیدوار است در گرند‌پری‌ها و تورنمنت‌های گزینشی آینده با کسب عناوین قهرمانی ثابت کند که او شانس نخست کسب مدال طلای بازی‌های المپیک 2020 توکیو در این وزن به شمار می‌رود.

سعید ملایی در رقابت‌های جودوی گرندپری کرواسی پس از اینکه با کسب نشان برنز این گرندپری یک قدم دیگر خود را به حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو نزدیک‌تر کرد، امتیازات المپیکی خود را نیز افزایش داد. البته این اتفاق برای سعید در حالی رخ داد که دو رقیب اصلی و نامدار او در رنکینگ المپیکی در کرواسی و گرند‌پری زاگرب غایب بودند.

ملی‌پوش پرافتخار جودوی ایران که شرایط ایده‌آلی در رنکینگ المپیکی وزن ۸۱- کیلوگرم دارد با توجه به غیبت دو رقیب مستقیمش در مسابقات کرواسی توانست امتیاز‌های المپیکی خود را با تصاحب نشان برنز این تورنمنت افزایش دهد. با توجه به نتایج کسب شده در گرندپری کرواسی، سعید ملایی که در رنکینگ جهانی رتبه یک دنیا را دارد و در رتبه‌بندی المپیکی در رده دوم جا گرفته است همچنان در بین نفرات برتر باقی می‌ماند و خطری جایگاه او را تهدید نمی‌کند.

سعید ملایی ستاره حال حاضر جودوی ایران در خصوص عملکرد فنی خود در رقابت‌های گرندپری زاگرب معتقد است:  «از نظر آمادگی بدنی و روحی برای حضور در این رقابت مهم و گزینشی المپیک در شرایط بسیار خوبی قرار داشتم. به همین دلیل در مبارزاتی که تا پای رسیدن به فینال انجام دادم با بهترین امتیاز و شرایط رقابتی ممکن رقبایم را از پیش رو برداشتم اما پای فینال فقط یک نفس و یک قدم در مبارزه با آنتونی ولوس از کانادا که دارنده ۲ طلای پان آمریکن است پس از ۶ دقیقه مبارزه خیلی ناباورانه شکست خوردم و از حضور در فینال بازماندم.» 

ملایی ادامه می‌دهد:  «برای رسیدن به مدال در تورنمنت گرند‌پری زاگرب و به دست آوردن امتیاز المپیکی در این رویداد در دور نخست استراحت کردم، سپس برابر بندک از مجارستان در ۳ دقیقه با ضربه فنی پیروز شدم. بعد از آن در ادامه سانگ هو لی از کره جنوبی را ایپون کردم و در یک‌چهارم نهایی نیز گریگالاشویلی از گرجستان را با امتیاز وازاری از پیش رو برداشتم. فقط برای فینالیست شدن نتوانستم حریف کانادایی را شکست دهم و همین موضوع باعث شد تا در این رویداد بین‌المللی دستم از طلا کوتاه شود.» 

جودوکای وزن ۸۱- کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان در خصوص برتری مقابل حریفی از کره‌جنوبی در دیدار رده‌بندی و برنزی شدنش در کرواسی تأکید دارد:  «این حریف کره‌ای البته جودوکای توانمندی بود اما خب من به قدری آماده بودم که او خیلی نمی‌توانست جلوی من ایستادگی و مقاومت کند. به همین دلیل در دیدار رده‌بندی گرند‌پری زاگرب خیلی کار دشواری برای رسیدن به مدال برنز نداشتم. در دیدار رده‌بندی برابر سئونگ سو لی از کره‌جنوبی به‌خاطر اینکه دست خالی این تورنمنت را ترک نکنم با انگیزه به روی تاتامی رفتم و پس از ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه حریف خود را ضربه فنی کرده و به مدال برنز رسیدم. هر چند معتقدم توقع مردم به حق از من بالا رفته و به‌جز طلا برای من مدالی را پیش‌بینی نمی‌کنند. این را خودم خیلی خوب می‌دانم و امیدوارم در مراحل بعدی بتوانم با طلایی شدن دل مردم را شاد کنم. البته برای خودم خیلی مهم است که با درو کردن مدال‌های طلا از همین حالا خط و نشان جدی را برای رقبای المپیکی بکشم.» 

ملایی در پایان با بیان اینکه تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا در تورنمنت‌های آینده با کسب بهترین مدال همچنان خود را مدعی اصلی کسب مدال طلای المپیک 2020 توکیو معرفی کند می‌گوید: "رقابت‌های گرندپری تاشکند ۲۹ شهریور برگزار می‌شود و من در صورت حضور در این مسابقات می‌توانم با رسیدن به یک مدال طلای خوشرنگ و ارزشمند بین‌المللی ضمن افزایش امتیازات المپیکی خود یک قدم بلند دیگر برای حضور در المپیک و کسب مدالی تاریخی در این رویداد ارزشمند برای جودو و کاروان ورزش ایران بردارم. امیدوارم در این مسیر مشکلی سرراهم قرار نگیرد تا بی‌دغدغه و با انگیزه بالایی که دارم بتوانم به هدف برسم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز