خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر عجیب ماتئوس؛ شایستگی هاورتس برای توپ طلا

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۴۳

لوتار ماتئوس، اسطوره فوتبال آلمان می‌‌گوید که کای هاورتس، هافبک جوان تیم فوتبال بایرلورکوزن این ظرفیت را دارد که به یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال تبدیل شود و مهم‌ترین جایزه فردی دنیای فوتبال را از آن خود کند.

به گزارش ایلنا، هاورتس که ماه ژوئن امسال 20 ساله شد، فصل گذشته در پست هافبک میانی برای لورکوزن خوش درخشید و در 45 بازی‌اش برای این تیم در تمامی رقابت‌ها 20 گل زد. او در رده‌بندی بهترین بازیکنان فصل گذشته بوندس‌لیگا پس از مارکو رویس که 10 سال از او بزرگتر است، دوم شد. عملکرد باثبات هاورتس به لورکوزن کمک کرد که سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند، تورنمنتی که برای او حکم یک سکوی پرش به سوی سرشناس‌تر شدن در فوتبال جهان خواهد بود. 

ماتئوس که خودش سال 1991 جایزه بازیکن سال فیفا را گرفت، درباره توانایی‌های هاورتس به نشریه کیکر گفت: «هاورتس انتظارات را از خودش خیلی بالا برده است.

دارنده بیشترین بازی ملی در تاریخ تیم ملی آلمان با 150 بازی که سال 1990 قهرمان جام جهانی شد، افزود: «به نظر من او بهترین بازیکن فصل گذشته بوندس‌لیگا بود و اگر بتواند در همین سطح بماند، با آن چابکی، هوش و تحرکی که در زمین بازی دارد و گل‌هایی که می‌زند می‌تواند در نهایت مانند من جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را از آن خود کند.»

 درخشش هاورتس سبب شده است که توجه گروهی از بهترین باشگاه‌های اروپایی جلب شود با این حال انتظار می‌رود او در فصل آینده هم در بی‌‌آره‌نا بماند. ماتئوس افزود: «او می‌تواند در لیگ قهرمانان بازی کند و احتمالاً به همین طریق به یک تیم بسیار بزرگ برود. او همین حالا هم نشان داده که چه توانایی‌هایی دارد.»

هاورتس سال 2016 جوان‌ترین بازیکن تاریخ ترکیب اصلی لورکوزن شد و کمی بعد هم جوان‌ترین بازیکنی شد که 50 بازی در بوندس‌لیگا انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز