خبرگزاری کار ایران

هروه رنار، گزینه جذاب روی نیمکت عربستان صعودی

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۲۱

سرمربی موفق فرانسوی در نهایت با فدراسیون فوتبال عربستان برای هدایت تیم ملی این کشور به توافق رسید.

به گزارش ایلنا، هروه رنار سرمربی جذاب و موفق فرانسوی که پیش از این بارها و بارها نامش را حوالی آسیا شنیده بودیم، در نهایت با عربستان به توافق رسید و قرارداد رسمی امضا کرد تا به نوعی رقیب ایران شود. رنار را سالیان سال در آفریقا رویت کرده بودیم و چند صباحی بود که نامش حوالی آسیا به گوش می‌رسید. یک مربی موفق و خوش‌پوش که از جام جهانی برای فوتبال آسیا و به ویژه ایران چهره شد. دیدار با مراکش در جام جهانی و ملاقات با این مربی جذاب اگرچه با برتری معجزه آسای ایران به پایان رسید اما کیفیت فوتبال مراکش و جوش و خروش‌های رنار که در آن بازی حتی در لحظاتی تنه به تنه کی‌روش زد، از این مربی فرانسوی یک چهره ماندگار برای فوتبال ایران ساخت.

بنابراین وقتی کارلوس کی‌روش بعد از جام ملت‌ها بعد از 8 سال نیمکت ایران را ترک کرد، رنار جزو گزینه‌های اصلی و درجه یک فوتبال ایران برای جانشینی کی‌روش محسوب می‌شد. مذاکرات ابتدایی از بعد جام جهانی آغاز شده بودند و رنار حتی در جریان جام ملت‌ها به امارات سفر کرد و بازی نافرجام ایران برابر ژاپن در نیمه نهایی را از نزدیک دید تا مشخص شود گزینه اصلی است. او چند هفته بعد با عباس ترابیان نماینده فدراسیون فوتبال ملاقاتی مخفیانه در فرانسه داشت اما به رغم علاقه طرفین به یکدیگر، جام ملت‌های آفریقا قرارداد را کنسل کرد تا در نهایت مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی ایران شود.

رنار با مراکش اما در جام ملت‌های آفریقا ناکام ماند و برابر بنین شگفتی‌ساز در مرحله یک هشتم شکست خورد اما به اندازه‌ای در آفریقا موفق بوده که کماکان در آسیا هوادار داشته باشد. همزمان با ایران، عربستان و امارات دو مشتری دیگر و پر و پا قرص رنار بودند و خارج شدن ایران از بین گزینه‌ها، به نوعی عرصه را برای عربستان آماده کرد تا این گزینه درجه یک را تور کند.

یک گزینه جذاب و هیجان‌انگیز که در آفریقا کارنامه کاملا موفقی داشته و خاستگاه فرانسوی و البته فلسفه فوتبالی که به آن اعتقاد دارد، رنار را بدل به یک گزینه درجه اول کرده. رنار مربی بسیار شناخته شده‌ای در فوتبال آفریقا است. او نخستین مربی در تاریخ فوتبال آفریقا است که توانسته با دو تیم متفاوت قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود تا جایی که با دو تیم زامبیا و ساحل عاج عنوان قهرمانی را در این رقابت‌ها به دست آورده است. این مربی فرانسوی با مراکش هم به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد و بعد از سال‌ها مغربی‌ها را به جام جهانی رساند. از همین رو برای هر تیمی در آسیا یک گزینه مطلوب و طراز اول محسوب می‌شد و در نهایت مطابق پیش‌بینی‌ها به عربستان رفت. کشوری که بعد از یک دوره فترت در آسیا، با برت فن‌مارویک طلوعی دوباره در فوتبال آسیا داشت و به جام جهانی رسید اما با یک انتخاب اشتباه و سپردن نیمکتش به خوان آنتونیو پیتزی آرژانتینی دو ناکامی سخت را در جام جهانی و جام ملت‌ها تجربه کرد و حالا می‌خواهد دوباره جبران مافات کند.

هدایت عربستان را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات را پیتزی آرژانتینی برعهده داشت و به خاطر کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد و از آن زمان تا الان تیم عربستان بدون مربی بود و سعودی‌ها ترجیح دادند تا اشتباه قبلی را دوباره تکرار نکنند و از انتخاب سریع و عجولانه بعد از جام ملت‌ها پرهیز کردند و چند ماه اخیر را با حوصله و بدون مربی به انتظار نشستند تا در نهایت با هروه رنار فرانسوی به توافق رسیدند. قرارداد هروه رنار با تیم ملی فوتبال عربستان دو سال و نیمه است و به این ترتیب تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت عربستان را برعهده خواهد داشت.

جالب اینکه هفته پیش و قبل از رسمی شدن قرارداد رنار، امیلیانو دیاز فرزند رامون دیاز سرمربی شهیر آرژانتینی مدعی شد که پدرش به نیمکت سعودی نزدیک شده. مردی که سابقه نشستن روی نیمکت الاتحاد و الهلال را در کارنامه داشته و با توجه به شناخت فراوانش از فوتبال عربستان و البته نام بزرگش یک گزینه مقبول به نظر می‌رسید اما مسوولان فدراسیون عربستان بر طبق انتظار رنار را به دیاز ترجیح دادند تا در بحث انتخاب مربی، برخلاف سالیان اخیر یک گزینه درجه یک و ایده‌آل را استخدام کنند. بدین ترتیب با حضور او روی نیمکت عربستان تا دو سال آینده باید منتظر ملاقات دوباره با آقای جذاب فرانسوی باشیم. ملاقات دوباره و این بار در مارکت آسیا.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز