خبرگزاری کار ایران

ردپای بازیکنان میلیاردی استقلال در ناکامی

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۱۵

همه دلایل ناکامی‌های استقلال اما برخی مدیران ناکارآمد که فوت و فن نقل و انتقالات را نمی‌دانند نیز نبوده‌اند به این علت که پیش‌تر سابقه داشته استقلال با مدیرانی ضعیف‌تر به لحاظ کار سیستماتیک و حتی کاراکتر تا قهرمانی در آسیا هم پیش رفته بود.

به گزارش ایلنا، ریشه ناکامی‌های استقلال در 6 سال اخیر کجا است؟ در بخش مدیران یا در حوزه فنی (بخش مربیان؟) در 6 سال اخیر که استقلال پی در پی ناکامی‌هایی را تجربه کرده غالب نگاه‌ها به این سمت و سو بوده است، بخصوص در سطوح مدیریتی. اینکه برخی مدیران استقلال با قاعده بازی در این تیم آشنا نبوده‌اند بدون تردید سهمی بزرگ در ناکامی‌های استقلال داشته است.

مدیرانی که تنها مدیران هزینه بوده‌اند و خود به جای برجا گذاشتن بدعت‌های تازه همچون سنوات قبلی بدهی به بار آورده‌اند. همه دلایل ناکامی‌های استقلال اما برخی مدیران ناکارآمد که فوت و فن نقل و انتقالات را نمی‌دانند نیز نبوده‌اند به این علت که پیش‌تر سابقه داشته استقلال با مدیرانی ضعیف‌تر به لحاظ کار سیستماتیک و حتی کاراکتر تا قهرمانی در آسیا هم پیش رفته بود. استقلال حتی با مدیری که میان هوادارانش هیچ محبوبیتی هم نداشت سابقه قهرمانی در لیگ را هم دارد و اینکه تمام دلایل ناکامی را به شیوه مدیریت ارتباط بدهیم و یا اینکه مربیان را مقصر در این شکست‌ها بدانیم، آدرس را به درستی نرفته‌ایم. علی خطیر در نشست دیروز خود کوشید عملکرد مدیران سابق را به نقد بکشد. او حتی علیه کامران منزوی عضو کنونی هیات مدیره هم حرف‌هایی به زبان آورد که این اظهارات جز آنکه بر حاشیه‌های استقلال دامن بزند محصول دیگری ندارد.

در بخش مدیریتی تمام افرادی که تا به امروز در حوزه‌های گوناگون باشگاه فعال بوده‌اند، بی‌شک کوشیده‌اند عملکرد مناسبی از خود برجا بگذارند ضمن اینکه اگر اختلالی در عملکرد بوده این تنها به یکی، دو مدیر مربوط نیست و بسیاری از این چالش‌ها به طور یکسان برای تمام مدیران استقلال رخ داده به این دلیل که ساختار کلی باشگاه ایراد اساسی دارد و اصولاً باشگاه‌های ما در هویت باشگاه نیستند و به شکل هیئتی و کاملاً آماتورگونه اداره می‌شوند. در همه این سال‌ها که استقلال قهرمانی‌های لیگ را از دست داده بازیکنان این تیم که دستمزدهای چند میلیاردی گرفته‌اند سهم بسیاری در شکست‌ها و ناکامی‌ها ایفا کرده‌اند که اثرگذاری آنها در نقد‌ها کمتر دیده شده است و سراغ نداریم عملکرد یک بازیکن که برای مثال در هر فصل 3 میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد، به این شدت مورد کنکاش قرار بگیرد یا در این راستا میزگرد یا نشستی برگزار شود.

فصول اخیر پی در پی گذشته و بازیکنان با هر عملکردی دستمزدهای آنچنانی گرفته‌اند و بی‌آنکه پاسخگو باشند یا به واسطه عملکرد ضعیف‌شان با کاهش دستمزد مواجه گردند، یا قرارداد خود را تمدید کرده‌اند یا از این باشگاه رفته‌اند. امروز کسی نیست از بختیار رحمانی، آرش افشین، حسن بیت‌سعید و بسیاری دیگر از بازیکنان که در سال‌های اخیر با هیاهوی بسیار پیراهن استقلال را تن کردند و هیچ کارآیی و بازدهی نداشتند، بپرسد ماحصل حضور شما در استقلال چه بود؟ آیا صرفاً اشاره به بدهی‌های انباشته، دستمزد مربیان سال‌های اخیر و مسائل مالی در باشگاه پراهمیت بوده یا باید در این حوزه هم ورود کرد و درباره عملکرد بازیکنان که در میان تمام این حواشی بی‌سروصدا در باشگاه رفت و آمد می‌کنند نیز باید کنکاشی جدی داشت؟ به راستی جایگاه بازیکنانی که همواره از سفره استقلال برده‌اند در وضعیت به وجود آمده سال‌های اخیر این تیم کجاست؟ آیا تصمیم‌گیران باشگاه استقلال به این سوال فکر کرده‌اند؟

گزارش: رضا حمیدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز