خبرگزاری کار ایران

بالاتر از دایی، گوچی و هاشمیان قرار گرفت

سردار گلزن‌ترین بازیکن ایرانی در اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۶۲

سردار آزمون با دوگلی که در فصل جدید لیگ روسیه زد، از رضا قوچان‌نژاد پیشی گرفت و بهترین گلزن ایرانی در لیگ‌های سطح اول اروپا شد.

به گزارش ایلنا، آزمون با دوگلی که در فصل جدید لیگ روسیه به ثمر رسانده، بالاتر از رضا قوچان‌نژاد، بهترین گلزن ایرانی در سطح اول لیگ‌های اروپا شده است.سردار آزمون در هفته سوم لیگ روسیه تاریخ‌ساز شد و رکورد زد. درحالی‌که از روز قبل همه در مورد گل ثانیه 11 سردار صحبت می‌کنند که سریع‌ترین گل تاریخ این باشگاه را به ثمر رسانده، آزمون به یک رکورد فردی دیگر هم رسیده است. سردار آزمون با دوگلی که در فصل جدید لیگ روسیه زد، از رضا قوچان‌نژاد پیشی گرفت و بهترین گلزن ایرانی در لیگ‌های سطح اول اروپا شد.

سردار در اولین فصل حضورش در لیگ روسیه، 4 گل زد. در لیگ 2014-15 افت کرد و فقط یک گل زد. سپس به روستوف رفت و در طی سه فصل به ترتیب 3، 9 و 7 گل به ثمر رسانده بود. سردار به روبین کازان برگشت و در دو فصل مجموعا 9 گل زد. سردار در اولین فصل حضور در زنیت هم 9 گل به ثمر رساند و با دوگلی که در فصل جدید زد، با 44 گل زده بهترین گلزن ایرانی در سطح اول لیگ‌های مختلف شده است.

هرچند که هیچ بازیکن ایرانی به‌اندازه رضا قوچان‌نژاد در اروپا گل نزده است، ولی گوچی سال‌های زیادی از فوتبالش را در لیگ سطح پایین‌تر حضور داشت و گل‌هایش در لیگ دو بود. سنت ترویدنس اولین تیم قوچان‌نژاد در سطح اول لیگی اروپایی بود که در آن موفق به ثبت گل شد. گوچی در آن فصل 11 گل زد. سپس در دو فصل حضور در استانداردلیژ هم 2 گل زد. گوچی به هیرفین برگشت و به ترتیب 19 و 8 گل به ثمر رساند. 2 گل در اپول در فصل گذشته مجموع گل‌های او در لیگ‌های سطح اول اروپا را به عدد 42 رساند.

دیگر گلزنان برتر ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا علیرضا جهانبخش، وحید هاشمیان و اشکان دژاگه هستند. علیرضا جهانبخش به‌جز یک‌فصل، در همه‌سال‌های حضورش در اروپا در لیگ سطح اول بازی کرده است. جهانبخش با نایمخن 5 گل و 34 گل هم درمجموع سه فصل حضورش آلکمار زده بود. هاشمیان 29 گل با بوخوم و 9 گل هم با هانوفر به ثمر رسانده بود. اشکان دژاگه هم 24 گل زده بود. ضمن اینکه علی دایی آقای گل بازی‌های ملی تاریخ هم 22 گل در بوندسلیگا به ثمر رسانده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز