خبرگزاری کار ایران

در نشست فراکسیون زنان با وزیر ورزش مطرح شد:

زیرساخت برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم است

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۲۳۵

نشست فراکسیون بانوان به ریاست فریده اولادقباد ، با حضور وزیر محترم ورزش و معاون امورزنان و معاون امور پارلمانی و مدیرکل اور مجلس و نمایندگان زن عضو فراکسیون زنان در محل فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی پیرامون حسن اجرای مواد 101 و 102 قانون برنامه ششم توسعه و ورزش همگانی و حرفه ای بانوان روز گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرکار خانم اولاد قباد ضمن خوشامدگویی به حضار به طرح مباحثی در خصوص پیگیری مطالبات مدون در برنامه ششم توسعه در خصوص زنان و در این جلسه مشخصاً ورزش زنان پرداخت. ایشان به نبود ردیف اعتباری برای ورزش حرفه ای زنان اشاره داشتند. هم چنین در خصوص اجرای قانون تسهیل ازدواج خواستار توضیحاتی از سوی وزیر ورزش و جوانان شدند.

در ادامه دکتر سیده فاطمه ذوالقدر ،ریاست کمیته فرهنگی فراکسیون، تقویت ورزش همگانی زنان و هم چنین ارتقا و افزایش پست های مدیریتی زنان را با توجه به گسترش فعالیت های ورزشی زنان به خصوص درخشش در ورزش حرفه ای ، خواستار شدند. هم چنین به نبود امکانات مناسب و کمبود فضای ورزشی برای زنان اشاره کردند و اینکه با نگاهی به ورزشگاه های موجود می توان مشاهده کرد که قریب به اتفاق اختصاص به مردان دارد. همچنین  اخذ مبالغ بالا در باشگاه های خصوصی که صرفاً قابل استفاده برای همه اقشار نیست ، مورد نقد قرار دادند و اینکه متاسفانه دستگاه های دولتی هم اماکن ورزشی خود را جهت اخذ درآمد بیشتر به این بخش خصوصی واگذار می کنند.

دیگر نمایندگان نیز علاوه بر تبریک قهرمانی ارزشمند تیم ملی والیبال زیر 21 سال جوانان ، خواستار رویکرد عدالت محور هم در زمینه رشته های مختلف ورزشی به خصوص در قیاس با ورزش فوتبال و در زمینه اختصاص اعتباتر برای ورزش بانوان به خصوص در شهرستان ها و هم چنین در مورد پروژ های نیمه کاره ورزشی در شهرستان های حوزه انتخابیشان مواردی را مطرح کردند.

در حوزه جوانان نیز احداث و راه اندازی خانه جوان در برخی شهرستان ها و نیز اجرایی شدن آیین نامه قانون تسهیل ازدواج جوانان از موارد مورد مطالبه بود.

خانم سیاوشی هم در خصوص خواست فیفا مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه سوالاتی را مطرح نمودند.

خانم فرهادی نژاد ، معاون امور زنان وزارت ورزش در ادامه به جایگاه چشم گیر مدیریت زنان در عرصه وزارت ورزش نسبت به سایر دستگاه های اجرایی پرداختند و آماری از پست ریاست و نواب رئیسی فدراسیون ها در استان ها و شهرستان ها ارائه کردند و اینکه 20 اداره ورزش شهرستانی هم دارای رئیس زن می باشند. همچنین به همکاری فی مابین آموزش و پرورش و وزارت ورزش با توجه تفام نامه سال 93 اشاره کردند.

در نهایت هم سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان ضمن تبریک پیروزی های اخیر تیم های مختلف ورزشی خصوصاً قهرمانی تیم ملی والیبال زیر 21 سال کشورمان ،سال های 97 و 98  را سال های پربار به لحاظ درخشش ورزش قهرمانی اعلام نمود.

در خصو پروژه های عمرانی نیز اعلام نمودند که در سال گذشته تصمیم به تکمیل 500 پروژه داشتیم که توانستیم آن را به 700 برسانیم لیکن امسال به محدودیت های اعتباری مواجهیم اما تلاش بر این است که پروژه های 10-15 سال مانده را به نتیجه برسانیم.

در مورد تسهیل در ازدواج جوانان و ازدواج پایدار نیز به فعال کردن دفاتر مشاوره ازدواج از طریق توسعه فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد اشاره کردند و اینکه با کمک بخش خصوصی و سازمان بهزیستی و سازمان نظام روان شناسی کشور بیش از 400 دفتر مشاوره ازدواج در سرار کشور فعال شده است. همچنین به گسترش فعالیت اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جوانان از طریق گسترش سازمان های مردم نهاد اشاره نمودند. که این سمن ها تا سال گذشته 70 تا 80 واحد بوده است و هم اکنون 2600 سازمان مردم نهاد داریم.

ایشان ادامه دادند: فعالیت خانه های جوان هم که در دولت نهم و دهم متوقف شده بود هم اکنون در حال راه اندازی و احیاست.

در خصوص آماده سازی زیرساخت ها برای حضور زنان در ورزشگاه ها نیز اظهار داشتند که همه زیرساخت ها برای حضور زنان در همه ورزشگاه ها فراهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز