خبرگزاری کار ایران

بررسی دو تغییر اصلی در ترکیب سپاهان فصل جدید

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۸۹۹

در میان رفت و آمد بازیکنان سپاهان در نقل و انتقالات دو تغییر اصلی در ترکیب این تیم ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان که این روزها با بازگشت از اردوی ترکیه ادامه مراحل آماده‌سازی پیش فصل خودش را انجام می‌دهد یکی از تیم‌های فعال نقل و انتقالات تابستانی بوده که با جذب 8 بازیکن و جدایی 10 بازیکن تغییرات زیادی در جمع نفراتش ایجاد کرده ولی این تغییرات به احتمال زیاد فقط دو جابجایی در ترکیب اصلی این تیم ایجاد خواهد کرد.

قلعه‌نویی در 2-3 فصل اخیر به استفاده از سیستم 3-3-4 با دو رأس جلو در خط هافبک رو آورده که با توجه به نقل و انتقالات انجام شده و بازی‌های تدارکاتی این تیم به نظر می‌رسد در فصل جدید هم عمدتاً از همین روش استفاده خواهد کرد.

در این میان با ماندن اکثر نفرات فصل گذشته و حفظ شاکله تیم دو بازیکن اصلی از جمع طلایی پوشان جدا شدند که هر دو بازیکن در برنامه‌های فصل جدید این باشگاه بودند. مهرداد محمدی لژیونر شد و سیاوش یزدانی هم ترجیح داد به استقلال برود.

سپاهان یکی از برنامه‌های خودش را روی پر کردن جای خالی این دو بازیکن گذاشت و خیلی زود با گزینه‌های کادرفنی به توافق رسید. جرج ولسیانی از نساجی و محمدرضا حسینی از ذوب آهن جذب این تیم شدند.

حال به مقایسه این دو بازیکن تازه وارد با نفرات جدا شده سپاهان می‌پردازیم تا مشخص شود اوضاع این تیم در این جابجایی‌ها بهتر شده یا این تیم نسبت به فضل قبل تضعیف شده است.

 

یزدانی - ولسیانی

جرج ولسیانی یکی از بازیکنانی بود که توسط امیر قلعه‌نویی وارد فوتبال ایران شد و در لیگ هفدهم به عضویت ذوب آهن در آمد و عملکرد خوبی در جمع سبزپوشان داشت. با جدایی سرمربی ذوبی‌ها در پایان فصل، ولسیانی هم جدا شد و به مازندران رفت تا پیراهن نساجی را بپوشد و حالا بعد از یک فصل جدایی دوباره فرصت همکاری با وی را این بار در سپاهان پیدا کرده است.

سیاوش یزدانی هم فصل قبل ستون اصلی خط دفاعی سپاهان بود و از نظر آمار و ارقام عملکردی بهتر از عزت پورقاز و خالد شفیعی داشت ولی شاید مشکلات حاشیه‌ای این بازیکن خصوصاً در هفته‌های پایانی که مشکلاتی برای این تیم ایجاد کرد باعث شده این باشگاه خیلی‌ هم مصر به ادامه همکاری با وی نباشد.

ولسیانی مدافع فصل قبل نساجی که بهترین گلزن این تیم هم بود، با قامت 193 سانتی‌متری که روی هوا جزو بهترین بازیکنان لیگ بود و آماری بهتر از مدافعان سپاهان هم داشت. آیتمی که برای تیم‌های قلعه‌نویی اهمیت به سزایی دارد. همچنین در تیم نسبتا تدافعی نساجی، ولسیانی جزو فعال‌ترین بازیکن‌ها بود و به طور متوسط بیش از 8 عملکرد دفاعی در هر مسابقه ثبت می‌کرد. یکی از برتری‌های یزدانی نسبت به ولسیانی هم میانگین 0.1 تکل موفق بیشتری است که ثبت کرده بود.

بررسی دو تغییر اصلی در ترکیب سپاهان فصل جدید

 

محمدی - حسینی

بررسی دو تغییر اصلی در ترکیب سپاهان فصل جدید

مهرداد محمدی جزو اولین جدایی‌های سپاهان بود که در هفته‌های پایانی فصل قبل مشخص شد با آوس پرتغال به توافق رسیده و فصل آینده در این تیم بازی خواهد کرد. پروژه جذب جانشین او یعنی محمدرضا حسینی برای سپاهان دشوار بود و باید با چند تیم دیگر از جمله استقلال رقابت می‌کرد ولی در نهایت علاقه حسینی به زندگی در اصفهان و رابطه خوبش با قلعه‌نویی او را جذب این تیم کرد.

حسینی فصل گذشته به اندازه محمدی گل نزده بود، ولی مثل او 4 مرتبه در گلسازی موفق بود و در خلق موقعیت‌هم آماری بهتری از مهرداد محمدی داشت.

حسینی در مهم‌ترین فاکتور تیم قلعه‌نویی یعنی پیروزی در نبردها، با اختلاف چشمگیری بهتر از محمدی ظاهر شده بود و‌ در هر مسابقه به طور متوسط نزدیک به ده نبرد پیروز می‌شد.

ضمن اینکه در مقایسه میانگین دریبل موفق این دو بازیکن تکنیکی،  محمدرضا حسینی آمار بهتری داشت و در نهایت هم نمره متریکای بالاتری نسبت به شماره ده فصل قبل سپاهان کسب کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز