خبرگزاری کار ایران

دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگو با ایلنا:

فوتبال ایران با توجه به جوانان پیشرفت می‌کند / قهرمانی پرسپولیس؟ من جادوگر نیستم

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۸۳۵

سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: با توجه به اینکه بازیکنان و استعدادهای خوبی در نفت داریم من امیدوارم که در تیم زیر 23 سال و تیم ملی بزرگسالان بازی کنند..

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سرمربی تیم صنعت نفت آبادان به آینده تیمش امیدوار است. با دراگان اسکوچیچ در حاشیه اردوی طلایی پوشان در تهران گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

* چطور شد که تصمیم گرفتید دوباره به ایران بیایید و صنعت نفت را انتخاب کنید؟

طبیعی است که در بازار نقل و انتقالات پیشنهاد داشته باشم و امسال هم اینگونه بود اما چون فوتبال ایران را می‌شناسم و به آن علاقه زیادی دارم به همین خاطر صنعت نفت را انتخاب کردم.

* شرایط تیم و سطح آمادگی بچه ها چطور است؟

همه چیز خوب پیش می‌رود، ما تلاش می‌کنیم که کارمان را انجام بدهیم و روی مدل تیم‌مان بیشتر تمرکز داریم. سعی داریم به بازیکنان روی شکل تیم توضیح بدهیم. گاهی اوقات در کنار تمرین کردن بازی دوستانه انجام می‌دهیم و کاری که ما نیاز داریم را در بازی‌های و تمرینات تست می‌کنیم.

* از امکانات و اردوی تدارکاتی که برگزار کردید راضی هستید؟

امکاناتی که باشگاه در اختیار ما قرار داده خوب است و ما هم از آن استفاده می‌کنیم. 

* نقل و انتقالات با نظر شما پیش رفت؛ قرار است بازیکن جدیدی به شما اضافه شود یا خیر؟

باید این را بدانیم که برای انتخاب بازیکن یک مقدار دیر کارمان را آغاز کردیم ولی آدم خوش بینی هستم و امیدوارم که در آینده هم بازیکن جدید به ما اضفه شود و جمع ما را تکمیل کنند. ما تمام بازیکنان را زیر نظر خواهیم داشت؛ هر بازیکنی که بتواند به ما کمک کند ما به آن خوش آمد خواهیم گفت؛ هر بازیکنی که بتواند تیم ما را بهتر کند.

* مسابقات لیگ هنوز قرعه کشی نشده است؛ این اتفاق به تیم شما ضربه نمی‌زند؟

واقعا نمی‌دانم که دلیل این رفتار چیست، به هیچ وجه طبیعی نیست که شما تمرین پیش فصل را شروع کنید و ندانید که چه زمانی باید در مسابقات حاضر شوید. اینگونه کار ما و همه تیم‌ها سخت می‌شود و مشکل ساز خواهد بود. 

* صنعت نفت یکی از تیم‌های لیگ برتری است که اغلب به دلیل مسائل مالی به آن چیزی که خواسته دست پیدا نکرده است؛ فصل بعدی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

شما این را به من بگویید که کدام تیم در لیگ ایران وجود دارد که مشکل مالی نداشته باشد؟ همه تیم‌ها این مشکل را دارند. درست است که مسائل مالی اهمیت بسیاری دارد حتی اگر صنعت نفت آبادان از لحاظ مالی هم پول بسیار زیادی داشت من تاکید داشتم که توجه بیشتری به جوانان داشته باشیم. 

* بحث زیادی روی جوانگرایی در فوتبال مطرح شده؛ شما به این مسائل چقدر اطمینان دارید؟

خیلی دوست دارم که بهترین بازیکنان را انتخاب کنم. برای من جوان و پیر وجود ندارد و در فوتبال این وجود ندارد. اگر در شرایط یکسان جوان و بازیکن باتجربه حضور داشته باشند آن زمان ترجیح می‌دهم که بازیکن جوان به میدان برود.

* شما در تیم النصر و العربی هم حضور داشتید؛ تیم‌های حاشیه خلیج فارس پیشرفت زیاد و چشمگیری داشتند اما فوتبال ایران رونق چندانی نداشت است به نظر شما دلیل آن چیست؟

به نظرم فوتبال ایران باید توجه و سرمایه گذاری ویژ‌ه‌ای روی جوانان داشته باشد. شما کشور بسیار بزرگی با جمعیت بسیار زیادی که عاشق فوتبال هستند. این بدان معنی است که این کشور پتانسیل زیادی برای فوتبال دارد. به نظرم باید این استعدادها باید از تجربیات بزرگان استفاده کنند و خوب مدیریت شوند تا پیشرفت کنند. این کلید پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود که به استعدادها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

* رضا جبیره از تیم شما در اردوی تیم امید حضور داشت؛ شرایط تیم امید را دنبال می‌کنید؟

باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. برای کادرفنی تیم امید آرزوی موفقیت دارم چون اگر آنها موفق باشند همان استعدادهایی که گفتم می‌توانند پیشرفت کنند و در کل فوتبال ایران پیشرفت می‌کند. با توجه به اینکه بازیکنان و استعدادهای خوبی در نفت داریم من امیدوارم که در تیم زیر 23 سال و تیم ملی بزرگسالان بازی کنند. بازیکنان باکیفیت زیادی در تیمم دارم و قطعا می‌توانم به آنها راهی نشان بدهم که در آینده پیشرفت کنند.

* شرایط تیم ملی بزرگسالان را دنبال می‌کنید؟ بازیکنان شما هم می‌توانند ملی پوش شوند؟

چرا که نه. درست است که تیم ملی و فوتبال ایران را دنبال می‌کنم اما چون خیلی به من ارتباط ندارد نظر خاصی درباره آنها ندارم.

* فصل آینده کدام تیم قهرمان خواهد شد؛ پرسپولیس بدون برانکو هم شانس دارد که قهرمانی را تجربه کند؟

من نمی‌دانم، من از آن آدم‌هایی نیستم که در گوی نگاه کنم و با جادوگری پیش بینی کنم که کدام تیم قهرمانی می‌شود(با خنده.)

 

گفت‌وگو: کیوان پورباقری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز