خبرگزاری کار ایران

اعلام شماره بازیکنان استقلال در فصل جدید؛

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۶۷۷

شماره پیراهن بازیکنان استقلال در فصل جدید مشخص شد و تغییرات جالبی در این مورد رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه استقلال ساعتی پیش شماره پیراهن بازیکنانش در فصل جدید را مشخص و اعلام کرد و در این میان برخی بازیکنان نسبت به فصل گذشته با شماره متفاوتی به میدان خواهند رفت. برخی بازیکنان از این تیم جدا شده و شماره‌هایشان در اختیار تازه واردان قرار خواهد گرفت. با بررسی شماره برخی بازیکنان می‌توان گمانه‌زنی‌هایی هم در مورد یک سری از شایعات نقل و انتقالاتی باشگاه داشت.

 

شماره یک؛ حسینی به آرزویش رسید

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

سید حسین حسینی در فصل جدید شماره یک و گلر اصلی آبی‌ها خواهد بود. جایگاهی که برای رسیدن به آن مدت‌ها صبر کرد، تلاش کرد و حتی قهر و تهدید به جدایی کرد تا به آن رسید. دیگر خبری از مهدی رحمتی نیست و با پیوستن کاپیتان سابق آبی‌ها به پدیده حالا به نظر می‌رسد حسینی فصل جدید هم پیراهن شماره یک و جایگاه اصلی را در اختیار دارد و هم احتمالا به دلیل نداشتن یک رقیب جدی روی نیمکت دردسری برای حضور در تمام بازی‌های آبی‌پوشان نخواهد داشت. شماره 22 فصل گذشته حسینی در اختیار مهدی نوراللهی قرار گرفته است و باید دید استقلال که به دنبال جذب یک گلر ذخیره است چه کسی را جذب می‌کند و چه شماره‌ای در اختیارش خواهد گذاشت.

 

کاپیتان‌های بدون جانشین

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

استقلال در فصل جدید هر 3 کاپیتان فصل گذشته خودش را از دست داده و در این میان به جز رحمتی که پیراهن شماره یکش مشتری پروپا قرصی مثل حسینی داشت و به او رسید، پیراهن شماره 2 خسرو حیدری و همچنین پیراهن شماره 33 پژمان منتظری در استقلال بدون مشتری مانده است. خسرو حیدری در هفته‌های پایانی لیگ قبلی از فوتبال خداحافظی کرد و پژمان منتظری هم به دلایلی که هرگز به طور شفاف عنوان نشد تصمیم به جدایی گرفت و راضی نشد قراردادش را تمدید کند. حالا استقلال تا اینجای کار بازیکنی ندارد که شماره‌های 2 و 33 را بر تن کنند.

 

شماره 10 باقری در اختیار قائدی

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

شماره 10 هر تیم معمولاً یکی از چند شماره جذابش است که مشتریان زیادی دارد و اکثراً بازیکنی در خط حمله که تجربه بالاتری هم از سایرین دارد این شماره را بر تن خواهد کرد ولی در استقلالِ چند سال اخیر چنین رسمی رعایت نشده است. شماره 10 استقلال در فصل جدید مهدی قائدی جوان خواهد بود که در استقلال با شماره‌های 11 و 16 بازی کرده و فصل قبل هم شماره 25 را بر تن می‌کرده است. شماره 10 استقلال در فصل قبل روح‌الله باقری بود که استراماچونی عذرش را خواست و به پدیده رفت و حالا قائدی به یک شماره پرطرفدار دست پیدا کرده است. شماره 25 فصل قبل قائدی مشتری ندارد.

 

شماره 7 در سلطه دیاباته

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

شماره 7 در همه تیم‌ها شماره جذابی بوده ولی در استقلال یک شماره خاص محسوب می‌شود و پس از فرهاد مجیدی و درخششی که با این پیراهن داشت چند بازیکن آن را بر تن کردند که هیچکدام موفق نبودند. حسن بیت سعید و بختیار رحمانی بعد از فرهاد وارث پیراهن او شدند که هیچ کدام بیش از یک نیم فصل در استقلال نماندند و ناموفق بودند و پس از آن مامه تیام این شماره را در لیگ قهرمانان آسیا بر تن کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. شماره 7 استقلال فصل گذشته نیومایر بود که او هم خرید شکسته خورده‌ای به حساب می‌آید و حالا این پیراهن به تن جذاب‌ترین چهره نقل و انتقالاتی آبی‌ها یعنی شیخ دیاباته می‌رود و باید دید می‌تواند موفقیت‌های مجیدی و تیام را در این پیراهن تکرار کند یا به سرنوشت بیت سعید و رحمانی و نیومایر دچار خواهد شد.

 

سیاوش به جای روزبه

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

سیاوش یزدانی هم از خریدهای پر سرو صدای استقلال است که باید فصل بعد با پیراهن شماره 4 به میدان برود که در فصل گذشته در اختیار روزبه چشمی بود. دادن این شماره به یزدانی به نوعی شایعات بازگشت چشمی به استقلال را کمرنگ کرد. یزدانی فصل قبل در سپاهان پیراهن عجیب شماره 99 را بر تن می‌کرد.

 

عارف به جای فرزند شفر

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

عارف غلامی از آخرین خرید‌های استقلال تا این لحظه است که برخلاف حضورش با شماره 16 در تمرینات، شماره 5 را انتخاب کرده که فصل قبل بر تن پاتوسی بود و درخشش این بازیکن در پیراهنش باعث می‌شود انتظارها از غلامی بالا برود. پاتوسی فصل قبل با پیراهن شماره 5 بازی می‌کرد و حالا این شماره به غلامی می‌رسد. پاتوسی به دلیل اینکه توسط شفر به استقلال آورده شد و توسط او از این تیم بیرون رفت به پسر شفر شناخته می‌شود.

 

از ایسما به کریمی و از کریمی به بلبلی

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

محسن کریمی که قرار بود از استقلال جدا شود در نهایت در این تیم ماندنی شد و شماره‌اش را نسبت به فصل قبل تغییر داد. کریمی فصل قبل 28 می‌پوشید ولی در فصل جدید قرار است با شماره 20 که کنگالوس بر تن می‌کرد به میدان برود و به همین دلیل شماره 28 محسن کریمی که آزاد شده به محمد بلبلی، خرید جدید و جوان آبی‌ها رسیده است.

 

ریگی جانشین طارق

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

مسعود ریگی از پدیده به استقلال آمده و قرار است فصل جدید شماره 17 را بر تن کند که فصل قبل بر تن طارق همام بود. با دادن این شماره به ریگی شایعات مبنی بر بازگشت هافبک عراقی فصل گذشته استقلال به این تیم رنگ باخت و همانطور که خود این بازیکن اعلام کرده فصل بعد در تیم دیگری بازی خواهد کرد. ریگی در پدیده 6 می‌پوشید که شماره مرسوم هافبک دفاعی است ولی در استقلال این شماره به او نرسید و در اختیار کریمی است.

 

شماره گرو بر تن دشتی

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

علی دشتی هم از خریدهای جدید استقلال است که از لیگ نوزدهم پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد. او که در پست وینگر بازی می‌کند شماره 9 را انتخاب کرده که این شماره فصل قبل در اختیار الحاجی گرو بود که خرید ناموفق این تیم بود و نیم فصل از جمع آبی‌ها جدا شد. باید دید این شماره سرنوشت متفاوتی برای دشتی رقم خواهد زد یا نه.

 

رضاوند جانشین سهرابیان

دیاباته جای مجیدی و تیام؛ حسینی پیراهن رحمتی را گرفت (گزارش ویژه)

آرش رضاوند و آرمین سهرابیان هم پستی نیستند ولی با توجه به جابجایی میان استقلال و سایپا می‌توان گفت به نوعی این دو با یکدیگر میان دو تیم تعویض شدند و سهرابیان سر از تیم نارنجی پوش در آورد و رضاوند پیراهن آبی بر تن کرد. جالب اینجاست که پیراهن شماره 13 فصل گذشته آرمین را آرش در فصل جدید بر تن خواهد کرد. رضاوند در تمرینات شماره 2 خسرو حیدری را بر تن کرده بود که سرو صدای زیادی بپا کرد.

 

آنهایی که تغییر نکردند

وریا غفوری 21 - فرشید اسماعیلی 8 - فرشید باقری 14 - داریوش شجاعیان 23 - میلاد زکی‌پور 3 - علی کریمی 6 - محمد دانشگر 70 - مرتضی تبریزی 11 - رضا آذری 77 - سجاد آقایی 99  نفراتی از جمع آبی‌پوشان هستند که با شماره فصل قبل خود به میدان می‌روند.

نکته جالب در این میان حضور علی کریمی به عنوان شماره 6 استقلال است که نشان می‌دهد این بازیکن در جمع آبی‌ها ماندنی شده است.

 

شماره‌هایی که خالی شدند

جابر 24 - خسرو حیدری 2 - نورافکن 30 - تیموری 12 - رضا کریمی 88 - گادوین منشا 90 - قائدی 25 - پژمان منتظری 33 - سینا خادم پور 45 - اللهیار صیادمنش 16 - بویان 80 

این‌ها شماره‌های برخی از بازیکنان استقلال در فصل گذشته هستند که در فصل جدید خالی شده و مشتری ندارند. از بین این نفرات مهدی قائدی و سینا خادم‌پور شماره خود را تغییر داده و سایر نفرات از جمع آبی‌ها جدا شدند.

 

تغییرات فصل جدید

حسین حسینی از 22 به 1 - مهدی قائدی از 25 به 10 - محسن کریمی از 28 به 20 - شاهین طاهرخانی از 42 به 18 - سینا خادم‌پور از 45 به 15  نفراتی هستند که شماره خود را برای فصل جدید تغییر دادند.

 

نکته:

فصل نقل و انتقالات هنوز تمام نشده و استقلال اینطور که شنیده می‌شود قصد دارد حداقل دو بازیکن دیگر جذب کند که در پست دفاع چپ و دروازه هستند و شاید علاوه بر اینها بازهم بازیکن جذب آبی‌ها شود و با توجه به اعلام شماره پیراهن بازیکنان، نفرات جدید از شماره های خالی مانده باید انتخاب کنند.

 

لیست شماره بازیکنان استقلال در فصل جدید:

سید حسین حسینی- شماره یک

مهدی نوراللهی-  شماره ۲۲

وریا غفوری- شماره ۲۱

فرشید اسماعیلی- شماره ۸ 

فرشید باقری- شماره ۱۴

داریوش شجاعیان- شماره ۲۳

میلاد زکی پور -شماره ۳

علی کریمی- شماره ۶

محمد دانشگر- شماره ۷۰

مرتضی تبریزی- شماره ۱۱

رضا آذری- شماره ۷۷

مهدی قائدی- شماره ۱۰

سجاد آقایی - شماره ۹۹

شاهین طاهرخانی - شماره ۱۸

امیرحسین کارگر - شماره ۳۴

سینا خادمپور- شماره ۱۵

دیاباته- شماره ۷

سیاوش یزدانی - شماره ۴

میلاد باقری - شماره ۴۴

عارف غلامی- شماره ۴۴

محسن کریمی- شماره ۲۰

مسعود ریگی - شماره ۱۷

علی دشتی- شماره ۹

محمد بلبلی- شماره ۲۸

آرش رضاوند- شماره ۱۳

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز