خبرگزاری کار ایران

آلبرت زیبلی : به دنبال افزایش اعضای فدراسیون جهانی فوتبال شرکت ها هستیم/ ارزیابی مناسبی از ورزش کارگری در ایران ندارم

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۲۷۴

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شرکت‌ها با حضور در ایران به بررسی شرایط ورزش کارگری در کشورمان پرداخت و در خصوص چشم انداز فدراسیون جهان فوتبال شرکت‌ها صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری نشست خبری آلبرت زیبلی رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شرکت‌ها عصر امروز با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری و همچنین مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در فدراسیون ورزش‌های کارگری برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس فدراسیون ورزش‌ کارگری جمهوری  اسلامی ایران گفت: حدود 4 ماه قبل تماس‌هایی را با فدراسیون جهانی شرکت‌ها داشتیم که جناب دادکان هم که چهره شناخته‌شده‌ای در رشته فوتبال هستند در این راه به ما کمک کردند ما بلافاصله در این فدراسیون تقاضای عضویت دادیم و عضویت ما مورد پذیرش قرار گرفت.

رمضی در ادامه گفت: آقای زبیلی پس از قبول عضویت ایران علاقه داشتند که در یکی از مسابقات کارگری در ایران حضور داشته باشند و ما برای دیدن مسابقات فوتسال دسته یک کارگران که برای ما اهمیت زیادی دارد ایشان را به ایران دعوت کردیم.وی در ادامه گفت: در حال حاضر فوتبال 5 نفره روی چمن تحت پوشش فدراسیون جهانی شرکت‌هاست ولی در آینده فوتبال 7 و 11 نفره به آن اضافه خواهد شد. همچنین تیم آرمان‌گهر سیرجان به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی شرکت‌ها که مهرماه در موناکو برگزار خواهد شد حضور پیدا می‌کند.

در ادامه رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شرکت ها، هدف این نهاد را توسعه این رشته ورزشی بین جامعه کارگری همه کشورها عنوان کرد و گفت: ما بدنبال توسعه سبکه زندگی سلامت محور هستیم.

آلبرت زیبلی  افزود: این فدراسیون توسعه سبک زندگی سلامت محور را در دستور کار قرار داده و همچنین موضوع افزایش روحیه نشاط در محیط کارگری و فعالیت های گروهی کارگران را دنبال می کند.وی گفت: این نهاد به دنبال توسعه فوتبال آماتوری از طریق fifco است و ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو کمک شایانی در این خصوص می کند.

رئیس جهانی فدراسیون فوتبال شرکت ها درباره ارتباط این نهاد با فدراسیون جهانی فوتبال اظهار داشت: هیچ رابطه‌ای با فیفا نداریم و از سال ۲۰۰۹ که فدراسیون جهانی فوتبال شرکت ها شکل گرفته، به طور مستقل عمل کردیم. البته در این مسیر ۱۰ ساله راه های زیادی رفتیم و مشکلاتی نیز داشته ایم ولی به طور کامل مستقل عمل کردیم.

زیبلی درباره اینکه چرا مسابقات جهانی فوتبال شرکت ها در سال ۲۰۱۹ با ۱۶ تیم برگزار می شود، گفت: به دلیل امکانات شهر موناکو در فرانسه که میزبان مسابقات است و محدودیت در هتل ها، این رقابت ها با ۱۶ تیم برگزار می شود. البته برای ۲۰ تیمه شدن نیز برنامه ریزی کردیم ولی به دلیل محدودیت ها و اینکه مسابقات در یک دهکده برگزار می شود، تلاش ما برگزاری مسابقات با بهترین شرایط و امکانات است.

وی به موضوع تامین هزینه ها مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: از طریق اعضا و حق عضویت هایی که آنها پرداخت می کنند، همچنین توسط حامیان مالی هزینه مسابقات تامین می شود. جایزه نقدی نیز برای تیم های برتر در نظر می گیریم. هرچند که هدف ما ارزش‌گذاری برای افزایش روحیه کارگری است.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شرکت ها با تاکید بر اینکه تمام اعضا و بازیکنان تیم هایی که صاحب مقام می شوند، باید حداقل ۶ ماه با شرکت همکاری مداوم داشته باشند، افزود: مواردی بوده که تیم ها بازیکن ملی یا شاخص جذب کردند و پس از قهرمانی دیگر آن بازیکن در آن شرکت حضور نداشت. بر همین اساس ما سخت گیری هایی زیادی برای اینکه بازیکنان از طبقه کارگری در رقابت ها حاضر شوند، اعمال می کنیم.

وی ادامه داد: کمیته‌های اجرایی و انضباطی برای تیم های متخلف یا متقلب جریمه در نظر می گیرد و اگر موضوع در سطح ملی آن کشور حل نشود، fifco ورود می کند.

زیبلی به دلایل انتخاب شهر موناکو میزبان مسابقات اشاره کرد و گفت: از نظر موقعیت جغرافیایی این شهر به سایر کشورهایی اروپایی نزدیک است و با توجه به کوچک بودن آن شرایط لازم برای میزبانی را دارد.

وی درباره اینکه چشم انداز این فدراسیون برای ۲۰ سال آینده چیست؟، اظهار داشت: اکنون ۶۰ کشور با ۲.۵ میلیون بازیکن عضو fifco هستند و تلاش ما عضویت ۱۰۰ کشور دیگر در این فدراسیون است. زیرا این یک فرصت مناسب برای هر شرکتی است که در رقابت های ملی و بین اللملی توسط کارگران خود شرکت کند. همچنین این موضوع سبب می شود برندهای مختلف و مطرح در عین رقابت با یکدیگر در مسابقات بین المللی، خود را نیز تبلیغ کنند.

زیبلی در خصوص سطح حضور زنان در فوتبال شرکت ها اظهار داشت: برای حضور زنان در فوتبال شرکت ها تلاش می کنیم. البته با وجود اینکه کشورهای مانند آمریکا و کانادا در فوتبال زنان پیشرو هستند ولی مشکلاتی در این بخش وجود دارد تا آنها به خوبی از فوتبال شرکت ها استقبال نکنند. این در حالی است که هند در آسیا در این حوزه بسیار فعال است.

وی درباره شناختش از فوتبال کارگری ایران گفت: شناخت کاملی نمی توانم ارائه دهم. البته با مسئولان فدراسیون در این خصوص صحبت کردم و کمی با جامعه فوتبال کارگران ایران آشنا شدم. اما قرار است در فینال فوتبال دسته اول کارگری به میزبانی شهر ساری حاضر شوم.رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شرکت ها تاکید کرد فوتبال شرکت ها ۵ نفره و بر روی چمن برگزار می شود ولی هدف فدراسیون جهانی ایجاد فوتبال ۷ نفره و ۱۱ نفره در آینده است.

همچنین فرزاد حیدری مدیرکل امور ورزش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: سیاست های این وزارتخانه ایجاد نشاط، طراوت و بهره وری در جامعه کارگری است و این هدف را در تمام رشته ها از جمله فوتبال کارگری دنبال کند.

وی گفت: این موضوع سبب می شود برندها با یکدیگر تعامل داشته تا نه تنها محصولات خود را ارائه دهند بلکه می توانند روحیه شادی و انگیزه را در جامعه کارگری افزایش دهند.

تیم آرمان گهرسیرجان نماینده شرکت های ایران در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ فوتبال شرکت ها است. این مسابقات ۲۴ تا ۲۸ اکتبر برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز