خبرگزاری کار ایران

دومین قدبلند تاریخ لیگ برتر از راه رسید

شیخ، بچه غول جدید آبی ها

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۲۵۷

شیخ دیاباته اولین بازیکن 2 متر و 94 سانتی‌متری تاریخ باشگاه استقلال نیست.

به گزارش ایلنا،شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی که به استقلال آمده آمار فوق‌العاده‌ای ‌در گلزنی دارد و با کارنامه‌ای ‌درخشان یکی از بهترین خرید‌های لیگ نوزدهم و بدون تردید بهترین خرید آبی پوشان در نقل‌وانتقالات تابستانی محسوب می‌شود. سایت تخصصی ترانسفرمارکت هم روی این بازیکن 3 میلیون یورو قیمت و ارزش گذاشته که تنها یک بازیکن از این نظر بهتر و باارزش‌تر از ستاره 31 ساله استقلال است

علیرضا بیرانوند باارزش 3میلیون 500 هزار یورو تنها بازیکن شاغل در لیگ برتر است که فقط 500 هزار یورو بیشتر از شیخ قیمت دارد.اگر بیرانوند به پیشنهاد خارجی‌اش پاسخ مثبت بدهد، آن‌وقت دیاباته به‌تنهایی باارزش‌ترین بازیکن لیگ نوزدهم خواهد بود. اما باوجود بیرانوند هم شیخ باارزش‌ترین مهاجم لیگ برتر محسوب می‌شود.

آمار و ارقام مربوط به این ستاره غول‌پیکر آفریقایی به ارزش بالای او محدود نمی‌شود. دیاباته 194 سانتی‌متری دومین بازیکن بلندقد لیگ نوزدهم محسوب می‌شود. تا قبل از اینکه کی‌روش استنلی قراردادش را با سپاهان تمدید کند،شیخ بلندقامت‌ترین بازیکن لیگ بود،اما مهاجم برزیلی با قد 195 سانتی‌متری فقط یک سانتی‌متر از شیخ بلندتر است تا خرید جدید استقلال از این نظر هم فعلاً در لیگ برتر دوم باشد. درباره جثه و قد و قامت شیخ دیاباته چند نکته جالب وجود دارد.

شیخ و بچه غول آبی‌ها

شیخ دیاباته اولین بازیکن 2 متر و 94 سانتی‌متری تاریخ باشگاه استقلال نیست.با مرور قد بازیکنان بلندقامت استقلال در18 دوره لیگ برتر مشخص می‌شود که دیاباته و حنیف عمران زاده با قد یک متر و 94 سانتی‌متر به‌صورت مشترک بلندقدترین بازیکنان استقلال در ادوار لیگ برتر و احتمالاً تاریخ این باشگاه هستند.پروپئیچ مهاجم بلندقامت کروات که طلب 430 هزار دلاری‌اش حسابی استقلالی‌ها را به دردسر انداخت،یک متر و نود سانتی‌متر قد داشت. لئونارد کوئیکه مهاجم بلندقامت کامرونی استقلالی‌ها در لیگ ششم هم یک متر و 88 سانتی‌متری بود. فراز فاطمی مهاجم سابق آبی‌ها 90/1، فرزاد حاتمی 89/1،وحید طالب لو 90/1،پرویز برومند 91/1،حسین حسینی 92/1، سیاوش یزدانی 92/1 و شاهین طاهر خانی هم 86/1 سانتی‌متر قد دارند و از شیخ دیاباته کوتاه‌قامت تر هستند. به‌این‌ترتیب شیخ به همراه حنیف عمران زاده بلندقامت‌ترین بازیکنانی هستند که تاکنون پیراهن استقلال را بر تن کرده‌اند .

برابری دیاباته و بیرانوند

در لیگ نوزدهم فقط یک بازیکن از شیخ قدبلندتر است و فقط یک بازیکن هم قد او است. همان‌طور که اشاره شد کی‌روش استنلی با 1 سانتی‌متر از دیاباته قدبلندتر است. علیرضا بیرانوند هم با 94/1 سانتی‌متر هم قد مهاجم آفریقایی آبی پوشان است. بقیه بازیکنان ازجمله گلر‌های لیگ برتری قد و قامتی کوتاه‌تر از دیاباته دارند. پیام نیازمند با 93/1 بعد از کی‌روش و دیاباته و بیرانوند چهارمین بازیکن بلندقامت لیگ نوزدهم به شمار می‌رود.سیاوش یزدانی،حسین حسینی،شهاب گردان و حامد لک با 92/1 به‌صورت مشترک در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آسمان‌خراش‌های خارجی!

کی‌روش اسنلی اولین مهاجم بلند بالایی بود که به فوتبال ایران آمد و در ذوب‌آهن و سپاهان موفق بود تا بعد از او پای مهاجمان بلندقامت دیگر به فوتبال ایران باز شود. اوساگونا مهاجم نیجریه فصل گذشته ذوب‌آهن هم 94/ 1 سانتی‌متری بود. شیخ دیاباته هم که 94/ 1 سانتی‌متری است. فرانکو دی سانتو یکی از جدی‌ترین گزینه‌های پرسپولیس برای خط حمله هم 93/1 سانتی‌متر قد دارد!به نظر می‌رسد خرید آسمان‌خراش‌های گلزن در فوتبال ایران تبدیل به یک اپیدمی شده است.شاید برای شما جالب باشد که بدانید علی دایی آقای گل جهان 92/1 سانتی‌متر قد دارد و2تا 3 سانت از این خارجی‌ها کوتاه‌تر است.نوانکو کانو مهاجم بلندبالای نیجریه‌ای ‌هم 97/1 سانتی‌متر قد داشت. زلاتان ابراهیمویچ هم 95/1 سانتی‌متری است و مشخص می‌شود که بلندقد‌ها و آسمان‌خراش‌ها هم می‌توانند گلزن‌های قهار و البته تکنیکی باشند.

بلندقامت‌ترین فوتبالیست جهان 208سانتی‌متری بود

بد نیست نگاهی هم به بلندقامت‌ترین فوتبالیست‌های جهان بی اندازیم. کریستوف فاین هوت دروازه‌بان بلژیکی با 2 متر و 8 سانتی‌متر بلندقامت‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای ‌جهان محسوب می‌شود. پائولو میلارد مهاجم انگلیسی که در لیگ 3 کشورش بازی می‌کرد هم 7/2 سانتی‌متر قد داشت. یانگ چانگ پنگ مهاجم چینی و سابق بولتون هم 5/2 سانتی‌متری بود.لاسینا ترائوره مهاجم ساحل عاجلی سابق اورتون هم 3/2 سانتی‌متری بود. البته تعداد فوتبالیست‌های جهان که بیش از 2 متر قد و قامت داشتند از تعداد انگشتان 2 دست فراتر نمی‌رود که اغلب دروازه‌بان و مدافع بودند و برخی از آن‌ها هم دیگر فوتبال بازی نمی‌کنند. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت دیاباته و کی‌روش از بلندقامت‌ترین فوتبالیست‌های جهان به شمار می‌روند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز