خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر شروع نشده از نفس افتاد

پولی در بساط نیست!

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۷۹۱

شرایط تیم‌های لیگ برتری خوب نیست و مشکلات مالی بزرگ‌ترین حریف فوتبال ایران شده است.

به گزارش ایلنا، از ابتدای لیگ هجدهم که وضعیت مدیریتی باشگاه تراکتورسازی تبریز دچار تغییر شد و این باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد، مالک متمول این تیم با صرف هزینه‌های هنگفت که در فوتبال ایران بی‌سابقه بود رویای به دست آوردن اولین قهرمانی در لیگ برتر را داشت اما این موضوع در لیگ قبل محقق نشد.

حالا این تیم در فصل نقل‌وانتقالات لیگ نوزدهم نیز پرتلاش ظاهرشده و با حفظ بازیکنان مؤثر قبلی به دنبال خرید بازیکنان گران‌قیمت دیگری است تا شاید جام قهرمانی به تبریز برود.اما در شرایطی که اوضاع مالی اغلب باشگاه‌ها خراب است بسیاری به وضعیت مالی این تیم غبطه می‌خوردند.اما حالا برخی شواهد نشان می‌دهد شرایط اقتصادی این روزها اثرات خود را حتی بر روی این باشگاه و مالک پولدار آن نیز گذاشته است.پس از جدایی آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی فصل گذشته این تیم که به دلیل تأخیر در دریافت مطالباتش اقدام به فسخ یک‌جانبه قرارداد کرده بود، برخی دیگر از بازیکنان این باشگاه هم درخواست مشابهی را مطرح کرده‌اند!

آخرین پرداختی باشگاه تراکتورسازی به بازیکنان این تیم در اسفندماه سال گذشته بوده که مجموع دریافتی اعضای تیم را به 65 درصد از مبلغ قرارداد رسانده و با این وجود بسیاری از بازیکنان در انتظار تسویه مطالبات خود هستند موضوعی که کمتر کسی انتظار آن را داشت.حتی گفته می‌شود اشکان دژاگه ستاره این تیم نیز به دلیل بدقولی مالی هنوز در تمرینات این تیم ظاهر نشده است.بااین‌حال وقتی باشگاهی مثل تراکتورسازی درگیر مشکلات مالی شده نباید نسبت دیگر باشگاه‌ها امیدوار بود.

فشار مشکلات مالی بر دوش دیگر باشگاه‌ها به‌قدری بوده که هنوز لیگ شروع نشده اعلام شده باشگاه پارس جنوبی جم در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. این خبر را فراز کمالوند سرمربی این تیم عنوان و تأکید کرده بااینکه هزینه زیادی در این تیم انجام نشده اما هیچ پولی به این باشگاه تزریق نشده است.این در حالی است که حال‌وروز نساجی،دیگر تیم لیگ برتری نیز بهتر از پارس جم نیست. نساجی‌ها به‌جز مشکلات مالی البته درگیر گرفتاری‌های مالکیتی هم هستند تا به‌نوعی در آستانه شروع لیگ با بلاتکلیفی بزرگی روبرو باشند.به همین دلیل بازیکنان این باشگاه دلسرد شده و به فکر جدایی هستند!

نفت مسجدسلیمان دیگرتیم لیگ برتری است که در کنار وجود کمبودهای استادیوم خانگی‌اش که ملزم شده آن‌ها را برطرف کند،پولی برای خرید بازیکن جدید ندارد.عطاالله بهادری رئیس هیات مدیره این باشگاه مدتی پیش گفته بود اسپانسرها به سمت تیمی مثل ما نمی‌آیند و به همین خاطر درخواست کمک مالی از مسئولان شرکت نفت و استانی داشته‌ایم تا تیم منحل نشود!

شرایط دیگر تیم‌های لیگ برتری نیز بهتر نیست و مشکلات مالی بزرگ‌ترین حریف فوتبال ایران شده است.این در حالی است که فدراسیون نیز به برخی از باشگاه‌ها هشدار داده اگر نواقص استادیوم‌های خود را برطرف نکنند بازی‌های آن‌ها در استان‌های هم‌جوار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز