خبرگزاری کار ایران

ثبات حلقه گمشده استقلال در سال های ناکامی؛ 98 خروجی بعد از آخرین قهرمانی لیگ!

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۷۲۸

بعد از لیگ دوازدهم که آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر بود تا کنون 98 بازیکن از تیم جدا شده اند.

به گزارش ایلنا،استقلال در چند فصل اخیر جابجایی‌های زیادی داشته و با تغییرات فراوان فصل جدید را آغاز کرده است. این موضوع در سال های اخیر برای استقلال به یک عادت تبدیل شده است. بعد از لیگ دوازدهم که آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر بود، امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی،علیرضا منصوریان ، وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی در هر فصل ترکیب سال قبل را شخم زدند و برای فرار از ناکامی‌های گذشته تلاش کردند تا با خرید ستاره‌ها تیم جدید و تازه بسازند.جالب است که از لیگ سیزدهم تا امروز و با نفرانی که تا اینجا برای لیگ نوزدهم از استقلال جدا شده یا کنار گذاشته‌اند، آبی‌پوشان در 7 فصل اخیر یعنی از لیگ سیزدهم تا نوزدهم ،98 بازیکن خود را در نقل‌وانتقالات تابستانی یا زمستانی کنار گذاشته‌اند! البته در این آمار فقط بازیکنانی که در لیگ برتر بازی کرده‌اند محاسبه شده و فوتبالیست‌های جوانی که در طول فصل بدون انجام حتی یک بازی از تیم کنار گذاشته می‌شوند به شمار نیامده است.این آمار علی کریمی و فرشید باقری که شاید فصل آینده در این تیم حضور نداشته باشند را در لیست خروجی‌ها حساب نکرده‌ایم.

15 تغییر برای لیگ سیزدهم

 استقلال در لیگ دوازدهم با امیر قلعه‌نویی قهرمان لیگ برتر شد تا مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت. جالب اینکه بهترین تیم لیگ برتر، برای فصل بعد 15 بازیکن خودش را از دست داده بود! مجتبی جباری،فرزاد حاتمی،عباس محمدرضایی،حسن اشجاری،ایمان موسوی،ویسنته آرزه،میثم بائو و کیانوش رحمتی در پایان فصل جدا شدند. پیش از آن‌هم رودریگو توسی، میلاد میداوودی،فابیو جان واریو،امین منوچهری،فریدون زندی و میثم حسینی هم  در نیم‌فصل لیگ دوازدهم جدا شده بودند.

18 تغییر برای لیگ چهاردهم

بعد از ناکانی مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر و آسیا بود که قلعه‌نویی تصمیم گرفت تغییرات بیشتری در استقلال ایجاد کند. برای لیگ چهاردهم که بدترین فصل ژنرال در استقلال بود، 18 بازیکن فصل قبل جدا شده بودند و در فصل جدید حضور نداشتند.مهدی رحمتی،جی لوید ساموئل،احمد جمشیدیان،سیاوش اکبرپور،محمد قاضی،مهدی نظری،جواد نکونام،پژمان منتظری،فرهاد مجیدی،علیرضا نیکبخت واحدی،فردین عابدینی، گوران لاوره،مهرداد قاسمی،مهرداد اولادی،مجید غلام نژاد،ایمان باصفا، ابوبکرکبه و آنتونیو کاروالیو بازیکنانی بودند که در نیم‌فصل و پایان لیگ سیزدهم به دلایل مختلف استقلال را ترک کردند.

11 تغییر برای لیگ پانزدهم

 بعد از ناکامی دوباره امیر قلعه‌نویی دوباره نوبت به پرویز مظلومی رسید و 11 بازیکن تیم در زمان مربیگری سوبله چوبله به دلایل مختلف دیگر در استقلال نبودند و از این تیم جدا شدند. محسن فروزان، پژمان نوری،هاشم بیگ زاده، محمد قاضی،آندرانیک تیموریان،مهدی کریمیان،امیرحسین طاحونی،میلاد سلیمان فلاح،رضا عنایتی،میلاد نوری و امیرحسین صادقی در لیگ پانزدهم دیگر آبی‌پوش نبودند. مظلومی شروع خوبی داشت و می‌توانست پایان خوبی هم داشته باشد اما استقلال او درنهایت قهرمان نشد و جامی کسب نکرد.

13 تغییر برای لیگ شانزدهم

برای لیگ شانزدهم علیرضا منصوریان جوان جانشین مظلومی شد. استقلال تحت هدایت مربی جوان اش نسبت شروع به فصل گذشته 13 تغییر داشت که بعضی در نیم‌فصل لیگ پانزدهم اتفاق افتاده بود. روزبهچشمی،محمدرضاخرسندنیا،جاسمکرار،آرشبرهانی،سجادشهباززاده،علیرضا رمضانی،باربوسا،پروپیچ،حنیف عمران زاده،میلاد فخرالدینی، وحید طالب لو، مهدی مؤمنی و میلاد شعبانلو 13 بازیکنی بودند که در تغییرات استقلال برای لیگ شانزدهم کنار گذاشته شدند. منصوریان با این تیم شروع بدی داشت اما در نیم‌فصل دوم لیگ درخشید و همه را امیدوار کرد. هرچند شکست سخت و تاریخی 6 بر یک مقابل العین امارات در آخرین بازی فصل باعث شد تا استقلال بازهم شخم بخورد و تغییرات داشته باشد.

9 تغییر برای لیگ هفدهم

برای لیگ برتر هفدهم استقلال نسبت به فصل قبل 9 خروجی داشت. هرایر مگویان،میثم مجیدی،محمدحسین کنعانی زادگان،بختیار رحمانی،کاوه رضایی،آرش افشین،مجتبی حق‌دوست و میعاد یزدانی نفراتی بودند که برخلاف لیگ شانزدهم، در لیگ  هفدهم دیگر همراه استقلال نبودند. در آن فصل بازهم استقلال شروع بدی داشت تا منصوریان بعد از 8 بازی لیگ برکنار شود و وینفرد شفر جایش را بگیرد.

13 تغییر برای لیگ هجدهم

برای لیگ هجدهم استقلال بازهم کلی تغییرات داشت و 13 بازیکن فصل گذشته دیگر با این تیم نبودند. علی قربانی،لئوناردو پادووانی، امید ابراهیمی، بهنام برزای، مامه بابا تیام،بویان نایدیف،مجید حسینی، سرور جباروف، امید نورافکن، عظیم گوک،حسن بیت سعید،سجاد شهباززاده،یعقوب کریمی و مجتبی جباری نفراتی بودند که برای لیگ هجدهم دیگر با استقلال نبودند و از بدنه تیم خارج شدند. با این 14  تغییر هم استقلال بهتر نشد تا وینفرد شفر به سرنوشت منصوریان دچار شود.

19 خروجی برای لیگ نوزدهم

برای فصل پیش رو استقلال تغییرات زیادی دارد . تا امروز 19 بازیکن فصل گذشته به‌طورقطع آبی‌پوشان را در فصل آینده همراهی نخواهند کرد.مهدی رحمتی،پژمان منتظری،خسرو حیدری،روح اله باقری،فرشاد محمدی مهر،اللهیار صیادمنش،آرمین سهرابیان، طارق همام،روزبه چشمی،میثم تیموری، امید نورافکن،گادوین منشا،اسماعیل گونکالوس،محسن کریمی،رضا کریمی و آیاندا پاتوسی در پایان فصل و جابر انصاری، الحاجی گرو و مارکوس نومایر هم در نیم‌فصل استقلال را ترک کردند. اگر علی کریمی و فرشید باقری هم در تیم فصل آینده جایی نداشته باشند، تعداد بازیکنان جدا شده استقلال بعد از آخرین قهرمانی به عدد شگفت‌انگیز 100 می‌رسد!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز