خبرگزاری کار ایران

9 مشکل در برگزاری مسابقات اسنوکر از زبان حاجیلو

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۹۴

پیشکسوت اسنوکر 9 مشکل اساسی در برگزاری مسابقات اخیر توسط فدراسیون را بازگو کرد.

به گزارش ایلنا، ماجرای فدراسیون بیلیارد و تخلفاتی که به ادعای برخی از پیشکسوتان و اهالی این رشته ورزشی اخیراً صورت گرفته است چند وقتی می‌شود حسابی سرو صدا به پا کرده و هر روز یکی از نفرات مرتبط با بیلیارد، بولینگ و بولس دست به افشاگری می‌زنند. حاجیلو از پیشکسوتان اسنوکر هم در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا موارد جالبی در این راستا مطرح کرده است. لازم به توضیح است که مسئولیت صحت و سقم مسائل مطرح شده بر عهده ایشان می‌باشد و خبرگزاری ایلنا برای مسئولان فدراسیون بیلیارد، بولینگ و بولس حق پاسخگویی قائل است و در صورت تمایل به پاسخگویی آماده بازتاب آن هستیم.

 

اشاره به 9 مشکل در برگزاری مسابقات

حاجیلو از پیشکسوتان اسنوکر در شانزدهمین دوره‌ی مسابقات هستم که چند روز پیش به پایان رسید، مسائلی پیش آمد، که من به برخی از این مسائل و مشکلات اشاره میکنم:

1- اولین و بزرگترین اشکال در بخشنامه بوجود آمده بود که آخرین مهلت ثبت نام را روز شنبه هفتم تیر ساعت ۱۲ اعلام کرده بودند در حالی که شنبه هشتم تیرماه می‌شد و از ۱۲ شب جمعه سایت ثبت نام را بسته بودند که با هماهنگی بازیکنان  باز شد و بازیکنان توانستند ثبت نام کنند. این موضوع حاکی از عدم اطلاعات و برنامه‌ریزی درست است.

2- طولانی بودن دور مقدماتی یا همان گروهی (۵روز) مشکل بعدی است که با نبود خوابگاه قیمت مناسب (هتل شبی۹۰/۰۰۰تومان) مشکل ساز شد که این امر باعث شد الله محمد  مهدیان و صباح صلواتی در اولین روز مسابقات مجبور به ترک آن شوند و عزیزی دیگر   نیز ۳ شب و ۲ روز از آن را به شهر خود باز گشت و در روز حذفی دوباره عازم تهران شد و این امر هم باعث خستگی وی شد و هم از طرفی دور بودن از جو مسابقات باختش را زمینه سازی کرد، در حالی که در گروه حتی یک پارت هم نداده بود و با آمادگی در این مسابقات شرکت کرده بود. همچنین آقایان دیگری نیز بودند که  بدلیل هزینه گزاف هتل مجبور به رفت و برگشت مجدد به مسابقات شدند که مطمئناً روی بازی آنها هم اثر گذار بوده است. کسانی هم که در هتل بودند به ناچار در آن اقامت داشتند چون جای دیگری نبود که این امر باعث شد حتی با وجود اینکه یک بازی از مرحله دوره‌ای‌شان مانده بود مجبور به ترک زود هنگام مسابقات شدند. (اسامی بدلیل برخوردهای نامتعارف محفوظ است و در صورت نیاز حتما گفته خواهد شد)

3- این تقریبا تنها دوره‌‌ای بود که کمیته مسابقات و مسوولین تصمیم گرفته بودند تا مسأله خوابگاه را بر عهده خود بازیکنان بگذارد که این خود، عدم وجود مدیریت توانا را میرساند که چقدر مسوولین  ضعیف عمل کردند. حال سوال پیش می‌آید که چرا خوابگاه پیام نور هماهنگ شد و در کانال فدراسیون هم اعلام شد ولی درست در شب قرعه کشی کنسل شد. من فقط فکرم به عدم کارایی مسوولین اجرایی می‌رود چون موارد از این دست زیاد دیده شد.

4- مورد دیگر اینکه شب در مسابقات قرعه کشی صورت گرفت و دوستان  شهرستانی نمیدانستند صبح روز اول بازی دارند یا نه و در بلاتکلیفی مانده بودند طبق قانون باید سه روز قبل مسابقه قرعه کشی صورت بگیرد و اطلاع رسانی شود. با تمام زحماتی که باشگاه شاهین  کشید و سنگ تمام گذاشت ایرادهایی به نوع برگزاری وارد بود که به کمیته برگزاری مسابقات بر می‌گردد.

دو موضوع مهم وجود داشت؛ اول نور آفتاب که ساعاتی روی میزها می‌افتاد که مسأله مهمی بود و دیگری سر و صدای سر سام آور مجموعه استخر و باشگاه پروش اندام بود. این عوامل از اصلی‌ترین موارد یک مسابقه است که حتما باید رعایت شود. حتما باید قبل مسابقه همه جوانب در نظر گرفته شود بعد اجازه مسابقه صادر شود.

حتی کسانی که برگزار کننده بودند و یا بعضاً پیشکسوتانی که حضور داشتند آنقدر بلند با هم سر یک میز صحبت می‌کردند که تمرکز بازیکن را بهم می‌ریخت که نمونه بارز آن در بازی حذفی یکی از عزیزان محرز بود. در صورتیکه اگر کسی که اسنوکر هم بازی نکرده باشد و فقط دیده باشد قطعاً به این درجه از فهم رسیده است که سکوت در این بازی‌ها از قوانین آن است و در صورت تکرار داور حق اخراج فرد خاطی را دارد. این ایراد به فرد و مدیریت باشگاه وارد نیست بلکه به مجموعه اجرایی و برگزار کننده  بر میگردد که چقدر ضعیف عمل کرده و می‌کند و احساس میشود  مسابقات را از سر باز کنی برگزار میکنند.

5- برای ورودی صد هزار تومان و برای عضویت که تا الان نداشتیم دوباره صد هزار تومان یعنی مجموعاً نفری دویست هزار تومان از ۶۴ شرکت کننده، که مبلغی بالغ بر دوازده میلیون و هشتصد هزار تومان می‌شود گرفتند. قرار بود بعد از مشخص شدن تعداد نفرات شرکت کننده مبلغ جوایز تعیین بشود ولی تا اواسط مسابقه چنین اتفاقی نیفتاده بود. این امر  برای  یک مجموعه‌ای مثل فدراسیون که خودش را متولی این رشته می‌داند خیلی بد هست و علتش هم این است که مدیریت خوب و توانمند دراین  مجموعه جایش خالیست و فکر می‌کنم همه‌اش حرف و تعریف از خود است، چون عمل انعکاس دهنده همه این‌هاست نه حرف. در مورد جوایز نفر چهارم هم همیشه دو گانه برخورد کردند گاهی با سوم مشترک دادند،  گاهی هم فقط به نفر سوم جایزه دادند و این عدم ثبات آزار دهنده‌ بود. در صورتی که در  دور قبل در جشنواره سوم و چهارم را مشترک جایزه دادند و این یعنی باری به هر جهت و سلیقه‌ای عمل کردن و به نوعی ضد ارزش است. در حالیکه وقتی مسابقات به مرحله حذفی می‌رسد دیگر بازی رده‌بندی مفهومی ندارد اگر اکثر ورزش‌ها را هم نگاه کنید می‌بینید که سوم و چهارم را مشترک می‌کنند و حتی جام جهانی فوتبال هم همین‌طور بود و حتی کشتی هم همین بود. چرا عدم ثبات و دو گانگی داریم؟

6 - عدم اطلاع رسانی مناسب مسابقات در کانال فدراسیون مشکل بعدی است. شما ببینید تا روز اختتامیه حتی یک عکس از مسابقات گذاشته نشد و یا حتی جدول کامل ساعات بازی‌ها و نتایجش و همگی به صورت خودجوش توسط خود بازیکن‌ها صورت می‌گرفت. یعنی مسابقات پیشکسوتان و خود پیشکسوتان اصلا  برای دست‌اندر‌کاران مهم نیست و در عمل باید ثابت شود. از مصاحبه‌های اشخاص مختلف در کانال فدراسیون چه نتیجه‌ای میگیرید؟ هستند مصاحبه‌هایی که آزار دهنده‌اند و به مخاطبین خود احترام نمی‌گذارند که این یعنی غیر واقعی هستند.

7 - مشکل دیگر اینکه کارهای خوب  باشگاه شاهین را مثل گل دادن و اختتامیه و... همه را  به اسم خودشان  ثبت کردند. چرا ؟

8 - مورد بعدی با وجود اینکه این مسابقات و حتی مسابقات قبلی که در تهران برگزار می‌شد و حتی در شهرستان‌ها استقبال خیلی ضعیف ازش میشد این دوره ۶۴ نفر بود دوره‌های قبل هم همینطور بود. با وجود تراکم جمعیتی منطقه تهران و اطراف کرج و شهر ری میشود گفت بالای ۱۵ میلیون جمعیت هستش و بازیکنان بسیار زیادی هستند که در باشگاه‌ها بازی میکنند پس چرا در مسابقات شرکت نمی‌کنند؟

مگر چه امکانات و امتیازی برای مسابقات گذاشته می‌شود که بازیکنان را جذب کند؟ آن‌هم بازیکنای پیشکسوتی که شخصیت و احترامشان مهمتر از همه چیز است و ای‌ندفعه دیدیم که روز دوم چطور به پیشکسوتان احترام گذاشتند همه یهویی رفتند، برگزار کننده و داور و سرداور و همه و همه. فقط باید گفت اگر مدیریت و برنامه خوب قبل مسابقه اعمال می‌شد چنین مسایلی پیش نمی‌آمد.

9- من می‌گویم پس این اسپانسر کجاست یا بودجه‌ای که فدراسیون دارد تا چه حد در مسابقات داخلی هزینه می‌شود؟ این ۱۲،۸۰۰،۰۰۰ تومانی که جمع شد کجا رفت؟ کل جوایز چقدر شد؟ عیب ندارد اگر جای دیگر هم رفته فقط بگویید که حداقل بدانیم چه کسی را باید دعا کنیم و همه را با هم دعا نکنیم.

یه دوره من تحقیق کردم و به نتایجی هم رسیدم که هزینه مسابقات را ریالی فدراسیون از جیب مبارکش نمی‌دهد، این هزینه‌ها از بخش ورودی ثبت نام بازیکنان و هیأت همان استان میزبان پرداخت میشود از قبیل پول داور، خورد و خوراک داور، خوابگاه، و مسؤلین برگزار کننده و...

خود باشگاه هم که رایگان در اختیار مسابقات است و تا جایی که من اطلاع دارم اکثراً این طور بوده است. آمار گرفتم از یکی از دوستان عزیزم که در هیأت یکی از استان‌هاست و سمت داشت کل هزینه‌ها را برایم فرستاد. حتی یادم است یک بخش از پول ورودی بازیکنان را فدراسیون برداشته بود و بقیه‌اش را به حساب هیأت آن استان  ریخته بود و همه هزینه‌ها را این هیأت متقبل شده بود.

دقیقا یادم است حتی یکی از مسؤلین بالا رتبه فدراسیون که برای اهدا جوایز به استان مربوطه و محل مسابقات آمده بود، پول غذا و بلیط هواپیمایش را هیأت استان  داده بود. الانم ببینید مسابقات  در باشگاه شاهین برگزار میشود ولی چه سودی برای باشگاه دارد؟ فدراسیون می‌گوید تبلیغ باشگاه می‌شود و همین برایش کافی است.

یک یا دو بار قرار است اسم باشگاه در کانال فدراسیون برده شود. این را هم بگویم در بخش مسابقات داخلی که از طرف فدراسیون برگزار می‌شود در کل رده‌ها وضع همین است ولی باید یادشان باشد احترام به بزرگتر یه چیز دیگر است و با جوان‌ها فرق می‌کند. چون همه در جایگاه پیشکسوتی هستیم و احترام واجبیم و احترام در عمل دیده می‌شود نه حرف. این مسایل گفته شد تا ایرادات مشخص شود و یادمان باشد طرح  و گفتن حقیقت به معنای مخالفت با اشخاص و یا تخریب آنها  نیست بلکه کمک به رشد این رشته است و برای جلوگیری از تخریب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز