خبرگزاری کار ایران

فینال تنیس ویمبلدون 2019: رویارویی اسطوره‌ها در چمن

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۷۵

دو چهره بزرگ رشته تنیس از ساعتی دیگر در غرب لندن فینال یکی از گرند اسلم‌ها سال 2019 را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، یک دوره دیگر از قدیمی‌ترین رقابت‌های تنیس جهان امروز با رویارویی دو اسطوره فراموش نشدنی این رشته به پایان می‌رسد. این مسابقات از سال 1877(142 سال پیش) آغاز شده است و هر سال برگزار می‌شود. رقابت‌های ویمبلدون هر سال از دوشنبه پایانی ماه ژوئن تا اولین تعطیلات آخر هفته ماه ژوئیه در حاشیه جنوب غربی لندن برگزار می‌شود.

به اضافه تنیس آزاد استرالیا، آزاد فرانسه و آزاد آمریکا، مسابقات ویمبلدون یکی از چهار گرند اسلم معتبر تنیس است. این مسابقات مهمترین تورنمنتی است که بر روی چمن برگزار می‌شود. بازی‌های تورنمنت اصلی ویمبلدون در 5 گروه برگزار می‌شود: انفرادی مردان، دوبل مردان، انفرادی زنان، دوبل زنان و میکس. فرمت برگزاری در دوبل و انفرادی مردان به صورت 3 ست از 5 ست است؛ در واقع هرکس سه ست را ببرد پیروزی را از آن خود کرده است.

فینال تنیس ویمبلدون 2019: رویارویی اسطوره‌ها در چمن

نواک جوکوویچ، قهرمان دوره گذشته، امروز از ساعت 17:30 در زمین چمن ویمبلدون به مصاف راجر فدرر، اسطوره سوئیسی تنیس که رکورددار قهرمانی(8) در این مسابقات است، بازی فینال را برگزار خواهند کرد. فدرر برای دوازدهمین بار به فینال این بازی‌ها راه یافته است.

فدرر برای صعود به فینال این دوره از بازی‌ها در چهلمین دیدار خود با رافائل نادال اسپانیایی به برتری رسید. فدرر در این مسابقه تنها ست دوم را به رقیب سنتی خود واگذار کرد و ست های اول، سوم و چهارم را برنده شد تا فینالیست شود. جوکوویچ در دیگر دیدار نیمه نهایی در چهار ست با نتیجه 3 بر یک از سد روبرتو باوتیستا، تنیس باز اسپانیایی عبور کرد و جواز فینال را به دست آورد. جوکوویچ در حال حاضر مرد شماره یک جهان تنیس است و فدرر بعد از نادال در رتبه سوم قرار دارد. جوکوویچ در مقابل فدرر چهار قهرمانی در ویمبلدون کم دارد.

فینال تنیس ویمبلدون 2019: رویارویی اسطوره‌ها در چمن

فینالیست‌های امروز 47 بار به مصاف هم رفته‌اند و جوکوویچ 25 برد کسب کرده است. از این تعداد رویارویی‌ها فدرر و جوکوویچ 4 فینال گرند اسلم را برابر هم برگزار کرده‌اند. فدرر تنها بازیکنی است که جوکوویچ را در 4هر چهار گرند اسلم مغلوب کرده و از طرف دیگر هم جوکوویچ تنها بازیکنی است که موفق شده فدرر را در تمامی گرند اسلم ها شکست دهد.

گفتنی است برنده مسابقه امروز 2.35 میلیون پوند جایزه نقدی دریافت می‌کند و 2000 امتیاز برای ارتقای رتبه خود در جدول رده بندی جهانی به دست می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز