خبرگزاری کار ایران

پافشاری فدراسیون به رفع ایرادات موجود؛ لیگ با تاخیر برگزار می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۳۶۷

فدراسیون فوتبال به دلیل عدم رسیدن به ملاحضاتی که عنوان شده بود قرعه‌کشی لیگ برتر را به تاخیر انداخت.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در نامه رسمی به باشگاه‌ها و اداره کل ورزش و جوانان استان‌های مختلف به‌صراحت تاکید کرده بود اگر سه شرط راه‌اندازی و استقرار سیستم بلیت الکترونیک به‌همراه نصب گیت‌های ورودی و شماره‌دار شدن صندلی‌ها، تجهیز ورزشگاه به سیستم اتاق کنترل و دوربین‌های مدار‌بسته از مبادی ورودی تا سکو‌ها و جدا‌سازی و تفکیک فضا‌های بیرونی تا سکو‌ها و مسیر‌های تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی انجام نشود، جلوی شروع مسابقات را خواهد گرفت.

نکته قابل تامل اینجاست که مدیران فوتبال ایران با این سیاست چکشی و سختگیری تاریخی در مقابل باشگاه‌ها با درس گرفتن از فجایعی که سال گذشته در فوتبال ایران اتفاق افتاد، تصمیم جدی دارند تا زمانی که استانداردهای مورد نظر آنها در ورزشگاه‌ها لحاظ نشود، لیگ را آغاز نکنند. در همین رابطه و از آنجایی که هیچ‌کدام از دستورالعمل‌های مورد نظر در استان‌های میزبان لیگ اجرایی نشده، سازمان لیگ برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ را هم به تعویق انداخت و اصلا معلوم نیست لیگ در تاریخ دهم مرداد که سازمان لیگ از قبل اعلام کرده بود شروع خواهد شد یا خیر.

ورزشگاه آزادی تنها جایی است که پروژه شروط فدراسیون در آن در حال انجام‌شدن است و البته هنوز به اتمام نرسیده و طبق گزارش‌های دریافتی از سازمان لیگ همچنان در سایر استادیوم‌ها اقدام موثری صورت نگرفته است. از طرف دیگر کمیته اخلاق فدراسیون، حیدر بهاروند نایب‌رییس دوم فدراسیون و رییس سازمان لیگ را به مدت 5 سال از فعالیت فوتبالی محروم کرده و سعید فتاحی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم دو سال محروم شده است. آنها در شرایطی کار خود را انجام می‌دهند که باید هرچه سریع‌تر مشکل مربوط به رای کمیته اخلاق را حل کنند به همین ترتیب کمیته استیناف باید به اعتراض آنها رسیدگی کند.

اتفاق جالب دیگر مربوط به قرارداد اسپانسرینگ تبلیغات محیطی لیگ برتر است که هنوز به‌صورت شفاف مشخص نیست پیمانکار تبلیغاتی سال آینده سازمان لیگ کدام شرکت خواهد بود. شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنها باز هم با شرکت تیراژه همکاری خود را مثل فصل قبل ادامه خواهند داد.

نکته بسیار مهم دیگر درباره سختگیری فدراسیون برای استاندارد شدن ورزشگاه‌ها این است که مسوولان سازمان لیگ از همین حالا سه تاریخ مشخص را برای شروع لیگ در نظر گرفته‌اند و اگر بدون هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی و دخالت بیرونی آنها جلوی شروع لیگ در تاریخ دهم مرداد را بگیرند، با بررسی شرایط استادیوم‌ها و شرایط اجرای سه شرط اصلی، تاریخ جدید شروع لیگ نوزدهم مرداد خواهد شد.

گفته می‌شود وزارت ورزش مخالف جدی به تعویق افتادن آغاز لیگ برتر است و از فدراسیون خواسته در همان تاریخ دهم مرداد مسابقات را آغاز کند تا مشکلات در آینده به‌خاطر فشردگی مسابقات بیشتر نشود.

در نهایت اما جلسه سرنوشت‌ساز برای تصمیم‌گیری پیرامون ابهامات مربوط به ورزشگاه‌های ایران و شروع لیگ، روز یکشنبه آینده در وزارت ورزش با حضور مسوولان فدراسیون فوتبال و اعضای کارگروه بررسی شرایط ورزشگاه‌های میزبان مسابقات برگزار خواهد شد. بعد از این جلسه و بررسی وضعیت هر استادیوم، تصمیم نهایی درباره تاریخ شروع لیگ اتخاذ خواهد شد و احتمالا جلوی میزبانی چند باشگاه گرفته خواهد شد.

مهدی تاج به اجرای سه شرط مورد نظر تاکید ویژه دارد و این احتمال هم وجود دارد با دادن یک فرصت دوباره به باشگاه‌ها از آنها تضمین گرفته شود که در یک بازه زمانی مشخص استانداردهای مورد نظر فدراسیون و سازمان لیگ را در ورزشگاه‌های اختصاصی خود لحاظ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز