خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس با کالدرون هم می‌تواند قهرمان شود

حیدری: تفکرات مربی آرژانتینی هجومی و جسورانه است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۲۹۰

مدافع سابق پرسپولیس می گوید این تیم اکثر بازیکنانش را حفظ کرده و هوادارانش هم همچنان کنار تیم هستند و فقط مربی اش عوض شده و احتمال موفقیت تیم بالا است

به گزارش ایلنا، سپهر حیدری مدافع سابق پرسپولیس معتقد است که کالدرون کارنامه خوب و کارنامه بد دارد اما آچه که مهم است در حال حاضر او سرمربی پرسپولیس است و هم پیشکسوتان و هم هواداران باید از او حمایت کنند تا موفق شود چون موفقیت او موفقیت پرسپولیس است 

در مورد حضور گابریل کالدرون در پرسپولیس چه نظری دارید؟

فکر می کنم بعد از یک پروسه طولانی بالاخره سرمربی پرسپولیس معرفی شد. ایشان کارنامه خوب و بد دارد یعنی 50 درصد موفق بوده و 50 درصد دیگر یعنی در 7 سال اخیر ناموفق بوده است. الان بهتر است در مورد کارنامه کالدرون صحبت نکنیم و باید به این مساله مثبت نگاه کرد. به هر حال ایشان الان سرمربی پرسپولیس است و وظیفه ما حمایت است چون مهم پرسپولیس است و باید انرژی مثبت بدهیم تا تیم نتایج خوبی کسب کند.

کالدرون را گزینه مناسبی برای هدایت پرسپولیس می دانید؟

چیزی که الان قطعی است اینکه ایشان در حال حاضر سرمربی پرسپولیس است و اینکه من چه فکری می کنم زیاد مهم نیست. ایشان مربی بزرگی بوده و کارنامه خوب و بد دارد. الان مربی بزرگی به تیم آمده و همه کمک کنند تا موفق شود.

کالدرون اولین مربی آرژانتینی تاریخ پرسپولیس است. فکر می کنید فصل جدیدی در تاریخ باشگاه در حال رقم خوردن است؟

قطعا تفکرات ایشان فوتبال تهاجمی و جسورانه است و به سبک پرسپولیس می خورد اما زمان مشخص می کند که چه کارآیی دارد. کالدرون زمان دارد که با تیم آشنا شود و تفکراتش را در تیم پیاده کند و انشالله پرسپولیس به روزهای خوبش برگردد.

در حالی که کالدرون شناختی از فوتبال ما و تیم ندارد کریم باقری چه نقشی می تواند داشته باشد؟

قطعا آقا کریم نقش خیلی پررنگی دارد چون شناخت خوبی از فوتبال ما و تیم دارد و می تواند اطلاعات خوبی به کالدرون بدهد. آقا کریم برای تیم یک ستون است و مثمرثمر خواهد بود.

آوردن مربی خارجی به صلاح بود؟

همه جای دنیا مربی خارجی می آورند و از مربی داخلی هم استفاده می کنند و هر کدام بها و ارزش خودشان را دارند. اگر بخواهیم همه چیز را اقتصادی نگاه کنیم درست نیست و باید فوتبالی نگاه کنیم. انشالله کالدرون مثمرثمر باشد و به دل همه بشیند که چنین هزینه ای کرده ایم.

حضور مربیان خارجی مختلف در لیگ امسال جذابیت بازیها را بالا نمی برد؟

قطعا حضور این مربیان سبک ها و فرهنگ های مختلف را وارد فوتبال ما می کند و به جذابیت های فوتبال ما اضافه می کند.

حضور این مربیان به رشد فوتبال ملی ما هم کمک می کند؟

قطعا کمک می‌کند. وقتی باشگاههای ما رشد کنند تیم ملی ما هم رشد می کند. باشگاههای قطری بهترین بازیکنان دنیا را می آورند تا از آنها یاد بگیرند. حضور این بازیکنان در قطر هم لیگ را جذاب تر می کند و هم بازیکنان آنها چیز یاد می گیرند و تیم ملی آنها هم پیشرفت می کند و دیدیم که قطر قهرمان آسیا شد. آوردن بازیکنان باکیفیت خارجی به فووتبال قطر کمک کرد و در کشور ما هم مربیان خارجی باکیفیت بیایند خیلی به فوتبال ما کمک خواهد کرد اما اگر مربی بی کیفیت خارجی بخواهد بیاید همان داخلی ها بهترند.

امسال از پرسپولیس توقع قهرمانی دارید؟

همیشه از پرسپولیس توقع قهرمانی می رود. اکثر بازیکنان فصل قبل هستند و هواداران هم که 50 درصد تیم هستند هم مثل همیشه حمایت می کنند و فقط مربی عوض شده و امیدواریم همان روند سال قبل را ادامه بدهد هر چند که کار سختی است.

احتمال دارد کالدرون زیر فشار نام برانکو قرار بگیرد؟

نه، فکر نمی کنم. اگر یک ماه قبل بود این اتفاق می افتاد اما الان همه قبول کرده اند که برانکو یک مربی حرفه ای است و از تیم رفته و باید کسی را جایگزین او می کردند. همه توقع دارند که تیم مثل دوران برانکو نتیجه بگیرد اما شرایط سخت است ولی نه اینکه کالدرون تحت فشار نام برانکو باشد. به هر حال فوتبال حرفه ای همین است و تماشاگران فهیم پرسپولیس شرایط را به خوبی درک می کنند و می دانند که تکرار قهرمانی خیلی سخت است اما مردم همیشه از پرسپولیس انتظار قهرمانی دارند. پرسپولیس با کالدرون می تواند قهرمان شود و زمان همه چیز را نشان می دهد.

حضور مربی جدید تا چه حدی به بازیکنان تیم انگیزه می دهد؟

همیشه همینطور است و وقتی مربی جدید می آید بازیکنان انگیزه می گیرند چون مربی شناخت کمی دارد و بازیکنان می خواهند خودشان را نشان بدهند. کالدرون در این مدت فیلم بازیها را دیده و شناخت پیدا کرده و در عمل بازیکن هم قطعا انگیزه می گیرد. هر مربی سبک خودش را دارد و ممکن است یک بازیکن که در تفکرات برانکو بوده در تفکرات کالدرون نباشد و این حق طبیعی مربی است که تیمش را با تفکرات خودش ببندد.

با توجه به روند یارگیری باشگاهها امسال کدام تیم ها را مدعی قهرمانی می دانید؟

الان برای پیش بینی زود است اما پرسپولیس همیشه شانس اول قهرمانی است چون بازیکنانش را حفظ کرده است. تراکتور، استقلال، سپاهان و ذوب آهن هم می توانند جزو مدعیان باشند. پدیده تیم قاببل احترامی است اما آنها را جزو شانس های قهرمانی نمی بینم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز