خبرگزاری کار ایران

محمد طیبی در گفت‌وگو با ایلنا:

کالدرون اهل خریدن ناز بازیکن نیست/ در القطر هم او بهتر از همه بازیکنان تمرین می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۰۱

طیبی بازیکن فصل گذشته تراکتورسازی با یک فصل حضور در لیگ ستارگان قطر کنار کالدرون کار کرده است.

به گزارش ایلنا،عملکرد کالدرون در پرسپولیس در همین روزهای ابتدایی بابت همسو بودن با بازیکنان و حضور قدرتمند در تمرینات پیش فصل در فصل بدنسازی آنقدر برای بازیکنان و هواداران جالب بوده که به نحوی سرخپوشان را مجاب کرده که تلاشی دوچندان با این شرایط داشته باشند. این مساله را پیش از این هم بازیکنانی که با کالدرون آرژانتینی کار کرده بودند به زبان آورده‌اند که یکی از آن‌ها محمد طیبی بازیکن سابق و فصل گذشته تراکتورسازی است که در یک فصل حضور در لیگ ستارگان قطر و بازی در تیم القطر کنار این مربی کار کرده است.

 درخصوص گابریل کالدرون صحبت کنید که سرمربی شما در القطر بود و حالا هدایت پرسپولیس را برعهده دارد؟

گابریل کالدرون واقعا مربی با شخصیت و سختکوشی است که به نظرم پرسپولیس با انتخاب او کار درستی انجام داد. تفکرات این مربی با سبک بازی پرسپولیس همخوانی دارد و من فکر می‌کنم بعد رفتن برانکو آمدن این مربی آرژانتینی یک انتخاب مناسب برای آن‌ها به حساب می‌آید.

اینکه می‌گویند مثل بقیه بازیکنان طوری تمرین می‌کند که انگار او قرار است خودش را به کادرفنی ثابت کند؟

دقیقا زمانی که من هم در القطر با او کار می‌کردم چنین شرایطی داشت. واقعا قوی کار می‌کند و حتی بهتر از بقیه بازیکنان آیتم‌های بدنسازی و تمرینی را انجام می‌دهد. نکته جالب این است که اصلا کم نمی‌آورد و همسو با دیگر بازیکنان انگیزه دارد. قطعا این انگیزه کالدرون از نظر روحی به بازیکنان پرسپولیس کمک خواهد کرد تا هرچه بیشتر خودشان را در سطح آمادگی مدنظر او قرار دهند.

در برخورد با بازیکنان اسم و رسم دار نحوه برخوردش در تیم تان چطور بود. به قولی با آن‌ها رودربایستی داشت و اهل بازیکن سالاری بود؟

به هیچ وجه... باور کنید برای کالدرون هرکسی که بیشتر تلاش کند و زحمت بکشد در هر شرایط و سنی که باشد در درجه اول اهمیت قرار دارد. به هیچ وجه اهل بازیکن سالاری نیست و تحت هیچ شرایطی برای موفقیت تیمی که در آن کار می‌کند ناز بازیکنی را نمی‌خرد. اگر شما دقت کرده باشید همان ابتدا که در تمرینات پرسپولیس آمد طوری رفتار کرد که خیلی زود ملی پوشان مجبور شدند خودشان را به تمرینات اضافه کنند که اگر نمی‌آمدند شک نداشته باشید که با سیستم فکری کالدرون آن‌ها ضرر می‌کردند.

با این که کالدرون را مربی خوبی می‌دانند اما او در این چند سال اخیر و حتی در تیم القطر که خود تو در آن بازی می‌کردی نتوانست موفق باشد. به نظر تو او می‌تواند پرسپولیس را بازهم در مسیر قهرمانی قرار دهد؟

کالدرون واقعا مربی با دانشی است و به نظرم به بهترین شکل ممکن می‌تواند با پرسپولیس موفق باشد. دلیل ناکامی‌های ای چند فصل اخیر او هم به نظر من بدشانسی است و در همان سالی هم که مربی القطر بود این تیم بهترین بازی را انجام می‌داد. من فکر می‌کنم کالدرون با شناختی که از تفکرات او دارم به خوبی می‌تواند با پرسپولیس موفق شود و تیم او یکی از مدعیان لیگ برتر خواهد بود. با این حال مساله مهم این است که پرسپولیس و هواداران این تیم به او زمان بدهند که اگر این طور باشد او به خوبی شرایط را به بهترین شکل در این تیم که در سه جام می‌تواند مدعی باشد پیش خواهد برد.

 

گفت‌وگو: حسن بابازاده

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز