خبرگزاری کار ایران

انتخاب تیم‌ملی هند برایم یک چالش سخت بود

سینگ: هرچه تلاش کردم به پیراهن ایران نرسیدم!

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۸۹

امید سینگ که از بالا رفتن سطح فوتبال هند طی چند سال اخیر و پیشرفت آن‌ها حرف به میان می‌آورد از یک چالش حرف به میان می‌آورد.

به گزارش ایلنا،مهاراجه فوتبال ایران بالاخره به تیم‌ملی هند پیوست. خبری که کمی عجیب بود اما امید سینگ بالاخره بعد از دو، سه سال تلاش برای پوشیدن پیراهن تیم‌ملی ایران رو به زادگاه پدری‌اش آورد و ملی‌پوش کشور هند شد. امید سینگ که از بالا رفتن سطح فوتبال هند طی چند سال اخیر و پیشرفت آن‌ها حرف به میان می‌آورد از یک چالش حرف به میان می‌آورد. این‌که برای ماندن و تلاش کردن برای پیراهن تیم‌ملی ایران و در نهایت انتخاب تیم‌ملی هند چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته است و هنوز هم ذهنش درگیر روزی است که شاید بخواهد با هندی‌ها مقابل تیم زادگاه مادری‌اش به میدان برود.

خبر پیوستنت به تیم‌ملی هند خیلی خبرساز شد. چه شد که این تصمیم را بالاخره گرفتی؟

قبلا هم یکی، دو بار دیگر تیم‌ملی هند با من برای این‌که عضو این تیم شوم، تماس داشتند. سرمربی این تیم هم اکنون ایگور استیماچ سرمربی سابق سپاهان است که مربی بدنساز تیم‌ملی هند قبلا مربی من بود. با من تماس داشتند و گفتند که برای کمک به آن‌ها به تیم‌ملی هند بپیوندم. به هرحال بعد از دو، سه سال که این پیشنهاد را داشتم بالاخره قبول کردم که برای تیم‌ملی هند بازی کنم. واقعا طی یکی، دو سال گذشته فشار زیادی را بابت نرسیدن به تیم‌ملی ایران تحمل می‌کردم. با این‌که یک بار در لیست 35 نفره هم بودم اما این اتفاق نیفتد و واقعا خسته شده بودم.

 در فوتبال هند این روزها خوب هزینه کرده‌اند و بازیکنان خارجی زیادی را به لیگ ستارگان این تیم آورده‌اند.

لیگ ستارگان هند 8 تا 10 تیم خیلی خوب دارد که به بهترین شکل در آن هزینه کرده‌اند. این تیم‌ها برای بازیگران است و توانسته‌اند بازیکنان اروپایی خوبی را از کشورهایی همچون اسپانیا برای بازی بیاورند.

شنیدیم در مورد بازیکنان تیم‌ملی هم خوب هزینه می‌کند و حتی مثل قطر بازیکنان دورگه همچون تو رو جذب می‌کند.

به هیچ وجه این‌طور نیست و تنها بازیکنان هندی می‌توانند در تیم‌ملی این کشور بازی کنند. اصلا مهاجر نمی‌گیرند و اگر هم می‌بینید با من مذاکره کردند به این خاطر بود که پدر من هندی است و این عاملی بود تا به تیم‌ملی هند دعوت شوم.

با توجه به تغییر سرمربی تیم‌ملی و آمدن ویلموتس این‌شانس را به خودت ندادی که دوباره برای تیم‌ملی ایران تلاش کنی و آیا قابلیت هایت در تیم‌ملی هند به چشم خواهد آمد؟

بدشانسی من این بود که به بهترین تیم‌ملی تاریخ ایران خوردم و کی‌روش واقعا تیم خوبی را ساخت و آماده کرد. ویلموتس هم که مربی تهاجمی است و قطعا فوتبالی به سبک آنچه که من بازی می‌کنم به چشم او خواهد آمد. انتخاب تیم‌ملی هند برای من واقعا یک چالش سخت بود. نزدیک به 3 سال برای رسیدن به تیم‌ملی ایران تلاش کردم و هر روز شرایط برایم از نظر روحی سخت‌تر می‌شد. سنم در حالا بالا رفتن بود و برای حضور در فوتبال اروپا یا لیگ‌های دیگر سن بازیکن خارجی برای‌شان خیلی مهم است. همین مساله باعث شد این چالش را بپذیرم. قطعا حضور در هر تیم‌ملی باعث می‌شود که فوتبالت دیده شود و من هم برای رسیدن به اروپا هند را انتخاب کردم چون این پتانسیل را دارد.

پس خیلی امیدواری با حضور در تیم‌ملی هند به اروپا برسی؟

دقیقا همین طور است. شرایط خوبی فوتبال هند دارد و می‌توانی در آن راحت بازی کنی. تیم‌ملی هندوستان تیم‌ملی 5 سال قبل نیست که مثلا مقابل تیمی مثل ایران دروازه‌اش راحت باز شود. با بررسی هایی که کردم آن‌ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری شرایط‌شان خیلی خوب شده است و مربیان و بازیکنان کیفیتی را به کار گرفته‌اند.

به این موضوع فکر کرده ای که مقابل تیم‌ملی ایران قرار بگیری؟

به این موضوع هم خیلی فکر کردم. باور می‌کنید دو، هسته از لحاظ ذهنی درگیر این مساله بودم و با هیچکس صحبت نمی‌کردم. بالاخره من بازیکنی ایرانی – هندی هستم و قبول دارم اگر این اتفاق بیفتد و قرار باشد مقابل ایران بازی کنم از حالا کار سختی دارم. هنوز هم به این موضوع فکر می‌کنم و درگیر این چالش هستم.

با این شرایط به انتخابی که انجام دادی هنوز هم‌ایمان داری؟

بله‌ایمان دارم و باید در ادامه ببینیم خدا چه مسیری را بر سر راهم قرار می‌دهد.

فوتبالت را در ایران ادامه می‌دهی یا کلا برای ادامه کار به هند می‌روی و در لیگ هند مشغول به بازی می‌شوی؟

در لیگ ایران 3، 4 پیشنهاد خیلی خوب دارم و همین پیشنهادها از هند هم برایم آمده است. اصلی ترین برنامه من ادامه فوتبالم در خارج از کشور است و باید دید وضعیت چه خواهد شد. اگر پیشنهاد تیم‌های هندی خوب باشد با توجه به‌امکانات و شرایطی که دارند شاید تصمیم گرفتم فوتبالم را هم در هند ادامه دهم. فکر می‌کنم ظرف یکی، دو هفته دیگر وضعیتم کاملا مشخص شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز