خبرگزاری کار ایران

قلعه نویی - رحمتی؛ نبرد حساس این بار بیرون از استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۶۷۳

تقابل حساس همیشگی میان قلعه نویی و رحمتی در دیدار تدارکاتی امروز هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی به عنوان دو چهره ویژه فوتبال ایران در دو دهه اخیر همیشه رابطه پر و فراز و نشیبی داشته که در مقطعی به قدری خوب بود که به عنوان رابطه پدر و پسری از آن یاد می‌شد و در مقطعی دیگر به قدری تیره بود که علناً و در رسانه‌ها از خجالت یکدیگر در می‌آمدند.

با این حال تقابل این دو نفر چه زمانی که قلعه‌نویی هدایت استقلال را بر عهده داشت و رحمتی در تیمی مثل پیکان بازی می‌کرد و چه زمانی که قلعه‌نویی روی نیمکت تیم‌هایی مثل تراکتورسازی، ذوب آهن و سپاهان به تقابل استقلالی می‌رفت که حفاظت از دروازه آن بر عهده رحمتی بود این تقابل دو نفره به قدری حساس و البته جذاب بود که این بازی‌‌های مهم میان دو تیم را تحت تاثیر خود قرار می‌داد.

«یک دروازه بان خوب از یک پدر و مادر هم بهتر است.» این جلمه‌ایست که امیر قلعه‌نویی در تمجید از دروازه‌بان تیمش بیان کرد که گویای اعتقاد شدید سرمربی وقت استقلال به گلر شماره یک تیمش بود. از سوی دیگر رحمتی هم با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد رابطه‌اش با قلعه‌نویی گفته بود او از پدر هم به من نزدیک‌تر است. شاید زمانی که این دیالوگ‌ها بین طرفین رد و بدل می‌شد کسی فکرش را هم نمی‌کرد این رابطه روزی تیره شود و حتی به دشمنی بیانجامد.

قلعه‌نویی و رحمتی در فصل 84-85 اولین همکاری خود را در استقلال تجربه کردند که اولین قهرمانی هر دو نفر در لیگ برتر هم محسوب می‌شد. پس از آن قلعه‌نویی یک نیم فصل در مس کرمان، 2 فصل در سپاهان (که منجر به 2 قهرمانی پیاپی شد) و 2 فصل در استقلال 91-92 و 92-93 (که فصل اول منجر به قهرمانی شد) سایر فصول همکری طرفین بود.

اولین جرقه تنش میان این دو نفر در اواخر لیگ یازدهم شکل گرفت که رحمتی در صحبت‌هایی عجیب و دور از انتظار اعلام کرد عده‌ای که قصد دارند فصل بعد به استقلال برگردند پیغام داده که به دلیل پوشیدن پیراهن مرحوم حجازی در فینال جام حذفی او را کنار خواهند گذاشت. صحبت‌هایی که البته بدون بردن نام مطرح شد ولی مشخص بود مخاطبش امیر قلعه‌نویی است. با وجود این صحبت‌ها قلعه‌نویی چند ماه بعد هدایت استقلال را بر عهده گرفت ولی رحمتی را در تیمش حفظ کرد و عنوان کرد قصد ندارد سرمایه‌سوزی کند. رحمتی هم بعدها عنوان کرد مخاطب صحبت‌هایش قلعه‌نویی نبوده است.

همکاری آنها تا پایان لیگ سیزدهم ادامه داشت که منجر به قهرمانی در لیگ دوازدهم و صعود تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد و البته رتبه نازل پنجم جدول در لیگ سیزدهم. پس از آن بود که اختلاف‌ها دوباره بالا گرفت و این بار منجر به قطع همکاری شد. رحمتی به پیکان رفت و قلعه‌نویی محسن فروزان را جانشین او کرد تا فصل آخر حضور ژنرال آبی‌ها روی نیمکت این تیم بدون رحمتی طی شود.

قلعه‌نویی آن فصل بدون رحمتی و چند بازیکن با تجربه جدا شده خودش هم نتیجه نگرفت و در پایان استقلال را ترک کرد تا فصل بعد با روی کار آمدن مظلومی، رحمتی دوباره لباس آبی را بر تن کند و تا همین فصل هجدهم در جمع بازیکنان استقلال حضور داشت. اختلاف میان رحمتی و قلعه‌نویی همچنان در آن مقطع وجود داشت و کار به صحبت‌های علنی و درگیری لفظی در زمین بازی هم کشید. در لیگ شانزدهم و زمانی که هدایت تراکتورسازی بر عهده قلعه نویی بود در دیدار ورزشگاه آزادی این دو به مشاجره با یکدیگر پرداختند ولی برتری سرخپوشان تبریزی در تهران مقابل استقلال باعث شد قلعه‌نویی برنده این جنگ معرفی شود.

با این حال این اختلاف‌ها مدتی بعد و در اواخر لیگ هفدهم به آتش بس و صلح انجامید. پیش از بازی استقلال و ذوب آهن در هفته بیست و دوم رحمتی با دسته گل به سمت قلعه‌نویی رفت و طرفین به اختلاف‌ها پایان دادند و در پایان بازی سرمربی ذوبی‌ها در مورد این اتفاق گفت: این بچه ها ماند هوتن خودم می مانند و آنها را مثل پسرم دوست دارم. اگر هم آنها خطایی کنند باید از اشتباهشان بگذریم. 

رحمتی هم چندی بعد در صحبت با برنامه نود و عادل فردوسی‌پور در واکنش به اختلاف با قلعه‌نویی و رفتارهای گذشته خودش ابراز پشیمانی کرد و با بیان اینکه اکنون بزرگ شده‌ام و دیگر آن رفتارها از من سر نمی‌زند به نوعی اشتباهات خود را پذیرفت.

حالا گذشت زمان باعث شده قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان و رحمتی به عنوان گلر شهر خودرو مشهد در این تیم‌ها حضور داشته باشند و دیدار تدارکاتی امروز به نوعی تقابل جذاب این دو نفر هم هست. جایی که بعد از سال‌ها شاهد حضور این دو نفر در تیمی غیر از استقلال هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز