خبرگزاری کار ایران

ورزشکاران کارگر کشور در روز اول مسابقات جهانی خوش درخشیدند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۹۸

کسب 12 مدال طلا، 7 مدال نقره و 6 مدال برنز حاصل اولین روز رقابت‌های جهانی کارگران برای کاروان ورزشی ایران بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری از اسپانیا، تیمهای ملی ورزش کارگری کشورمان در اولین روز مسابقات جهانی کارگران (چهارشنبه 12 تیرماه) که در شهر تورتوسای اسپانیا در حال برگزاری است موفق به کسب 12 مدال طلا، 7 مدال نقره و 6 مدال برنز از این رویداد بین المللی گردیدند.

در نخستین روز مسابقات تیم ملی کشتی فرنگی کارگران کشور در رقابت با حریفان خود موفق به کسب 7 مدال طلا و یک مدال برنز شد.

* در وزن ۵۵ کیلوگرم، یونس عیسی بیگلو اولین مدال طلا را برای کاروان ایران بدست آورد.

* در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمود سلیمی راد برابر اینو اویالا از فنلاند پیروز شد و سپس حریف اتریشی را شکست داد؛ وی در ادامه با غلبه بر رقیبی از استونی مدال طلا را بر گردن آویخت.

* در وزن ۶۷ کیلوگرم، سید مهدی پورحسینی به مدال برنز دست یافت.

* در وزن ۷۲ کیلوگرم، جواد صابری در مبارزه نخست به مصاف ریگو سوهونن از فنلاند رفت و در حالی که ۵ بر صفر پیش بود، حریف خود را به پل زد و با ضربه فنی شکست داد؛ صابری در کشتی دوم هم رقیب اتریشی را ۹ بر صفر برد و در فینال فرنگی کار اتریش را شکست داد و صاحب مدال طلای ۷۲ کیلوگرم شد.

* در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد جعفر توسلی به مصاف حریفی از اسپانیا رفت و با کمرگیری به پیروزی ۹ بر صفر رسید. توسلی در ادامه رقبای اتریشی و فنلاندی را از پیش رو برداشت و در فینال با پیروزی مقابل رقیبی از استونی صاحب مدال طلا شد.

* در وزن ۸۲ کیلوگرم، مهرداد بهرامی در نیمه نهایی به مصاف سیلور توگن از استونی رفت که با یک فن کمر و یک سالتو بارانداز به برتری ۹ بر صفر رسید. بهرامی در فینال نیز حریف فنلاندی را از پیش رو برداشت و قهرمان شد.

* در وزن ۹۷ کیلوگرم حسین شکری در فینال برابر پایور از استونی در حالی که مبارزه پایاپای پیش می‌رفت با کمرگیری حریف را به پل زد و با ضربه فنی برنده شد تا مدال طلای دیگری نصیب ایران شود.

* در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امید حاجی تبار در فینال میکل آلیکما از استونی را شکست داد و آخرین مدال طلای کشتی فرنگی را بر گردن انداخت.

در رشته شنا نیز شناگران کشورمان با کسب 3 مدال طلا، 6 مدال نقره و سه مدال برنز شایستگی خود را در این مسابقات به نمایش گذاشتند.

* در ماده ۲۰۰ متر مختلط نوری قهرمان شد، شادروان، کریمی و دادفر در ردههای سنی مختلف سه مدال نقره کسب کردند.

کشاورز و دلفان هم در جایگاه چهارم ایستادند.

* همچنین در ماده ۵۰ متر قورباغه رده سنی ۵۰ تا ۵۴ سال کریمی دوم شد، در رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال نوری و دلفان مدال‌های نقره و برنز گرفتند و در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال کشاورز صاحب مدال نقره شد.

* اما در ماده ۱۰۰ متر آزاد و در رده سنی ۵۰ تا ۵۴ سال کریمی قهرمان شد، در رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال شایسته مدال طلا و نوری مدال برنز را کسب کردند و دادفر به مقام چهارم رسید.

* در ماده ۴ در ۵۰ متر تیمی هم تیم ایران صاحب مدال برنز شد.

این اولین حضور تیم ملی شنا کارگران در مسابقات جهانی است.

کسب 5 مدال رنگارنگ توسط تیم ملی دو و میدانی در اولین روز رقابت ها

احمد فرود، محمد فرجی، مریم محمودی، فاطمه نصرآبادی و مهدیه زعیمی در رقابتهای دوومیدانی در بازیهای جهانی کارگران به ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز دست یافتند.

ورزشکاران ایران در رشته دو ومیدانی روز گذشته چهارشنبه در ورزشگاه استاد ده اتلتیس شهر آمپوستا اسپانیا از ساعت ۱۸ به وقت محلی به مصاف حریفان خود رفتند

در ماده ۸۰۰ متر ۲ نماینده کشورمان شامل مریم محمودی و فاطمه نصرآبادی به ترتیب موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند.

در ۵۰۰۰ متر مردان احمد فرود و محمد فرجی به ترتیب مدال طلا و برنز گرفتند.

در رشته ۱۰۰ متر با مانع مهدیه زعیمی نماینده شایسته کشورمان با رکور۱۸ ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه و با عنوان سوم به کار خود خاتمه داد و مدال برنز گرفت. او فردا باید در ماده پرش ارتفاع به مصاف حریفان برود.

در دور مقدماتی ماده ۱۰۰ سرعت دو نماینده به نامهای مهران حسینی و سجاد زارع به فینال راه یافتند.

 سهند توانایی، سجاد زارع و مهران حسینی ۳ نماینده ایران در دور مقدماتی ماده ۲۰۰ بودند که مهران حسینی وسجاد زارع به فینال راه یافتند. این ۲ نفر در فینال ۱۰۰ متر نیز حضور دارند.

همچنین در ماده ۴۰۰ متر نیز سهند توانایی و میلاد سروندی به فینال رسیدند.

 

۳ برد والیبالیست‌های ساحلی ایران در روز نخست

همچنین در ادامه تیم والیبال ساحلی شهرداری مشهد در نخستین روز رقابت‌های والیبال ساحلی کارگران جهان تیم دوم ایتالیا را با نتیجه ۲ بر صفر (۲۱-۴ و ۲۱-۷) شکست داد.

این تیم همچنین در دومین بازی خود تیم اتریش را در دو دست با حساب ۲۱ بر ۱۶ و ۲۱ بر ۱۹ شکست داد.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران نیز در بازی نخست خود در دو دست با حساب ۲۱ بر ۱۹ و ۲۱ بر ۱۵ لتونی را شکست داد.

نتایج پینگ پنگ بازان در بخش تیمی و انفرادی

در مسابقات تنیس روی میز، هادی صبحی در اولین دیدار خود ورزشکار هندی را در ۳ دست متوالی شکست داد و مجید احتشام زاده در رقابت با حریفی از هندوستان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد

عباس فروغی از تیم دوم ایران نیز با نتیجه سه بر یک مغلوب حریف اتریشی شد و علی گلستانه با نتیجه سه بر دو حریف اتریشی خود را شکست داد.

در دیدار دوبل تیم ایران متشکل از هادی صبحی و احمد حکیمی تیم هندوستان را با نتیجه قاطع ۳ بر صفر مغلوب کرد.

همچنین مهسا کردی پور در دیدار نخست در مقابل حریف اتریشی خود نیکول طی یک بازی سنگین و نفسگیر با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و

ویدا عبدی بازیکن و مربی تیم تنیس روی میز ایران نیز در مواجهه با روزا تنیس باز اتریشی با نتیجه مشابه ۳ بر ۲ مغلوب شد.

در دور دوم مسابقات تنیس روی میز نیز ایران به مصاف برزیل رفت که هادی صبحی آندره از برزیل را در یک مسابقه جذاب با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کرد همزمان با این مسابقه مجید احتشام زاده در مصاف با روبرتو یگرتنیس باز برزیلی موفق شد این حریف برزیلی را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد.

تیم دوبل ایران متشکل از مهسا کردی پور و ویدا عبدی در رقابتی نفس گیر نتیجه مسابقه در مقابل حریف اتریشی خود را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد.

در مسابقه تیمی بین تیم ایران متشکل از هادی صبحی و احمد حکیمی در مقابل تیم دوبل برزیل تیم ایران موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسد.

دختران پتانک کار به نیمه نهایی راه یافتند

ستاره نیک منش و آزاد قشقاقی در رقابتهای پتانک ششمین دوره رقابتهای کارگران جهان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

رقابتهای پتانک روز گذشته چهارشنبه از ساعت ۹ به وقت محلی در پارک گونزالس شهر تورتوسا آغاز شد.

ستاره نیک منش با ۲ پیروزی برابرحریف لتونی و ایتالیا و همچنین تنها شکست مقابل حریف دیگری از لتونی به جمع ۴ نفر برتر بخش انفرادی پتانک زنان راه یافت.

آزاده قشقایی دیگر نماینده کشورمان نیز با ۳ پیروزی و بدون شکست به نیمه نهایی رفت. در مرحله نیمه نهایی نیک منش و قشقایی برای صعود به فینال باید با یکدیگر بازی کنند.

ندا قاسمی زاده نیز با یک پیروزی برابر ایتالیا و ۲ شکست مقابل لتونی و ایران از صعود بازماند.

در بخش مردان تیم ایران الف شامل بهزاد و رحیم زارع با پیروزی مقابل تیم قدرتمند فرانسه و ایتالیا و شکست مقابل تونس بخت اول صعود به مرحله حذفی است.

تیم ب ایران شامل محمدرضا زارع و غلامعلی شه مردای با ۲ پیروزی مقابل تونس و ایران ۴ و شکست برابر تونس الف یکی از شانس‌های صعود به مرحله بعد است.

تیم ایران ۳ شامل میلاد خالقی و عباس علوانی با ۲ شکست برابر تونس و فرانسه از صعود بازماند و ایران ۴ نیز متشکل از محمد آقاجری و محمد هادی خشنودی با یک پیروزی برابر تونس و شکست برابر تیم دیگری از تونس و ایران ۲ نیز از دور مسابقات کنار رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز