خبرگزاری کار ایران

کدام استادیوم ایران مجوز حرفه‌ای می‌گیرد؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۱۸

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در اقدامی هماهنگ شده قرعه کشی رقابت‌های فصل نوزدهم لیگ برتر را عقب انداختند.

به گزارش ایلنا، مسوولان فدراسیون می‌گویند ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر باید صاحب امکانات بلیت فروشی الکترونیکی، گیت‌های ورودی، اتاق کنترل تصاویر مربوط به سکوها و ... باشند. امکاناتی که به سختی در چند ورزشگاه ظاهرا مدرن‌مان وجود دارد یا حداقل می‌تواند وجود داشته باشد اما برخی دیگر از این ورزشگاه‌ها مشکلات جدی دارند. طبق یک برآورد نسبی و نه رسمی ورزشگاه آزادی که میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس خواهد بود در میان همه ورزشگاه‌ها یک استثناست. البته این استانداردسازی نیز به زور AFC در پاییز سال گذشته اتفاق افتاد که باید بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان را میزبانی می‌کردیم و اگر آن امکانات ایجاد نمی‌شد آبروی فوتبال مان می‌رفت.

در عین حال ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز (تراکتور)، بنیان دیزل تبریز (ماشین سازی)، نقش جهان اصفهان (سپاهان)، فولادشهر اصفهان (ذوب آهن)، فولاد آره‌نای اهواز (فولاد)، امام‌رضا(ع) مشهد (پدیده) و شهید بهشتی بوشهر (شاهین) 7 ورزشگاهی هستند که نسبت به سایر ورزشگاه‌ها اشکالات کمتری دارند. همه این ورزشگاه‌ها در بحث صندلی‌گذاری مشکلی ندارند و فقط باید شماره‌گذاری صندلی‌های‌شان صورت بگیرد اما برخی اشکالات در بین آنها متفاوت است.

از سوی دیگر دو ورزشگاه میزبان تیم‌های گل گهر سیرجان، سایپا و پیکان تهران (شهدای شهر قدس) علاوه بر اینکه باید برخی مشکلات مربوط به ورودی‌ها، شماره صندلی‌ها، گیت‌ها و دوربین‌های مداربسته‌شان را حل کنند، از نظر چمن هم شرایط مناسبی ندارند.

در عین حال با توجه به سختگیری‌های سازمان لیگ، باشگاه‌های نفت آبادان، پارس جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران کار سختی برای راضی کردن مسوولان برگزاری مسابقات خواهند داشت.

اطراف سکوهای ورزشگاه پیر آبادان باید ایمن سازی شود، شماره‌گذاری صندلی‌هایش انجام نشده و ورودی‌هایش نیز کم تعداد است. در آبادان خبری از گیت‌های الکترونیکی نیست و فروش بلیت بازی‌ها به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر نخواهد بود. همچنین دوربین‌های مداربسته و ساماندهی جایگاه‌های ویژه و خبرنگاران نیز از دیگر مواردی است که در آبادان باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

ورزشگاه تختی جم هم اصلا صندلی‌گذاری نشده چه رسد به گیت‌گذاری و بلیت فروشی اینترنتی. همچنین در شهرستان جم هتل هم وجود ندارد و تیم‌ها مجبورند برای بازی با پارس جنوبی در عسلویه استقرار پیدا کنند.

سکوهای جدید ورزشگاه وطنی قائمشهر هنوز صندلی گذاری نشده و البته که صندلی‌های موجود نیز شماره ندارد. در قائمشهر خبری از دوربین‌های مداربسته نیست و ورودی‌های ورزشگاه نیز تعدادش کم است. به همین خاطر باید درهای جدیدی ساخته و از طرف دیگر گیت‌های الکترونیکی نیز نصب شود. ورزشگاه قائمشهر همچنین نیاز به آن دارد که در سکوهای منتهی به جایگاه نیز تغییراتی داشته باشد.

سکوهای ورزشگاه مسجدسلیمان نیز علاوه بر اینکه صندلی ندارد، فنس‌های آن نیز بارها شکسته شده و هواداران به داخل زمین رفته‌اند. از طرفی فنس‌های موجود بسیار کوتاه است و همین امر احتمال پرتاب اشیا به داخل زمین را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر ورودی‌های ورزشگاه مسجدسلیمان بسیار عجیب است به طوری که برای ورود به جایگاه‌های ویژه باید از مسیری آهنی و خطرناک رد شد و همین موضوع جان افراد را به خطر می‌اندازد. تونل‌های منتهی به رختکن‌ها و اتاق‌های دیگر نیز قابلیت کنترل پایینی دارد و باید فکری به حال این موضوع شود. از سوی دیگر جای نیمکت‌ها نیز مناسب نیست و باید فکری اساسی به حال آن شود. همچنین در مسجدسلیمان خبری از دوربین مداربسته هم نیست و گیت‌گذاری الکترونیکی انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز