خبرگزاری کار ایران

خروج مشکوک پاتوسی از رادار استقلال؛ در مسیر تیام؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۰۱

هواداران استقلال منتظر بودند آیاندا پاتوسی تا یکشنبه‌ای که گذشت رسما به تیم‌شان بازگردد اما سران باشگاه استقلال اقدامی در راستای بازگشت این بازیکن انجام ندادند.

به گزارش ایلنا، حالا برای دیدن این هافبک طراح آفریقایی باید منتظر رایزنی‌های دوباره مسوولان این باشگاه بود. البته اگر انگیزه‌ای برای بازگرداندن پاتوسی باشد که تا به امروز رفتار مسوولان باشگاه استقلال نشان داده علاقه‌ای به بازگشت این بازیکن نیست. البته همچنان فرصت هست و مسوولان باشگاه می‌توانند با رایزنی‌های دوباره زمینه بازگشت را فراهم کنند اما سکوت محض در باشگاه استقلال پیرامون پاتوسی نشانه‌هایی است از بی‌میلی این باشگاه!

باشگاه کیپ‌تاون آفریقای جنوبی تا یکشنبه‌ای که گذشت به باشگاه استقلال مهلت داده بود تا در راستای پرداخت 350 هزار دلار حق انتقال آیاندا پاتوسی اقدام کند که باشگاه استقلال هیچ اقدامی در این راستا انجام نداد تا احتمال بازگشت هافبک گلزن آفریقایی به حداقل برسد و حتی به تعبیری دیگر غیرممکن شود.

باشگاه کیپ‌تاون بعد از زمان تعیین شده می‌تواند مبلغ تازه‌ای را از باشگاه استقلال طلب کند. در واقع پرداخت آن 350 هزار دلار فقط تا یکشنبه‌ای که گذشت ممکن بود و بعد از عبور از این تاریخ باشگاه آفریقایی می‌تواند تمام توافقات گذشته را زیر پا بگذارد و رقم‌های تازه‌ای را به باشگاه استقلال پیشنهاد دهد که بعید است با رفتاری که از سوی سران باشگاه استقلال در خصوص این هافبک آفریقایی می‌بینیم آنها تمایلی به بازگشت پاتوسی داشته باشند.

البته مسوولان باشگاه استقلال در این راستا سکوت کرده‌اند و هیچ اظهارنظر رسمی درباره اینکه آیا پاتوسی را می‌‌خواهند انجام نداده‌اند تا ماجرای بازیکن مذکور وارد مسیر پیچیده‌تری از ابهام شود.

پاتوسی در شرایطی از رادار استقلال خارج شده که آندره‌آ استراماچونی نیز به علی خطیر گفته بود این بازیکن را حفظ کنند اما ظاهرا مشکلات مالی باعث شده تا مسوولان باشگاه استقلال حرکتی در این راستا انجام ندهند و پرونده بازگرداندن پاتوسی را به حال خود رها کنند. چندی پیش نیز مدیربرنامه‌های پاتوسی گفته بود که راهی برای ماندن این بازیکن در استقلال باقی نمانده و آنها جدا شده‌اند اما اظهارات مسوولان باشگاه استقلال چیز دیگری را نشان می‌داد و به همین دلیل بسیاری انتظار می‌کشیدند تا زمانی که باشگاه کیپ‌تاون تعیین کرده فرا برسد و باشگاه در این راستا اقدامی انجام دهد که چنین نشد.

اینکه آیا همچنان می‌توانیم به بازگشت این بازیکن به استقلال امیدوار باشیم شاید یک خوش خیالی باشد اما به دلیل اینکه پاتوسی هنوز تیمی را انتخاب نکرده راه برای مذاکره با باشگاه سابق این بازیکن باز است و می‌شود هافبک طراح آفریقایی را به استقلال بازگرداند اما این بازگشت منوط به پرداخت پول بیشتر است که باید دید در توان باشگاه استقلال خواهد بود یا خیر.

اگر پاتوسی را جدا شده بدانیم، استقلال در پست هافبک طراح نیاز به بازیکن دارد و اینطور نیست که تنها به خرید بازیکنی در خط آتش وابسته باشد. گفته شده استراماچونی به جذب یک مهاجم طراز اول تاکید کرده است اما از دست رفتن پاتوسی برای باشگاه استقلال این ضرورت را ایجاد می‌کند که در خط میانی نیز بازیکنی همسطح پاتوسی را به خدمت بگیرد تا شاید این بار لیگ را بهتر از سال‌های قبل آغاز کند.

 

سناریویی در حال تکرار!

اگر استقلال باز هم بدون برخورداری از بازیکنان خارجی تاثیرگذار وارد لیگ شود و آنگاه بعد از چند هفته به فکر جذب بازیکنی در چنین سطحی باشد، بدون شک سناریویی که در سال‌های اخیر رخ داده باز هم تکرار خواهد شد. از یادمان نمی‌رود آن فصلی که شفر به تازگی سکان هدایت استقلال را در دست گرفت، در نیم فصل با بازیکنانی همچون تیام و جباروف قرارداد منعقد شد که حضور این دو بازیکن اثرات بسیار شگفت‌انگیزی در استقلال شفر داشت و خیلی‌ها گفتند چنانچه این دو بازیکن خارجی از ابتدای فصل برای استقلال بازی می‌کردند چه بسا این آبی‌های پایتخت بودند که قهرمانی لیگ هفدهم را به چنگ می‌آوردند.

در لیگ هجدهم نیز همین داستان تکرار شد. استقلال نیم فصل ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشت اما در نیم فصل دوم به نوعی قهرمان لیگ شد و صاحب بهترین نتایج بود. این آمار به دست نیامد مگر با حضور بازیکنان خارجی همچون پاتوسی. در نیم فصل دوم لیگ هجدهم استقلال گونسالوس و منشا را هم به خدمت گرفت اما اثرگذاری پاتوسی بسیار چشمگیر‌تر بود و این بازیکن توانست با موقعیت‌سازی‌های متعدد و گلزنی‌های مکرر شرایط ایده‌آل و امیدوارکننده‌ای را در خط حمله استقلال ایجاد کند.

حالا با از دست رفتن این بازیکن به نظر می‌رسد تعمدی هم در کار بوده و مدیران باشگاه استقلال با وجود اینکه از کنار برخی ترانسفر‌ها به مبالغ قابل توجهی رسیده‌اند و به سادگی می‌توانستند پاتوسی را هم حفظ کنند اما در بازگرداندن این بازیکن کوتاهی کرده‌اند تا احتمالا سراغ دیگر گزینه‌ها بروند. گزینه‌هایی که روشن نیست در لیگ پیش از شروع لیگ نوزدهم لباس استقلال را به تن کنند یا همانند سال‌های اخیر از نیم فصل دوم به استقلال ملحق شوند که آن موقع شاید کار از کار گذشته باشد و همچون فصول اخیر استقلال قهرمانی را از دست داده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز