خبرگزاری کار ایران

ناظم الشریعه: برنامه های تیم ملی تا پیش از اعزام به جام جهانی را تدوین کردیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۵۱

سرمربی تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران در گفتگوی تفصیلی درباره برنامه‌های تیم ملی و نشست با اعضای هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد ناظم الشریعه در ابتدا گفت : جلسه مشترک هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال و کادرفنی تیم ملی فوتسال بزرگسالان روز گذشته و پبش از آغاز مسابقات لیگ برتر برگزار شد که از نظرم اقدام بسیار خوب و به جایی بود. در این نشست که برای نخستین بار صورت گرفت توانستیم برنامه‌های اردویی تیم ملی را با درنظر گرفتن هفته‌های مسابقاتی لیگ با اعضای هیات رییسه بررسی کنیم و حتی خود اعضای هیات رییسه هم از این نشست مشترک بسیار خرسند بودند.

وی ادامه داد : با درنظر گرفتن همه جوانب طوری برنامه ریزی شد که حق باشگاه ها هم حفظ شود و نه تیم ملی و نه باشگاه ها هیچ کدام متضرر نشوند. بازیهای پلی آف بخش دیگری بود که درباره آن به بحث نشستیم. البته معتقدم که تیم مس سونگون درحال حاضر تیم ملی ایران است و باید از این تیم که نماینده کشورمان در مسابقات آسیایی است حمایت ویژه ای داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران افزود: باتوجه به فشردگی برنامه ها و مدت زمانی که می توانیم در اختیار داشته باشیم ، پس از برگزاری دیدار هفته دوم لیگ برتر (19 تیر) بازیکنان بلافاصله وارد اردوی تیم ملی خواهند شد و تا 21 تیر این اردو ادامه خواهد داشت و پس از آن بازیکنان در اختیار تیم هایشان خواهند بود. تمام سعی ما بر این است که از همین هفته‌های آغازین لیگ تمام بازیها را خودم، هاشم زاده، پتروس و دوران رصد کنیم. درسته که در هفته های آغازین عملکرد اصلی را نمی توان دید اما با توجه به شناخت خیلی خوب و پیش زمینه ذهنی که از همه بازیکنان داریم، به آگاهی و بررسی خوبی خواهیم رسید.

ناظم الشریعه با اشاره به برنامه های پیش روی تیم ملی فوتسال ایران گفت: کلیه برنامه های مدنظرمان تا شروع جام جهانی را به کمیته فوتسال تحویل دادیم و مورد تایید قرار گرفته است. به دلیل زمان کمی که داریم بحث بازیهای دوستانه برایمان از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه خود پرهیزکار به طور جدی پیگیر این موضوع است. البته تورنمنت آستارخان را هم با تایید نهایی که از سوی تاج و شکوری شد، در برنامه هایمان داریم. ضمن اینکه در یکم شهریور امسال احتمالا یک بازی دوستانه خارج از فیفا دی هم خواهیم داشت که انجام این بازی هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای نخستین بار کلیه برنامه های تیم ملی تا پیش از مسابقات جام جهانی (شهریور 99) تدوین شده است و امیدواریم تا با برنامه محور بودن و اجرای دقیق همه موارد که همه زوایا شامل تیم ملی و باشگاه‌ها در آن درنظر گرفته شده است، به آمادگی نهایی تا پیش از مسابقات جام جهانی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که امکان حضور بازیکنان جدید در تیم ملی به چه میزان است، تصریح کرد: حتما این امکان وجود دارد اما باید واقع بین باشیم، اینکه لیگ فعلی ما لیگی نیست که یک ستاره را برای اعزام به جام ملتها با 3 ماه تمرین کردن، به تیم ملی معرفی کند. اما اگر بازیکنی مثل سالار آقاپور در تیم امید دیده شود، نباید تردید داشت که در صورت ادامه همین رویه درخشان در تیم باشگاهی و اثبات آن به کادرفنی تیم ملی به اردوهای تیم ملی هم دعوت خواهد شد. قبلا هم چنین بازیکنی مانند توحید لطفی داشتیم. در حال حاضر هم بازیهای آقاپور را در مسابقات آسیایی تبریز هم خودم و همکارانم دیدیم و عملکردش مورد تاییدمان قرار گرفت. اما شرایط بسیار سخت است و بدانیم که آقاپور باید با بازیکنانی مثل مهدی جاوید، اصغر حسن زاده، حسین طیبی و دیگر بازیکنان تنه به تنه شود که این اصلا کار آسانی نیست در اردوهای فعلی هم بازیکنانی مانند  مسلم اولاد قبا 2 سال در اردوی تیم ملی است و یا بازیکنان مانند علیرضا رفیعی یا قاسم عروجی بازیکنان بزرگی هستند که باید با این بازیکنان مبارزه کند.

وی افزود: در واقع حضور در تیم امید و درخشش در لیگ یک بحث است و هم پای بازیکنان بزرگسال بازی کردن یک بحث دیگری است. اما میدان کاملا باز است برای تمام بازیکنانی که عملکرد فنی و اخلاقی همسو و مناسبی داشته باشند.

وی به خلا روزهای فیفا دی اشاره کرد: مسابقات جام جهانی در شهریورماه 99 برگزار خواهد شد درصورتی که از فروردین 99 تا شهریور 99 دیگر هیچ فیفا دی در تقویم وجود ندارد. در تلاش هستیم که بازیهای دوستانه را درنظر داشته باشیم، چراکه وقفه بزرگی است اگر بخواهیم تنها روی بازیهای فیفا دی حساب کنیم.

وی در پایان با اشاره به تمایل زیاد جهت برگزاری بازی خداحافظی برای وحید شمسایی تاکید کرد: از این موضوع کاملا استقبال می کنم و موافق این کار هستم، چراکه جایگاه و شان تمامی ستارگان و بازیکنان ارزشمند فوتسال کشورمان باید حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز