خبرگزاری کار ایران

شاهین بوشهر – گل گهر؛ لطفا گزینه سقوط نباشید

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۰۹۴

در فصل نوزدهم لیگ برتر 2 تیم تازه‌وارد خواهیم داشت؛ گل‌گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر که به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور شدند و جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند.

به گزارش ایلنا، گل‌گهر و شاهین هر 2 با مربیانی که با آن‌ها به لیگ برتر صعود کرده بودند تمدید قرارداد کردند و وینگو بگوویچ و عبدا... ویسی در فصل آینده هم سرمربی این 2 تیم خواهند بود. نکته مهم درباره تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کنند تغییرات زیاد آن‌ها و یا عدم ثبات روی نیمکت‌شان است که حداقل در مورد گل‌گهر و شاهین ثبات کادر فنی رعایت شده اما وضعیت یارگیری 2 تیم تازه‌وارد کاملا متفاوت است. 

در حالی گل‌گهر تا امروز 9 بازیکن به خدمت گرفته که 12 بازیکن فصل گذشته را در لیست خروج قرار داده و این شاید برای هماهنگی نفرات در مدت کم آماده‌سازی به ضرر تیم وینگو و نماینده استان کرمان باشد. در مقابل شاهین نه تنها بازیکنی به خدمت نگرفته بلکه 3 بازیکن فصل گذشته هم از این تیم جدا شده‌اند و شاید این ریزش ادامه داشته باشد چراکه شاهین فعلا درگیر چالش امکان یا عدم امکان استفاده از بودجه عمومی به دلیل زیرمجموعه بودن شهرداری بوشهر است. 

مشکلاتی از این دست برای تیم‌های تازه‌وارد به لیگ برتر زیاد بوده. فراموش نکرده‌ایم که سپیدرود با چه زحمت و خون‌جگر خوردنی به لیگ برتر صعود کرد و چگونه از هم فرو پاشید و تنها نماینده گیلان دوباره به لیگ یک برگشت یا نفت مسجدسلیمان با اقتدار 2 فصل پیش لیگ برتری شد تا نماینده بختیاری‌های ایران باشد اما در 2 فصل اخیر به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت شرکت نفت به دلیل موانع قانونی کاسه چه‌کنم چه‌کنم دست گرفت و به قولی ناپلئونی در لیگ برتر ماندنی شد. 

در چند سال اخیر هم از این نمونه‌ها زیاد بوده به طوری که برخی از تیم‌ها را به خاطر رفت و برگشت‌های زود و زیادشان آسانسور نامیده‌اند که پیکان نمونه بارز این چرخه است. به نظر می‌رسد با توجه به تشدید مشکلات مالی باشگاه‌ها و ناتوان‌تر شدن باشگاه‌ها در تامین هزینه‌ها، اوضاع بسیاری از تیم‌ها برای فصل آینده مناسب نخواهد بود و در این میان قطعا تیم‌های تازه‌وارد به خاطر کم‌تجربگی و ناهماهنگی بیشتر نسبت به سایر رقبا بیشتر در معرض خطر هستند و بعید نیست نیامده دوباره به لیگ یک برگردند؛ اتفاقی که برای تیم‌های مس سرچشمه، شهید قندی یزد، شیرین فراز کرمانشاه، گهر دورود لرستان و.... رخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز