خبرگزاری کار ایران

رضا شکری در گفتگو با ایلنا:

فدارسیون بیلیارد با پول مدرک داوری بین‌المللی می‌دهد/ حقوق روزانه داوران را قطع کردند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۳۰

داور بین‌المللی بیلیارد کشورمان از بی‌عدالتی‌هایی که در حق خودش و همکارانش صورت گرفته گلایه‌هایی مطرح کرده است.

رضا شکری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص وضعیت خودش و کنار گذاشتن داوری بیلیارد اظهار داشت: داور بین‌المللی رشته بیلیارد هستم و از سال 84 در این حوزه فعالیت دارم. در مسابقات کشوری از داوری درجه دو پله پله شروع کردم بعد درجه یک را گرفته و بعد مدرک بین‌المللی را گرفتم و در مسابقات زیادی قضاوت کردم و الان هم در مسابقات آسیایی و جهانی یک چهره بین‌المللی هستم. لازم به ذکر است که داوران ما در ایران در این رشته محدود هستند یعنی چیزی حدود 10، 11 داور بیشتر نداریم. از سال 90 بود که از زمان مدیریت اسکندری در فدراسیون بولینگ و بیلیارد به خاطر یک اتفاق کوچک مدرس فدراسیون را به اینجا آوردند تا کلاس بگذارد و برای ما خیلی جالب بود و زور داشت ما که در این حد از قضاوت هستیم (بین‌المللی) دیگر نیازی به مدرس نداریم. کسانی را می‌آوردند در این کلاس‌ها شرکت می‌دادند و مدرک بین‌المللی به آنها می‌دادند؛ البته با پول. هرچقدر خواستیم با آنها صحبت کنیم که این کار شما درست نیست؛ ما با زحمت این راه را طی کردیم و به اینجا رسیدیم اما شما یکسری را با پول داور بین‌المللی عنوان می‌کنید! مگر چنین چیزی می‌شود؟! هیچکس حرف ما را گوش نکرد. همین داوران مثل داور الان همه کاره فدراسیون شده‌اند یعنی الان ما داور بین‌المللی داریم که آن‌موقعی که پایش را به عنوان یک داور درجه دو کشوری به مسابقات گذاشت تا الان شده شش سال و از نظر آقایان فدراسیون‌نشین این داوران رتبه‌اش از منی که درجه به درجه و پله به پله بالا آمده‌ام، بیشتر است و اینها باعث شده یکسری از داوران قدیمی ما کنار رفته‌اند.

وی افزود: وقتی احترامی وجود ندارد و کسی حرف گوش نمی‌کند بهترین کار این است که آدم خودش خودش را کنار بگذارد. اکثر داوران ما رفته‌اند. آقای کمالیان از ایران رفت! آقای فیض‌الهی کجاست؟ گفت با این اوضاع من می‌روم در خارج از کشور داوری می‌کنم. آقای امجد، آقای لرستانی، آقای جعفری که رئیس کمیته داوران ما بود. خیلی‌ها هستند و فقط من نیستم. از داوران خوب آن زمان کسی نمانده و همه رفته‌اند. ما برای داوری بازی سه، چهار ساعته 3500 تومان دستمزد می‌گرفتیم. آن زمان روزی 15000 تومان ورودی می‌گرفتیم که آقای اسکندری گفتند این را نباید بگیرید و قطع کردند. ولی ما به خاطر پول به این رشته نیامده‌ایم بلکه به خاطر عشق داوری می‌کردیم.

شکری در پایان یادآور شد: حاضرم شماره تلفن تمام داوران قدیمی حاضر در کشور را به شما بدهم و شما با آنها تماس بگیرید تا حرف دلشان را بشنوید و ببینید که چگونه دلشان برای یک داوری پر پر می‌زند ولی می‌گویند اگر قرار است اینگونه با ما برخورد بشود نمی‌آییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز