خبرگزاری کار ایران

در انتظار بازگشت دایی، درخشان، جلالی، تارتار، فیروز کریمی، خداداد عزیزی و علی کریمی

جامانده‌های بزرگ و 3 نیمکت خالی؛ آلترناتیوها پشت خط

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۱۱۹

یک ماه دیگر لیگ برتر استارت خواهد خورد ولی 3 تیم سرمربی ندارند.

به گزارش ایلنا، بیشتر از یک‌ماه است که لیگ برتر هجدهم به پایان رسیده و یک‌ماه دیگر به شروع لیگ نوزدهم باقی مانده که هنوز تکلیف نیمکت 3 تیم مشخص نیست.

در میان نام 3 نیمکت خالی شاید به جرات بتوان گفت نام پرسپولیس به صورت بسیار عجیب در میان3 تیم قرار گرفته است تیمی که 3 دوره پیاپی قهرمان لیگ شده و در حالی که در فصول گذشته نخستین شروع کننده تمرینات پیش فصل بوده، حالا به دنبال سرمربی است!

نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان دو تیم دیگر هستند که به دلایل مشکلات مدیریتی و مالی هنوز سرمربی جدید خود را انتخاب نکرده‌اند.

اما در این میان در حالیکه 3 تیم هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده‌اند باید بگویم مربیان بزرگی هستند، که فصل پیش تیم داشتند و از قضا بد هم نتیجه نگرفته بودند و همیشه یک پای ثابت لیگ برتر هم بودند ولی امسال تیم ندارند و باید گفت به احتمال قوی هم بدون تیم خواهند ماند!

علی دایی، مجید جلالی، مهدی تارتار و فیروز کریمی 4 مربی هستند که فصل پیش در لیگ حضوری پررنگ داشتند ولی در این فصل تا کنون بدون تیم مانده‌اند! البته در کنار این مربیان می‌توان از علیرضا مرزبان و علی کریمی هم نام برد که در یکی دو فصل گذشته به چرخه سرمربیان لیگ برتری اضافه شدند که در حال حاضر تیم ندارند.

علی دایی که در چند سال گذشته همواره با تیم هایی چون پرسپولیس، راه آهن، صبا، نفت تهران و سایپا کار کرده و اگر هم از هریک از این تیم‌ها اخراج و یا کناره‌گیری کرده بود، بلافاصله با تیم دیگر به توافق رسیده و قراداد بسته و به کار مشغول می‌شد . اما امسال علی دایی هیچ خواهانی ندارد. البته گفته می‌شود که بعد از صحبت‌های علی دایی علیه مدیر عامل سایپا توصیه شده که‌امسال به او تیم ندهند و به نوعی ممنوع الکار است که این موضوع نه تایید شده است و نه تکذیب.

دومین مربی بزرگی که در طول ادوار لیگ برتر همیشه تیم داشته به جز یک دوره و حتی سابقه قهرمانی دارد کسی نیست مجید جلالی که در این فصل تا کنون تیم ندارد. مجید جلالی فصل گذشته بعد از 3 فصل حضور در پیکان در نیم‌فصل دوم برکنار شد و سپس بلافاصله به نساجی رفت و موفق شده این تیم را در میانه جدول حفظ کند ولی در شروع فصل جدید جلالی بر خلاف سالهای گذشته هیچ پیشنهادی نداشته است البته با توجه به این‌که 3 تیم هنوز سرمربی ندارند، به غیر از پرسپولیس او این‌شانس را دارد که به دو تیم نفتی برود. البته احتمالش کم است چون این دو تیم به لحاظ مالی سخت در مذیقه هستند و آقا معلم بعید است به چنین تیم هایی برود و تجربه ثابت کرده اقا مجید تیم هایی را انتخاب کرده که به قول معروف دستشان به دهانشان می‌رسیده و پول خوب داشتند.

سومین مربی مهدی تارتار است که بعد از 3 سال حضور در پارس‌جنوبی جم از این تیم جداشد. تارتار همواره در این سالها هدایت تیم هایی چون راه آهن، داماش گیلان، گسترش فولاد تبریز، صبا باتری و پارس‌جنوبی جم را به عهده داشته است ولی امسال بعد از این‌که خودش از پارس‌جنوبی جم کناره‌گیری کرد تاکنون موفق نشده برای هدایت تیمی به توافق برسد. تارتار در نیم‌فصل دوم سال گذشته پیشنهادی زیادی از تیم هایی چون فولاد و پیکان داشت ولی ترجیح داد با پارس‌جنوبی فصل را تمام کند اما امسال در میان تعجب هنوز هیچ پیشنهادی نداشته است. البته خبری طی چند روز گذشته منتشر شده که شاید به نفت مسجدسلیمان برود ولی اگر قرار باشد او به نفت مسجد سلیمان برود در همان پارس‌جنوبی جم می‌ماند، چون وضع مالی نفت مسجدسلیمان به مراتب بدتر از پارس‌جنوبی جم است. در پارس‌جنوبی جم حداقل باشگاه به لحاظ مدیریتی یک نظم و ترتیبی داشت ولی در نفت مسجدسلیمان هنوز تکلیف مدیر عامل مشخص نیست!

فیروز کریمی که دراین سالها بیشتر نقش آلترناتیو را داشته و به عنوان ناجی وارد معرکه شده بازهم مثل فصول گذشته از ابتدا هدایت تیمی را به عهده ندارد. البته فیروز کریمی فصل گذشته را با ماشین سازی استارت زد چون فصل قبلش به عنوان ناجی به این تیم آمده بود ولی بعد از 5 هفته ازاین تیم جدا شد تا در انتهای فصل با هدایت نفت مسجد سلیمان این تیم را در لیگ حفظ کند که موفق هم بود. کریمی در این سالها هدایت تیم هایی چون صبا باطری، ذوب‌آهن، نفت آبادان، گسترش فولاد، ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان را به عهده داشته است. حال با توجه به این‌که کریمی سابقه کار در هر دوتیم نفتی را دارد شاید گزینه هدایت یکی از دو تیم باشد تا فصل را بیرون نماند.

اما دونام بزرگ دیگر که تازه به چرخه مربیان لیگ برتری اضافه شدند امسال نامشان در هیچ تیمی دیده نمی‌شود. علیرضا مرزبان که با مربیگری در پرسپولیس به فوتبال ایران معرفی شد در چند سال گذشته همواره به عنوان دستیار در لیگ برتر و لیگ یک حضور داشت تا این‌که رسما 2 فصل با پدیده در لیگ برتر به عنوان سرمربی کار کرد و بعد به لیگ یک رفت و هدایت پیکان و خونه به خونه را به عهده داشت و دوباره با نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر برگشت که در این تیم هم موفق نبود و برکنار شد. مرزبان در حال حاضر در ایران نیست . مرزبان که عادت دارد در شرایط سخت کار کند می‌تواند دوباره گزینه یکی از دو تیم نفتی باشد.

علی کریمی ستاره فوتبال ایران و پرسپولیس با نفت تهران مربیگری را استارت زد و سپس به سپیدرود رفت که فصل گذشته به عللی این تیم را ترک کرد. او که در لیگ هفدهم موفق شد سپیدرود را در لیگ نگه دارد در بازگشت به این تیم اینبار موفق نشد سپیدرود را در لیگ نگه دارد و در نهایت تصمیم به جدایی گرفت. حالا او هیچ پیشنهادی ندارد هرچند که از گوشه و کنار شنیده می‌شود یکی از گزینه‌های هدایت پرسپولیس است چون می‌گویند کاریزمای هدایت این تیم را دارد.

البته دراین میان هستند مربیانی چون پرویز مظلومی، حمید درخشان، نادردست نشان، میثاقیان و .... که در این سالها اگر ابتدای فصل موفق نشدند تیم بگیرند به عنوان آلترناتیو منتظر برکناری مربیان منتظر می‌مانند تا در میان فصل تیم بگیرند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز