خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت ذوب آهن در نقل و انتقالات؛

اوضاع گاندو نگران کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۰۰

برخلاف تصور هواداران ذوب آهن این تیم اوضاع بدی در نقل و انتقالات ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ذوب آهن که در لیگ هفدهم موفق شد به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند، در لیگ هجدهم فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و با وجود اینکه هفته‌ها در قعر جدول حضور داشت در نهایت در رتبه ششم جدول قرار گرفت.

ذوبی‌ها کارشان با نمازی به نتیجه نرسید و علیرضا منصوریان را روی نیمکت نشاندند تا او بتواند هم این تیم را در جدول لیگ برتر تا حد ممکن بالا بکشد و هم تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باشد. حالا ذوبی‌ها هستند و یک فصل پیش رو که هوادارانشان از آنها انتظار بازگشت به کورس قهرمانی یا حداقل کسب سهمیه را دارد و هم در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید تیمی قدرتمند روانه مسابقات کرده تا از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند. این پس زمینه ذوبی‌ها برای ورود به بازار نقل و انتقالات تابستانی است و با توجه به سابقه حساب‌گر بودن این تیم و پرهیز همیشگی از ریخت و پاش‌های پر سروصدا، باید دید نیازهای این تیم در این بازار به چه صورت است.

 

دروازه‌بان

دروازه ذوب‌آهن در چند فصل اخیر با حضور رشید مظاهری بیمه شده بود ولی این بازیکن با اتمام قراردادش در پایان لیگ هجدهم تصمیم به جدایی گرفت و راهی تراکتورسازی شد. حالا ذوب آهن با وجود اینکه یک گلر خوب و ملی‌پوش را از دست داده ولی نیمکت این تیم تا حد زیادی برای فصل پیش رو قابل اعتماد است. باقر صادقی که گلر با تجربه ذوب آهن است فصل گذشته 6 بار برای ذوب آهن به میدان رفت و عملکرد قابل قبولی داشت و اجازه نداد نبود مظاهری به چشم بیاید و از طرفی معراج اسماعیلی، گلر تیم ملی امید هم در این تیم حضور دارد و این دو نفر کنار هم می‌توانند اتفاق خوبی برای دروازه ذوب آهن رقم بزنند. با وجودی که به نظر می‌رسد ذوبی‌ها نیاز به گلر جدید ندارند ولی صحبت‌هایی از جذب حسین حسینی از استقلال هم شنیده می‌شود که البته احتمالش بسیار پایین است و شنیده می‌شود حسینی در استقلال ماندنی شده.

 

خط دفاع

اوضاع ذوب آهن در این ناحیه از زمین هم خوب است. آنها وحید محمدزاده را در اختیار دارند و با هادی محمدی هم تمدید کرده‌اند و فقط مانده تمدید قرارداد با محمد نژادمهدی که شنیده می‌شود پیشنهادات دیگری به جذب ذوب آهن هم به دستش رسیده است. اگر نژادمهدی حفظ شود در دفاع میانی مشکلی برای ذوبی‌ها وجود نخواهد داشت. در سمت راست میلاد فخرالدینی هنوز تمدید نکرده است و از طرفی دانیال اسماعیلی‌فر از تراکتورسازی به این تیم برگشته تا خیال منصوریان از این ناحیه هم راحت باشد. در سمت چپ هم مهران درخشان‌مهر حضور دارد و حمید ملکی جوان هم که فصل گذشته عملکرد خوبی در ترکیب این تیم داشت گزینه دیگر این پست است و البته مسعود ابراهیم‌زاده را هم در این پست دارند. در کل اگر نژادمهدی و فخرالدینی ماندنی شوند ذوبی‌ها مشکلی در این پست ندارند.

 

خط هافبک

ذوب‌آهن در این پست هم نیاز به تمدید با چند بازیکن از جمله حمید بوحمدان دارد. قرارداد کاپیتان قاسم حدادی‌فر در این پست تمدید شده و چند چهره جوان مثل حمیدرضا چراغعلی هم از فصل قبل در ترکیب این تیم خودشان را نشان داده‌اند. با اضافه شدن مهدی مهدی‌پور و احسان پهلوان ذوبی‌ها در این پست قدرت مضاعفی پیدا کرده‌اند و زبیر نیک‌نفس هم دیگر بازیکن ذوبی‌ها در این پست هستند. محمدرضا حسینی از این تیم جدا شده و به سپاهان پیوسته است. در صورتی که فخرالدینی در ذوب آهن ماندنی شود اسماعیلی‌فر می‌تواند یک خط جلو بیاید و جای او را به خوبی پر کند. ضمن اینکه حسینی فصل گذشته حضور یک خط در میان در ترکیب ذوب آهن داشت و جایگاه ثابتی در تیم منصوریان نداشت.

 

وینگر و خط حمله

ذوب آهن در این پست باید با اوساگوانا و ارسلان مطهری تمدید کند ولی احتمال زیادی برای جدایی هر دو بازیکن وجود دارد که در این صورت مشکل جدی برای منصوریان در خط حمله ایجاد خواهد شد و نیاز به جذب نفر جدید دارند. محمدرضا خلعتبری که درگیر مصدومیت شده بود در جمع ذوبی‌ها حضور دارد و با بهبود یافتن و بازگشت به میادین مهره ارزشمندی محسوب می‌شود. رضا حبیب‌زاده و محمدرضا عباسی هم در کناره‌ها برای ذوب‌آهن حضور دارند. ذوب‌آهن در این پست نیاز دارد با مطهری و اوساگوانا تمدید کند یا نفرات جدید به خدمت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز