خبرگزاری کار ایران

رفعتی: از 11 تیر قوانین جدید داوری اجرا می‌شود/ پول VAR، پول خرید یک بازیکن است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۴۶۲

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: پول لازم برای تهیه سیستم کمک داور ویدئویی به اندازه پول یک بازیکن است و زیاد سخت نیست!

به گزارش ایلنا، داود رفعتی  در خصوص تغییرات قوانین داوری در فصل جدید ایران گفت: امسال از 11 تیر ماه قوانین جدید داوری اجرا می‌شود، تغییرات زیادی در قوانین داشتیم که در کلاس توجیهی آنها را اعلام می کنیم، ما این قوانین را از اسفند ماه ترجمه کردیم و در سایت فدراسیون فوتبال و در فضای مجازی قرار دادیم، به سازمان لیگ هم ارائه دادیم تا در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد. ضمن اینکه این قوانین را جدا جدا به داوران توضیح دادیم.

رفعتی در خصوص آموزش این قوانین به داوران فوتبال ایران گفت: داوران ما به آموزش علاقه دارند، آنها این تغییرات را مطالعه کرده و بلد هستند. وظیفه ما این است که برای آنها کلاس بگذاریم و در همه رده‌ها این قوانین را آموزش دهیم، ان‌شاالله مدرس خارجی به ایران می‌آید و قوانین آموزش داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: تغییرات زیاد هستند و نیاز است که دو سه روز کلاس برگزار شود اما می‌توانم در این مورد به دادن کارت زرد و قرمز به مربیان و اعضای کادر فنی اشاره کنم یا اینکه اگر توپ به داور بخورد و وارد گل شود، گل به حساب نمی‌آید و باید دراپ‌بال انجام شود.

رئیس دپارتمان داوری در مورد استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی گفت: در این مسئله باشگاه‌ها باید با ما همکاری کنند. در جلسه‌ای که پیش از سفر به لهستان برگزار کردیم 7 باشگاه بیشتر حاضر نشدند حتی ما با یکی از باشگاه‌ها تماس گرفتیم و به ما گفتند ما داریم می‌افتیم چه کار به VAR داریم؟!

وی در ادامه افزود: تهیه سخت‌افزار این سیستم وظیفه فدراسیون نیست و بر عهده باشگاه‌هاست، بحث آموزش آن به داوران وظیفه ما است، ما به سازمان لیگ نامه می‌زنیم و جای لوکیشین دوربین‌ها را اعلام می‌کنیم تا آن را به باشگاه‌ها بدهند. ان‌شالله از فصل آینده لیگ نوزدهم از VAR استفاده می‌کنیم اما زمان‌بر است.

رفعتی در مورد مشکلات تهیه سیستم کمک داور ویدئویی گفت: بحث سخت‌افزاری را  ما مشغول انجام دادن هستیم، این سیستم باید تهیه شود، بحث مهمی که وجود دارد آموزش است که باید انجام شود،‌کلاس آن را برگزار می‌کنیم، هر چند مدرسان کمی هستند اما این امتیاز را فیفا به ما داده است و ما در تابستان آن را انجام می‌دهیم. خرید دوربین بر عهده باشگاه‌هاست اما ما تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی در مورد اینکه باشگاه‌های فوتبال غرق در بدهی هستند و ممکن است نتوانند از لحاظ مالی به این مسأله کمک کنند، گفت:‌ پول لازم برای تهیه سیستم کمک داور ویدئویی به اندازه پول یک بازیکن است و زیاد سخت نیست!

رئیس دپارتمان داوری در مورد افزایش دستمزد داوران گفت: این موضوع در حیطه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است و از عهده من خارج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز