خبرگزاری کار ایران

بازگشت دنیزلی به فوتبال ایران بعد از هفت سال؛

مرور خاطرات تلخ و شیرین مصطفی پاشا در فوتبال ایران

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۱۰۵

سرمربی سابق پاس و پرسپولیس در لیگ نوزدهم هدایت تراکتور را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مصطفی دنیزلی، سرمربی نامدار ترکیه‌ای در نهایت پس از مطرح شدن نام‌های مختلفی که به عنوان گزینه نیمکت تراکتورسازی مطرح شده بودند هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا بار دیگر شاهد حضور این چهره جذاب روی نیمکت یکی از تیم‌های ایرانی باشیم.

دنیزلی برای ایرانی‌ها چهره غریبه‌ای نیست و همه او را با هدایت پاس سابق تهران در لیگ چهارم و پنجم و هدایت پرسپولیس در لیگ ششم و یازدهم به یاد دارند.

او مربی موفق و کارنامه‌داری در سطح فوتبال دنیا و ترکیه محسوب می‌شود و در فوتبال ایران هم نتایج خوب او به همراه بازی‌های هجومی و تماشاگر زبانزد است ولی نکته منفی کارنامه او در 4 سالی که در ایران حضور داشت، عدم بردن حتی یک جام قهرمانی با تیم‌های مدعی است که در اختیار داشته است.

دنیزلی پس از قهرمانی جلالی با پاس این تیم را تحویل گرفت و خودش هم در دومین فصل حضورش در این تیم تا یک قدمی فتح جام قهرمانی پیش رفت ولی مشکلاتی که بر سر دریافت مطالباتش با این باشگاه برای او پیش آمد و رها کردن تمرینات در هفته‌های پایانی به عقیده خیلی‌ها دلیل اصلی وا دادن پاس در لیگ پنجم و در نبرد با استقلال تهران بود که اولین قهرمانی امیرقلعه‌نویی در فوتبال ایران را به همراه داشت.

دنیزلی که در برنامه دوساله خود در جمع پاسی‌ها با شکست مواجه شده بود، در اواخر دوران حضورش در این تیم با چند چهره نامدار پاسی‌ها از جمله خداداد عزیزی به مشکل خورد و مصاحبه‌هایی که علیه او انجام شد نشان از نامسائد بودن جو داخل تیم داشت.

مرور خاطرات تلخ و شیرین مصطفی پاشا در فوتبال ایران

دنیزلی لیگ ششم به پرسپولیس پیوست. فصلی که این تیم با مشکلات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می‌کرد و این مشکلات مدیریتی در زمین هم خودش را به خوبی نشان می‌داد و سرخپوشان خیلی زود از کورس قهرمانی خارج شدند. با این وجود سرخپوشان در پایان لیگ توانستند بالاتر از رقیب سنتی خود یعنی استقلال که توسط صمد مرفاوی هدایت می‌شد قرار بگیرند و در رتبه سوم پشت سر سایپایی که با هدایت دایی قهرمان شده بود و استقلال اهواز فیروز کریمی قرار گرفت. پرسپولیس فصل بعد افشین قطبی را جانشین دنیزلی کرد و آن لیگ رویایی برایش رقم خورد. پ

اگرچه اولین حضور دنیزلی در پرسپولیس با نتایج موفقیت آمیزی همراه نبود ولی بازی‌های تماشاگر پسند و پیروزی در دربی خاطرات خوشی از او در ذهن هواداران ساخته بود و همواره او یکی از گزینه‌های مورد علاقه هواداران برای برگشتن به پرسپولیس بود که حضورش را از مدیران باشگاه مطالبه می‌کردند. این مطالبه عمومی 5 سال بعد به نتیجه رسید و دنیزلی برای بار دوم هدایت سرخپوشان را بر عهده گرفت.

 

مرور خاطرات تلخ و شیرین مصطفی پاشا در فوتبال ایران

فصل یازدهم هم برای پرسپولیس خوب نبود و این تیم در رتبه نازل یازدهم جدول کارش را پایان داد ولی یکی از خوش‌ترین خاطرات تاریخ باشگاه پرسپولیس در دربی 74 رقم خورد. جایی که سرخپوشان داشتند پنجمین پیروزی پیاپی پرویز مظلومی را تقدیم او می‌کردند و در حالیکه بازی را 2 بر صفر باخته بودند و 10 دقیقه بیشتر برای جبران فرصت نداشتند، با اخراج مهرداد اولادی 10 نفره شدند تا اندک امید باقی مانده آنها هم نقش بر آب شود ولی در جایی که پرویز مظلومی داشت کنار زمین پیش از سوت داور جشن پیروزی ‌می‌گرفت، سرمربی با تجربه ترک تبار به فکر راه حل جبران می‌گشت و آن را در تعویض‌هایش و میدان دادن به مهدوی‌کیا و ایمون زاید گرفت. تعویض‌هایی که جواب داد و در پایان بازی این پرسپولیس بود که با هتریک مهاجم ایرلندی خود به برتری رسیده بود. به عقیده خیلی از پرسپولیسی‌ها این دربی به اندازه برتری 6-0 آنها که قاطعانه‌ترین پیروزی‌شان در تاریخ دربی‌هاست برایشان مهم و با ارزش بود.

دنیزلی با وجود رتبه نازل تیمش با پیشنهاد تمدید قرارداد با پرسپولیس مواجه شد ولی آن را نپذیرفت. دلیل سرمربی ترک تبار مشکلات خانوادگی و بیماری پدرزنش بود که درگیرش شده بود و این آخرین حضور او در ایران تا پیش از این بود. او در این 8 سال بارها از تیم‌های ایرانی پیشنهاد دریافت کرد ولی با وجود اینکه فوتبالدوستان ایرانی مشتاق بودند یک بار دیگر او را در لیگ برتر ببیند هرگز این همکاری میسر نشد.

جدی‌ترین پیشنهاد در این سال‌ها 2 فصل قبل و اواخر لیگ هفدهم توسط همین تراکتورسازی به دستش رسید. او در یک برنامه تلویزیونی صحبت از پیشنهاد تراکتور و مصطفی آجورلو که سابقه همکاری با او در پاس تهران را داشت را مطرح کرد ولی در نهایت بازهم تصمیم گرفت به ایران نیاید و ارطغرول ساغلام هموطنش جای او را گرفت.

حالا دنیزلی بازهم به ایران برگشته و برخلاف وعده‌ای که به هواداران پرسپولیس داده بود قرار است رو در روی آنها هدایت یکی از رقبایشان را در مسیر قهرمانی در دست بگیرد و ماموریت سخت او رساندن تراکتورسازی به اولین قهرمانی‌اش در تاریخ لیگ برتر است. ماموریتی که اولین افتخار او در فوتبال ایران هم می‌تواند باشد. باید دید او توانایی‌اش را دارد یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز