خبرگزاری کار ایران

وقتی قطبی کره‌جنوبی را مثل کف دست نشناخت

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۱۳۴

تیم ملی ایران و کره جنوبی دیدارهای حساسی در سال‌های اخیر داشته اند.

به گزارش ایلنا، بازی سال 2009 یا همان 88 خودمان را اهالی فوتبال از یاد نخواهند برد. مسابقه آخر مقدماتی جام جهانی، وقتی علی دایی برکنار شده و افشین قطبی با شناختش از فوتبال کره آمده بود تا تیم ملی را در لحظه آخر به جام جهانی برساند.

نصرتی از این مسابقه می‌گوید: «اگر این بازی را می‌بردیم مستقیم می‌رفتیم جام جهانی. صعود کره قبل از این بازی قطعی شده بود و به خاطر همین ورزشگاه پر نشد (فقط 28 هزار نفر در ورزشگاه جام جهانی سئول بودند). در آن بازی من به مسعود شجاعی پاس گل دادم اما گل بدی خوردیم. من از آن بازی یک ناراحتی دارم. لحظاتی قبل از گل کره یک خطا شد که من می‌توانستم معطل کنم اما ضربه را زدم و بعد از چند رفت و برگشت پارک جی سونگ از بین هادی عقیلی و فکر کنم سیدجلال گل زد. البته گفتم که چند اتفاق افتاد.

مهدوی‌کیا جا ماند، آندو و نکونام نتوانستند توپ را بگیرند و پارک از بین بازیکنان ما رفت و گل زد. عجیب اینکه ما با همان مساوی هم شانس صعود داشتیم اما در بازی دیگر فکر می‌کنم عربستان و کره شمالی نتایجی گرفتند که ما نتوانستیم به جام جهانی برسیم.»

مسابقه بعدی دو تیم در سئول مربوط به سپتامبر سال 2010 است که 38 هزار تماشاگر داشت و دوستانه بود. اینجا هم مسعود شجاعی گل زد اما بازی را با همین گل بردیم. نصرتی از این مسابقه می‌گوید: «فکر می‌کنم چند روز بعد از بازی با چین بود. ما چین را بردیم و کره را هم بردیم تا اسم افشین قطبی در شرق آسیا خیلی سر و صدا کند. همان موقع بود که قطبی با ژاپنی‌ها پشت پرده قرارداد بست که البته ما فهمیدیم و بعد از جام ملت‌های آسیا به ژاپن رفت.»

گفته می‌شود اختلاف جواد نکونام با قطبی از همین مساله شروع شد و کاپیتان تیم ملی اعتقاد داشت چرا مربی که مشخص شده با جای دیگری قرارداد بسته در جام ملت‌ها باید روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

مسابقه بزرگ مقدماتی جام جهانی 2014 و آن گل عجیب قوچان‌نژاد در شهر اولسان کره اتفاق افتاد اما آخرین بازی ما با کره در سئول هم با کی‌روش اتفاق افتاد. درست در شرایطی که تیم ملی به جام جهانی رفته بود و کره برای صعود تقلا می‌کرد ما با خیال راحت در 31 آگوست 2017 مقابل کره‌ای‌ها بازی کردیم و با یک مساوی بدون گل سربلند بیرون آمدیم. از ترکیب اصلی آن مسابقه نفراتی مثل محمد انصاری، اشکان دژاگه و قوچان‌نژاد و از بین ذخیره‌ها سیدجلال و علی کریمی فردا در سئول نخواهند بود تا با حضور در ورزشگاه جام جهانی خاطره بازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز