خبرگزاری کار ایران

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

ایران 3 - ژاپن صفر؛ تعظیم دوباره ژاپنی‌ها در خانه به ایران

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۹۳

تیم ملی ایران توانست در سه ست متوالی ژاپن میزبان را شکست دهد تا پنجمین برد خود را کسب کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ایران با غیبت موسوی و غفور این دیدار را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور به عنوان لیبرو آغاز کرد.

ست اول: 25 بر 22 ایران

ایران مطابق انتظار و با وجود غیبت دو بازیکن خود بازی را بهتر از حریف آغاز کرد و توانست در شروع مسابقه از حریف خود پیش بیفتد. بازیکنان ایران با وجود حمایت حریف با اعتماد به نفس بالا در زمین ظاهر شدند و توانستند اختلاف امتیازی قابل قبولی را ایجاد کنند. تیم ژاپن اما بعد از وقت استراحت فنی دوم توانستند فاصله امتیازی را کاهش دهند ولی پاس خوب معروف برای مجرد و ضربه او با سرعت 102 کیلومتر به روند خوب ژاپنی ها پایان داد.

ایران در ادامه این ست توانست با سرویس های خوب فیاضی باز هم از حریف خود پیش بیفتد و عملکرد کم نقص بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا تیم ایران بتواند تیم برتر زمین باقی بماند. در امتیاز 21 مسابقه اما اشتباه داور مسابقه باعث توقف مسابقه شد و در نهایت داور چینی با تصمیمی بحث بر انگیز با وجود تاکید ویدئو چک امتیاز را به ژاپنی ها داد.

تیم ایران در ادامه اما تمرکز خود را از دست نداد و توانست با نتیجه 25 بر 22 و با دفاع عالی مجرد برنده ست اول شود.

ست دوم: 25 بر 21 ایران

دو تیم ست دوم را نزدیک آغاز کردند و شانه به شانه یکدیگر حرکت کردند. بازیکنان ایران با وجود تغییر در ترکیب خود هماهنگی بالایی داشتند و توانستند با چند سرویس خوب از سوی شفیعی اختلاف امتیازی ایجاد کنند. ایران در شرایطی به امتیاز 8 رسید که حریف 5 امتیاز کسب کرده بود. یلی به عنوان جانشین غفور در این دیدار نمایش خوبی در حملات داشت و عبادی پور، شفیعی و فیاضی نیز در کنار مجرد توانستند با حفظ فرم خوب خود، برتری ایران به حریف را دیکته کنند. سعید معروف کاپیتان تیم ملی در امتیازات میانی این ست و در شرایطی که بازیکنان ژاپن با حمایت هواداران خود تلاش می کردند فاصله امتیازی را کاهش دهند به خوبی توانست با پاس های دقیق خود دفاع حریف را جا بگذارد تا تیم ایران همچنان تیم برتر زمین باشد.

در شرایطی که ژاپنی ها موفق شده بودند اختلاف امتیازی را کاهش دهند، یک وقت استراحت از کولاکوویچ روند بازی را تغییر داد و در شروع فیاضی با تیزهوشی خود امتیاز 21 را برای ایران کسب کرد تا به این ترتیب این بار ژاپنی ها مجبور شوند وقت استراحت درخواست کنند. شروع مسابقه با یک رالی جذاب بود و این رالی جذاب با دفاع عالی سعید معروف به پایان رسید تا ایران به امتیاز 22 برسد.

ست سوم: 25 بر 19

شروع ست سوم برای ایران طوفانی بود و سرویس های خوب مجرد کمک کرد تا ایران 4 بر صفر از حریف خود پیش بیفتد. در ادامه اما بازیکنان ژاپن به خودشان آمدند و توانستند 2 امتیاز متوالی کسب کنند تا فاصله اندکی کاهش پیدا کند اما این روند خیلی ادامه پیدا نکرد ضربه دقیق فیاضی ایران را به امتیاز 5 رساند و فیاضی دوباره برای ایران امتیاز کسب کرد تا ایران 6 را کسب کند و در ادامه باز هم فشار بالایی که بازیکنان ژاپن تحمل می کردند باعث شد تا این تیم اشتباهات زیادی را مرتکب شود و ایران امتیاز 8 را در شرایطی کسب کرد که ژاپن در امتیاز 3 متوقف شده بود. ژاپنی ها اما در شروع مسابقه بهتر عمل کردند و اختلاف با سرویس های ایشی کاوا کاهش پیدا کرد.

اوتاکه بازیکن شماره یک ژاپن در خط سرویس قرار گرفت و توانست اختلاف امتیازی دو تیم را با سرویس های خوب خود جبران کند و دو تیم در امتیاز 10 برابر شدند. ایران اما بعد از آنکه امتیاز یازده را کسب کرد، با سرویس خوب عبادی پور اختلاف را دوباره به 2 رساند. رقابت دو تیم در این امتیازات جذاب تر از قبل پیگیری می شد و دفاع روی تور ایران با دستان معروف ایران را به امتیاز 16 رساند.

امتیازات پایانی مسابقه با عملکرد بسیار خوب ایران به ویژه در حمله و دفاع روی تور همراه شد و ایران توانست ضمن حفظ برتری خود با امتیاز سرویس فیاضی این ست را با نتیجه 25 بر 19 به پایان برساند تا به این ترتیب برد خود را نهایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز