خبرگزاری کار ایران

ایران 3 - آرژانتین یک؛ پیروزی نفس گیر در ماراتن توکیو

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۹۰۰

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در بازی حساس و نزدیک تیم ملی آرژانتین را با نتیجه سه بر یک شکست بدهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران موفق شد آرژانتین را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد تا چهارمین برد خود را در پنجمین دیدار کسب کند.

ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، علی شفیعی، امیر غفور، پوریا فیاضی، میلاد عبادی پور و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.

ست اول: 25 بر 19 ایران

کونته بهترین بازیکن آرژانتین اولین سرویس این مسابقه را به سمت زمین ایران زد و بازیکنان ایران در پایان یک رالی موفق به کسب اولین امتیاز شدند. دو تیم در امتیازات ابتدایی کم اشتباه عمل کردند و ایران با استفاده از اشتباه بازیکنان آرژانتین توانست در امتیاز 4  برای اولین مرتبه اختلاف را به دو برساند. نمایش خوب بازیکنان ایران ادامه داشت و دفاع خوب شفیعی باعث شد تا تیم ایران به امتیاز 6 برسد. اختلاف 3 امتیازی دو تیم تا رسیدن به امتیاز 8 و اعلام وقت استراحت فنی اول ادامه پیدا کرد.

در شروع دوباره مسابقه تیم ایران نمایشی بسیار خوب داشت و دریافت های خوب بازیکنان در کنار دفاع روی تور عالی از سوی شفیعی و موسوی باعث شد تا مندز بعد از افزایش اختلاف به عدد 6، اعلام وقت استراحت کند تا مانع از روند امتیاز گیری ایران شود. این وقت استراحت اما نتوانست خیلی کمک حال تیم آرژانتین باشد و شاگردان کولاکوویچ موفق شدند در شرایطی به امتیاز 16 برسند که حریف تنها 9 امتیاز کسب کرده بود. در شروع دوباره مسابقه یک دفاع خوب از شفیعی و یک امتیاز سرویس از موسوی باعث شد تا تیم ایران اختلاف امتیاز را به عدد 9 برساند. سوله در خط سرویس قرار گرفت و با سرویس های خوب خود توانست تیم ایران را به زحمت بیاندازد تا فاصله امتیازی کاهش پیدا کند اما ایران خیلی زود به خود آمد و توانست واکنش مناسبی به سرویس های خوب حریف داشته باشد.

سرویس های خوب بازیکنان آرژانتین باعث شد تا فاصله امتیازی دو تیم کاهش پیدا کند و ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی با درخواست وقت استراحت و ایجاد وقفه باعث شد تا روند خوب آرژانتینی ها متوقف شده و ایران امتیاز 20 را کسب کند. ایران در ادامه ست باز هم با دفاع خوب خود روی تور توانست فاصله امتیازی را حفظ کرده و این ست را با از دست رفتن امتیاز سرویس تیم آرژانتین از آن خود کرد.

ست دوم: 25 بر 20 آرژانتین

ایران باز هم با یک عملکرد خوب روی تور توانست خط حمله آرژانتین را دچار مشکل کند و دفاع خوب موسوی باعث شد تا ایران با دو دفاع متوالی حریف را ناکام کند. بازیکنان آرژانتین اما بر خلاف ست قبل اجازه ندادند اختلاف امتیازی چشم گیری ایجاد شود و خیلی سریع فاصله را کم کردند. پاس های خوب سعید معروف در خط حمله اجازه نداد تا ایران از حریف خود عقب بیفتد اما در پایان یک رالی زیبا تیم آرژانتین در شرایطی به امتیاز 8 رسید که ایران 7 امتیاز کسب کرده بود. ایران اما در شروع بهتر عمل کرد و با کسب دو امتیاز متوالی دوباره بالاتر از آرژانتین قرار گرفت. بعد از این امتیاز بود که دو تیم رقابت شانه به شانه خود را آغاز کردند و امتیازات به نوبت میان دو تیم تقسیم می شد تا باز هم ایران با یک دفاع خوب روی تور اختلاف امتیازی ایجاد کند. این اختلاف نیز اما پایدار نبود و بازیکنان تیم آرژانتین توانستند اختلاف را جبران کنند.

عملکرد ایران در این ست نسبت به ست قبلی افت کرد و البته تیم آرژانتین توانست با استفاده از توپ های برگشتی و سرویس های خوب خود نمایش بهتری داشته باشد تا کولاکوویچ بعد از آنکه آرژانتینی ها زودتر از ایران به امتیاز 18 رسیدند، درخواست وقت استراحت کند. تیم آرژانتین در امتیازات پایانی عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و بازیکنان ایران با اشتباهات پر تعداد خود به کمک آرژانتین آمدند تا ایران در ست دوم با نتیجه 25 بر 20 شکست بخورد. سرویس های سوله در امتیازات پایانی ست نقش تاثیر گذاری در این نتیجه داشت.

ست سوم: 25 بر 22 ایران

ایران در این ست بر خلاف ست قبل، شروع بهتری داشت و توانست با سرویس های خوب شفیعی  2 امتیاز ابتدایی را کسب کند اما در ادامه دو تیم مانند ست قبل امتیازات را نوبت به نوبت تقسیم کردند و اختلاف امتیازی چشمگیری ایجاد نشد اما آرژانتین توانست زودتر از ایران به امتیاز 8 برسد. رقابت نزدیک دو تیم اما خیلی ادامه پیدا نکرد و تیم آرژانتین با سرویس های خوب کونته توانست از ایران پیش بیفتد تا سرمربی تیم ملی درخواست وقت استراحت بدهد.

بعد از این وقت استراحت ورق دوباره به سود ایران برگشت و تیم ایران با کسب 4 امتیاز متولی با استفاده از سرویس های خوب غفور و توپ های برگشتی توانست زودتر از تیم حریف به امتیاز 16 برسد. عملکرد خوب ایران بعد از شروع دوباره مسابقه ادامه پیدا کرد و دو دفاع متوالی باعث شد تا ایران اختلاف امتیازی را به 3 افزایش دهد تا در امتیازات پایانی، تیم ایران به مراتب وضعیت بهتری از حریف خود داشته باشد.

ملی پوشان والیبال ایران در ادامه این ست باز هم توانستند نمایش خوب خود را ادامه دهند و هر چند آرژانتینی ها با سرویس های لیما فاصله را کاهش دادند اما در نهایت ایران با تکیه بر دفاع ناقص تیم آرژانتین و ضربه موسوی برنده این ست شد.

ست چهارم: 34 بر 32 ایران

رقابت جذاب و نزدیک دو تیم با شروع ست چهارم ادامه پیدا کرد و هر دو تیم در این ست نیز توانستند فرم خوب خود را ادامه دهند. در این ست هر دو تیم شانه به شانه یکدیگر حرکت کردند و اختلاف امتیازی از یک بیشتر نشد. نمایش خوب لیما و کونته در آرژانتین به کمک این تیم آمد تا آرژانتینی ها زودتر از ما به امتیاز 8 و وقت استراحت فنی اول برسند. سوله در این امتیازات عملکرد بسیار خوبی داشت و سرویس های راموس باعث شد تا فاصله امتیازی دو تیم به 4 امتیاز افزایش پیدا کند. تیم ایران بعد از وقت استراحت توانست به جریان بازی برگردد و فاصله امتیازی را کاهش داد و با استفاده از توپ ها برگشتی، به رقابت با حریف پرداخت اما اسپک های خوب کونته باعث شد تا آرژانتینی ها همچنان از ایران پیش باشند. تک دفاع زیبای معروف برابر کنته باعث شد تا فاصله دو تیم بعد از آنکه آرژانتین به امتیار 16 رسید، به دو کاهش پیدا کند. این اختلاف امتیازی اما تا امتیازات پایانی تغییری نکرد و هر دو تیم با حداقل اشتباه امتیازات را پی در پی کسب کردند.

تیم ایران توانست در امتیازات پایانی فاصله را کاهش دهد و در امتیاز 23 بازی را به تساوی کشاند و دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند تا در نهایت ایران با نتیجه 34 بر 32 برنده این مسابقه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز