خبرگزاری کار ایران

فرهاد را سرمربی استقلال بگذارند و سه سال هم به او وقت بدهند

قربانی: اعضای کمیته فنی استقلال خیلی حرف می‌زنند که اصلا خوب نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۱۲۰

مدافع سابق استقلال از سرمربیگری مجیدی در این تیم حمایت کرد

به گزارش ایلنا،پیروز قربانی مدافع سابق استقلال معتقد است نه دست هایی پشت پرده است و نه مسابقات مهندسی می‌شود تا تیمی قهرمان شود یا تیمی قهرمان نشود بلکه یک عده این حرفها را می‌زنند تا خودشان را از زیر فشار خارج کنند و افکار عمومی را منحرف کنند.

استقلال در مجموع در این فصل چطور بود؟

استقلال در مجموع با توجه به نوع یارگیری اول فصل و تمرینات پیش فصل خوب نتیجه گرفت. خودم فکر می‌کردم با این وضعیت استقلال امسال فقط بتواند سهمیه بگیرد اما با توجه به شرایط لیگ و عملکرد بعضی از تیم‌ها حتی در یک زمان‌هایی از فصل استقلال مدعی قهرمانی هم شد اما این تیم از اول فصل برای قهرمانی تدارک ندیده بود. با توجه به تغییراتی که استقلال نسبت به فصل قبل داشت و بازیکنان زیادی در تیم جابجا شده بودند باید کارش را زودتر شروع می‌کرد تا هم بازیکنان با سبک شفر آشنا شوند و هم هماهنگ‌تر شوند و خیلی زمان برد تا این اتفاق در استقلال افتاد و یک نیم‌فصل را از دست داد و بعد هماهنگ شدند.

از کارنامه شفر در استقلال راضی هستید؟

بالاخره ایشان دو سال در استقلال بود و شاید انتظار می‌رفت یک جام در لیگ برتر بگیرد. البته قهرمان جام حذفی شد اما در لیگ می‌توانست بهتر عمل کند. زمان شفر استقلال خوب بازی می‌کرد اما نوع مدیریت او ضعیف بود و بعد از دربی هم دیدیم که مدیریت خوبی نداشت اما از نظر فنی بد نبود. سبک بازی استقلال زمان شفر خوب بود و یک مقدار در یارگیری می‌توانست بهتر عمل کند. مطمئنا بازیکنان اول فصل با نظر شفر جذب نشدند چون از بازیکنان ایرانی شناخت نداشت و مدیریت سابق باشگاه بازیکن جذب کرد که باعث شد تیم در یک سری پست‌ها کمبود بازیکن داشته باشد که این کمبود در نیم‌فصل دوم جبران شد.

بزرگ ترین ایراد شفر از دید شما چه بود؟

مدیریت او ضعیف بود. در دربی سر پنالتی و اتفاقات بعد از دربی و محروم کردن فرشید باقری توسط باشگاه همه نشانگر این بود که شفر اقتدار ندارد. اگر قرار است بازیکن جریمه شود باشگاه نمی‌تواند او را از حضور در تیم محروم کند چون تیم ضعیف می‌شود. در بحث فنی هم شفر در جزئیات خیلی ضعف داشت و نتوانست نتیجه بگیرد.

فرهاد مجیدی بعد از شفر هدایت استقلال را در چند بازی آخر لیگ بر عهده گرفت. عملکرد مجیدی را چطور دیدید؟

از لحاظ آماری فرهاد مجیدی عملکرد خوبی داشت و خود شفر هم نمی‌توانست بهتر از این نتیجه بگیرد چون فرهاد 3 برد و 2 مساوی کسب کرد و از یک سری نیروهای تیم مثل مرتضی تبریزی و مهدی قائدی و روح ا... باقری که شفر از آن‌ها استفاده نمی‌کرد، بازی گرفت و از نظر فنی هم در زمان کم بیشتر از این نمی‌توانست کاری بکند اما از نظر فنی خوب کار کرد و عملکرد خوبی داشت.

در مورد مربی فصل آینده استقلال بحث زیاد است.در این رابطه چه نظری دارید؟

در ایران مردم فکر می‌کنند که مربی خارجی بیشتر از مربی ایرانی می‌فهمد. من همه مربیان ایرانی را نمی‌گویم اما بعضی از مربیان ما چون سنتی هستند و با علم 20 سال قبل کار می‌کنند را نمی‌گویم اما نسل جدید مربیان ما خوب هستند چون عصر ارتباطات است و یک سری‌ها وقت می‌گذارند و کار می‌کنند و آن‌هایی که وقت نمی‌گذارند از دور دارند خارج می‌شوند که برای فوتبال ایران خیلی خوب است. الان بحث مربی خارجی برای استقلال مطرح است اما مربی خارجی را بر چه اساسی می‌خواهند بیاورند؟ آیا سبک و نوع تمرینات و اخلاق او را می‌دانند؟ این‌که یک مربی خارجی فقط رزومه داشته باشد دلیل خوبی نیست که او را بیاوریم. اعضای کمیته فنی می‌گویند در حال بررسی رزومه مربیان خارجی هستند اما چه چیزی را بررسی می‌کنند؟ باید سبک او را بررسی کنند که به فوتبال ما می‌خورد؟ اگر به سبک بود که کی‌روش هیچ وقت سرمربی تیم‌ملی فوتبال ما نمی‌شد چون سبک کاری او به فوتبال ما نمی‌خورد. کی‌روش کارنامه داشت اما هر جا بود اخراج شده بود و به عنوان نفر دوم خوب بود. کی‌روش دفاعی کار می‌کرد در حالی که فوتبال ما هجومی است و در آسیا فوتبال ما را هجومی می‌شناسند. الان از استقلال همه انتظار دارند در فصل بعد قهرمان شود و باید یک مربی با سبک هجومی بیاورند و نباید یک مربی دفاعی بیاورند. الان آدم هایی که متخصص نیستند برای استقلال دنبال مربی هستند و فقط به جیب‌شان نگاه می‌کنند و هر کدام ارزان‌تر و دم دست‌تر باشد را می‌آورند.

یعنی با مربی خارجی برای استقلال در این مقطع مخالف هستید؟

مربی خارجی خوب اگر بیاید و استقلال را متحول کند موافق هستم اما آیا مربی خوب خارجی می‌آورند؟ اگر چنین کسی را آوردند 3 سال به او فرصت بدهند چون سخت است که سریع با فوتبال ما آشنا شود. برانکو را نگاه نکنید که به پرسپولیس آمد و سه قهرمانی متوالی آورد، برانکو قبلا در تیم‌ملی ایران بود و از فوتبال ما شناخت داشت. الان اگر استقلال مربی خارجی می‌آورد باید با نظر شخص دیگری بازیکن بگیرند.

با نظر چه کسی؟

الان شنیده‌ام که کمیته فنی برای جذب بازیکن نظر می‌دهد اما اگر مجیدی قرار است دستیار اول مربی خارجی باشد باید با نظر او بازیکن بگیرند اما الان همه دارند نظر می‌دهند که درست نیست. باشگاه باید سخنگو داشته باشد اما اعضای کمیته فنی در مورد ریز مسایل فنی صحبت می‌کنند که درست نیست.

با توجه به شرایط چه تصوری از استقلال در فصل جدید دارید؟

باید ببینیم چه‌اتفاقی می‌افتد و چه کسی سرمربی تیم می‌شود. متاسفانه مدیریت باشگاه استقلال خیلی تحت تاثیر فضای مجازی است و هواداران در فضای مجازی نظرشان را به مدیریت استقلال تحمیل می‌کنند که مربی خارجی بیاورند و این شیوه اصلا درست نیست. مربی خارجی تا اسم بازیکنان تیم را یاد بگیرد دو‌ماه طول می‌کشد. چه خوب بود که با فرهاد برای فصل جدید کارشان را شروع می‌کردند و بازیکن جذب می‌کردند تا عقب نیفتند و زمان را از دست نمی‌دادند. ضمن این‌که خیلی‌ها مدام مصاحبه می‌کنند و هر روز شاهد مصاحبه اعضای کمیته فنی هستیم در حالی که باشگاه مدیر عامل و معاون دارد و اگر فرهاد در کادر فنی فصل بعد هست با نظر او بازیکن بگیرند تا عقب نیفتند اما از نظر من منطقی این است که سال بعد با مربی ایرانی کار کنند.

چه کسی را توصیه می‌کنید؟

در شرایط فعلی فرهاد مجیدی را ترجیح می‌دهم اما به او فرصت بدهند نه این‌که یک سال باشد بلکه 3 سال فرصت بدهند. قبلا هم این اتفاق در استقلال افتاده و دوران قلعه‌نویی بود که نسل استقلال را عوض کرد و قهرمان هم شد و الان هم چنین اتفاقی باید بیفتد.

اما استقلال چندین سال است که قهرمان لیگ نشده و فکر می‌کنید هوادار استقلال 3 سال دیگر برای قهرمانی طاقت می‌آورد؟

هوادار باید سواد فوتبالی اش را بالا ببرد . اگر ساختار می‌خواهند باید صبر کنند. الان پرسپولیس 3 سال متوالی قهرمان شده است و بروند بررسی کنند تیم رقیب‌شان چطور توانسته سه قهرمانی متوالی به دست آورد. مدام می‌گویند دست‌های پنهان اما این حرفها فقط خودمان را عقب می‌اندازد. مهم ترین دلیل موفقیت پرسپولیس در این سالها ثبات آن‌ها است که هم در بخش مدیریتی و هم کادر فنی ثبات داشتند. استقلال باز می‌رود مربی خارجی می‌آورد و نتیجه نمی‌گیرد و وسط فصل روی سکوها حیا کن رها کن شروع می‌شود و اتفاق دیگری نمی‌افتد و دوباره استقلال مثل روز اول می‌شود. تماشاگر صاحب استقلال و پرسپولیس است اما فقط باید هوادار باشد نه این‌که مدیریت تحت تاثیر آن‌ها تصمیم بگیرد.

در مورد بحث مهندسی مسابقات که‌امیر قلعه‌نویی بعد از باخت به پرسپولیس در جام حذفی مطرح کرد چه نظری دارید؟

من برای افراد و حرفهایی که می‌زنند احترام قائل هستم اما اصلا چنین چیزی نیست که مهندسی شود چه تیمی قهرمان شود یا چه تیمی قهرمان نشود. اصلا چنین بحث هایی را قبول ندارم.

پس چرا چنین بحث هایی را مطرح می‌کنند؟

بعضی مواقع باید قبول کنیم که تیم مان به لحاظ فنی نتیجه نگرفته است. من با شخص خاصی کاری ندارم بلکه همه تیم‌ها و تمام بازیها را می‌گویم. تمام مربیان و بازیکنان ما بعد از این‌که بازی را می‌بازند می‌گویند اشتباهات داوری و دست‌های پشت پرده نگذاشت نتیجه بگیریم اما این‌ها نیست. خیلی مواقع مربیان و بازیکنان اشتباه می‌کنند و تعویض و ترکیب اشتباه و سبک اشتباه دارند و 70 تا 80 درصد تیم‌های ما اصلا سبک ندارند و فقط بازی می‌کنند. بلبشویی در فوتبال ما است که اصلا معلوم نیست چه خبر است. عده ای برای این‌که از فشار خارج بشوند و افکار عمومی را منحرف کنند این حرفها را می‌زنند اما نه دستی پشت پرده است و نه مسابقات مهندسی می‌شود چون یک تیم نمی‌تواند 3 سال پشت سر هم همینطوری قهرمان شود و زحمت کشیده و تلاش کرده و سبک داشته و بهتر است اشتباهات فنی خودمان را قبول کنیم و آن را رفع کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز