خبرگزاری کار ایران

توضیحات رئیس کمیته انضباطی در خصوص دیدار سپاهان و پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۲۷۵

رئیس کمیته انضباطی گفت: فحاشی، پرتاب نارنجک، درگیری با نیروی انتظامی و ایراد خسارت به اموال دیگران از تخلفات تیم میزبان بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته فدراسیون فوتبال گفت:  ظهر امروز 11 خرداد ماه گزارش مسابقه دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس که در روز هشتم خرداد ماه برگزار شده بود؛  به دست ما رسید . در این گزارش نماینده فدراسیون، داور بازی و همچنین ناظر ویژه انضباطی گزارش مبسوطی با ذکر حوادث مسابقه نیمه نهایی جام حذفی در اصفهان ارائه کردند .بر همین اساس با بررسی تخلفاتی که گزارش شده امروز با قید فوریت تخلف به افراد حقیقی و حقوقی ابلاغ می شود تا ظرف مهلت قانونی دفاعیات خود را ارسال کنند. در بخشی از این پرونده دعوت حضوری هم از افراد صورت می گیرد که با حضور در جلسه کمیته انضباطی اظهارات و دفاعیات خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: به طور اجمال دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس به عنوان اشخاص حقوقی باید در خصوص رفتار تماشاگران خود دفاعیاتشان را اعلام کنند و اما تعداد اشخاص حقیقی که رفتار آنها به عنوان تخلف گزارش شده است و میبایستی درباره رفتارهای خود لایحه دفاعی ارسال کنند، بیش از 7 نفر هستند که در بین آنان بازیکن و اعضای کادر فنی وجود دارد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه افزود: موضوع گزارش شده از رفتار تماشاگران درباره باشگاه پرسپولیس فحاشی بوده ولی رفتار تماشاگران باشگاه میزبان تخلفات گسترده ای بوده که مهمترین آن فحاشی، پرتاب نارنجک، درگیری با نیروی انتظامی و ایراد خسارت به اموال دیگران بوده است.

وی گفت: موضوع دیگری که در این پرونده علیه باشگاه میزبان وجود دارد شکایت و مطالبه خسارت از سوی چند نفر از اصحاب رسانه است که به دلیل ورود خسارت های سنگین به اتومبیل های خود، با ارائه مدارک و مستندات از باشگاه میزبان شکایت کرده اند که در این زمینه نیز فرصت دفاع به باشگاه میزبان داده خواهد شد. بخشی از تخلفات گزارش شده نیز مربوط به مصاحبه افراد بعد از بازی است که در این پرونده به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد.

حسن زاده در ادامه خاطر نشان کرد: یک نکته مهم در گزارش مقامات رسمی وجود دارد. آنهم همکاری موثر سرمربی تیم میزبان با مقامات رسمی این دیدار بوده که همکاری های ایشان در کاهش تشنج و برقراری آرامش از سوی مسئولین اعلام شده است که جای تقدیر دارد.

حسن زاده در پایان گفت: در حاشیه این پرونده باید بگویم که زحمت های فراوانی برای برگزاری مسابقه سپاهان و پرسپولیس در اصفهان کشیده شد که این امر جای تشکر دارد. برخی از نهادهای استان اصفهان خصوصا هیات برگزار کننده این رقابت، زحمات چند روزه متحمل شدند و همکاری دو باشگاه میزبان و میهمان در آرایش سکوها و تعدیل تعداد تماشاگران، همه اقدامات موثری بود که به آرامش مسابقه کمک می کرد اما متاسفانه بخشی از رفتارهای درون این رقابت و عملکرد غیر ورزشی چند نفر، موجب التهاب  روی سکوها شد که در این پرونده جزئیات آن مطرح شده و قطعا رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز