خبرگزاری کار ایران

یورگن کلوپ؛ مرد یک میلیارد دلاری تغییرات لیورپول

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۹۳۲

وقتی یورگن کلوپ در اکتبر 2015 جانشین برندان راجرز روی نیمکت لیورپول شد، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد چنان تاثیر شگرفی داشته باشد.

در حالی که قرمزها بیشتر و بیشتر از میان جمع نخبگان لیگ برتر فاصله می‌گرفتند، کلوپ تحول تیم جدیدش و تبدیل آن به یکی از قدرت‌های فوتبالی اروپا را کلید زد. وقتی این مربی آلمانی تیمش را مجبور کرد بعد از تساوی خانگی 2 بر 2 مقابل وست برومویچ آلبیون برای هواداران دست بزنند و از آنها تشکر کنند، منتقدان شروع به تمسخر این رفتار کردند اما حالا همان کسانی که نسبت به موفقیت او بدبین بودند، مربی سابق بوروسیادورتموند را به خاطر اینکه برای دومین فصل متوالی تیم را به فینال لیگ قهرمانان رسانده، تحسین می‌کنند. نیمه قرمز مرسی ساید حالا راهی واندا متروپولیتانو می‌شوند تا ششمین قهرمانی اروپایی را بعد از بازی شنبه با تاتنهام به خانه بیاورند.

بخش اعظمی از موفقیت کلوپ را می‌توان به علت مدیریت انسانی عالی و همچنین نبوغ تاکتیکی او دانست که باعث شده  لیورپول تیمی توقف ناپذیر در خانه و خارج از خانه شود اما آنچه باعث شد تیم کلوپ بعد از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در این فصل سایه به سایه منچسترسیتی برای قهرمانی لیگ برتر تلاش کند و یک بار دیگر به فینال رقابت‌های اروپایی برسد، نگاه هوشمندانه او در بازار نقل و انتقالات بود.

گروه تحلیلگر CIES یک موسسه تحقیقاتی در سوییس است که روی آنالیز فنی بازیکنان تخصص دارد و به صورت علمی روی بازیکنان ارزش‌گذاری می‌کند. برای اینکه ارزش‌گذاری تا حد امکان صحیح باشد، CIES در تحقیقات خود از سازمان‌های معتبری مثل فیفا، یوفا، گروه فوتبال سیتی، چلسی، اتلتیکومادرید و بنفیکا کمک می‌گیرد.

بسیاری از خریدهای کلوپ همچنان در لیورپول هستند و استخوان‌‌بندی اصلی تیم را تشکیل می‌دهند و با استفاده از اطلاعاتی که CIES در اختیار ما می‌گذارد، می‌توانیم به کار فوق‌العاده او پی ببریم.

برای انجام تحقیقات، ترنت الکساندر آرنولد را هم مورد بررسی قرار دادیم که عملا نمی‌تواند خرید کلوپ تلقی شود اما توانسته خود را در سمت راست دفاع تیم جا بیندازد. در جدول می‌توان به خوبی مشاهده کرد که چطور ارزش تیم افزایش چشمگیری داشته است.

این بازیکنان در مجموع با 5/390 میلیون پوند به آنفیلد آمده‌اند اما در بازار امروز و براساس محاسبه CIES ارزش آنها به 7/796 میلیون پوند(009/1 میلیارد دلار) رسیده است. اینکه ارزش تیم تقریبا دوبرابر شده نشان می‌دهد چطور کلوپ لیورپول را متحول کرده و چگونه خریدهای او قرمزها را به فرازهای باورنکردنی جدیدی رسانده است.

منبع تاک اسپورت
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز