خبرگزاری کار ایران

کهکشانی‌های ایران به دنبال مربی در پنجره و نقل انتقالات

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۶۲

بعد از بریز و بپاش‌های ابتدای فصل خریدهای دانه‌درشتی مثل اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، احسان حاجی‌صفی، کنستانت، استوکس و... فصل را با جان توشاک سرشناس آغاز کردند اما خیلی زود نوار ناکامی‌ها سبب شد تا توشاک چمدان‌ها را شبانه به سوی اروپا ببندد.

به گزارش ایلنا، بعد از دوره گذار با محمد توقی، نوبت به یک نام سرشناس دیگر به نام جرج لیکنز رسید اما مربی بلژیکی به رغم آغاز امیدوارکننده و رسیدن به کورس قهرمانی، درست در بزنگاه لیگ کار را زمین گذاشت و 4 شکست پرونده لیکنز را بست تا پرشورها برای فصل جدید به دنبال یک مربی دیگر باشند. هنوز پروژه جذب مربی برای تراکتور به سرانجام نرسیده اما به سیاق فصل گذشته تبریزی‌ها فعالیت خود را در فصل نقل و انتقالات کلید زده‌اند.

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال هنوز شروع نشده اما بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها در اطراف باشگاه تراکتورسازی داغ داغ است. ظاهرا تراکتور و مالک متمولش همانند فصل گذشته دست روی نام‌های بزرگی گذاشته‌اند تا تراکتور فصل جدید پرستاره‌‌تر شود. در روزهای اخیر نام‌های بزرگی شنیده می‌شود که مدنظر تراکتورسازان برای فصل بعد هستند. با وجود اینکه محمدرضا زنوزی مالک باشگاه پیش از این گفته بود تا زمان انتخاب نشدن سرمربی جدید هیچ فعالیتی در نقل و انتقالات نخواهند داشت ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که مسوولان باشگاه در حال رایزنی برای جذب بازیکنان هستند. یکی از پست‌هایی که تراکتورسازی در آن نیاز به تقویت دارد خط حمله است. خط حمله تراکتور در فصل گذشته با استوکس ایرلندی روزهای پرفراز و نشیبی داشت.

استوکس که با قرارداد سنگینی به تراکتور پیوسته بود، بعد از چند هفته راه افتاد و بدل به مرد شماره یک خط حمله شد اما ناگهان غیبش زد و به بهانه مشکلات خانوادگی تراکتور را رها کرد و رفت. بعد از چند هفته کشمکش و تهدید، استوکس رضایت داد تا دوباره بازگردد اما مهاجم بلندبالای ایرلندی در بازگشت کمتر نشانی از ستاره نیم فصل نخست داشت و نتوانست درخشش سابق را داشته باشد تا تراکتور برای فصل جاری به دنبال یک مهاجم جدید باشد.

به ویژه اینکه استوکس حالا درگیر یک پرونده قضایی شده و متهم به آزار و توهین به نامزد سابق خود است. به همین منظور برای وی پرونده‌ای تشکیل شد و قرار بود در دادگاه حضور یابد که از این مساله خودداری کرد و اکنون شرایط به گونه‌ای شده که در صورت ورود به خاک اسکاتلند بلافاصله توسط پلیس دستگیر خواهد شد. برای جذب مهاجم جدید در تراکتور نام‌های جذاب و هیجان انگیزی به گوش می‌رسد. مهدی طارمی یکی از ستاره‌هایی ‌است که تراکتوری‌ها مایل به خرید وی هستند اما طارمی بعد از فسخ با الغرافه، به دنبال یک پیشنهاد اروپایی نشسته و تمایلی به بازگشت به ایران ندارد. ضمن اینکه در صورت بازگشت، قطعا پرسپولیس را ترجیح خواهد داد و از همین رو احتمال حضور او در تراکتورسازی تقریبا نزدیک به صفر است.

با این شرایط تراکتوری‌ها یک گزینه جذاب دیگر را مدنظر قرار داده‌اند؛ عمر خریبین ستاره سوری الهلال! خریبین برای فوتبال ایران نام آشنایی است. ستاره‌ای که دو فصل پیش با گل‌هایش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان پرسپولیس را در حسرت فینال گذاشت و توپ طلای سال را بالای سر برد.

خریبین نیم فصل هم مورد توجه تراکتورسازی قرار داشت ولی در آن مقطع به توافق نرسیدند و حالا دوباره پرونده جذب این مهاجم سوری کلید خورده است. این بازیکن تحت قرارداد الهلال است و فصل گذشته به صورت قرضی برای پیرامیدز مصر به میدان رفته و در 7 بازی 5 گل به ثمر رساند تا فصل پرفروغی را تجربه کند.

برخی از منابع خبری مانند یورواسپورت عربی اعلام کردند تیم مصری دیگر به دنبال خریبین نیست، خبری که می‌تواند دست تیم ایرانی را برای جذب او بازتر بگذارد. بنا به اعلام سایت ترانسفر مارکت ارزش او تقریبا 2 میلیون دلار است اما به نظر می‌رسد خریبین با رقمی یک میلیون دلاری نیز حاضر به پوشیدن پیراهن سرخ تراکتور خواهد بود.

 

اول سرمربی، بعد خریبین!

یکی از مدیران باشگاه تراکتورسازی درباره جذب عمر خریبین بازیکن تیم الهلال اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم عمر خریبین با باشگاه عربستانی قرارداد دارد و مبلغ قراردادش هم بالاست به همین علت جذب این بازیکن دشوار است. ما در ابتدا به دنبال جذب سرمربی هستیم و بعد از آن فعالیت نقل و انتقالاتی خود را با نظر سرمربی جدید شروع می‌کنیم. همچنین چند بازیکن ما خواستار تعیین وضعیت‌شان برای فصل بعد شدند که به آنها گفتیم منتظر بمانند تا سرمربی جدید انتخاب شود تا تکلیفشان را مشخص کنیم.

 

الهلال هم خریبین را می‌خواهد

باشگاه الهلال تاکید کرد که عمر خریبین باید به تیم برگردد. عمر خریبین در طول دوران حضورش در الهلال همواره از بهترین‌های این تیم بود. این بازیکن سوری فصل قبل به صورت قرضی در پرامیدز مصر بازی کرد و عملکرد خوبی هم در این تیم داشت. باشگاه الهلال تاکید کرد که قرارداد قرضی عمر خریبین با باشگاه مصری به پایان رسیده و او باید در تابستان به تیمش برگردد تا برای فصل جدید خود را آماده کند.

رسانه‌های مصری پیش از این تاکید کردند که هم عمر خریبین و هم باشگاه پرامیدز دوست دارند که او فصل بعد هم در این تیم بازی کند اما عملکرد ضعیف خط حمله الهلال باعث شده تا این باشگاه خواستار بازگشت ستاره سوریه‌ای خود شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز