خبرگزاری کار ایران

انتقال رایگان چشمی به الاهلی و سرمایه‌سوزی به سبک استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۶۳۴

روزبه چشمی در حالی به الاهلی قطر منتقل شد که استقلال هیچ نفعی از این انتقال نبرد.

به گزارش ایلنا، روزبه چشمی از ماه‌ها قبل مورد توجه الاهلی بود و انتظار می‌کشید فصل تمام شود و فوتبالش را در لیگ قطر دنبال کند که در نهایت این اتفاق رخ داد تا هافبک استقلال که در لیگ هجدهم نمایش مطلوبی نداشت، فصل بعد در کنار امید ابراهیمی در ترکیب تیم الاهلی قطر دیده شود.

 مسوولان باشگاه الاهلی قطر با علم به اینکه روزبه در دو پست بازی می‌کند این بازیکن را به خدمت گرفته‌اند که باید دید آیا چشمی با همین ناآمادگی که در لیگ هجدهم داشت در ترکیب تیم جدیدش قرار می‌گیرد یا اینکه انگیزه تازه‌ای پیدا خواهد کرد و در این تیم دوباره بدل به یکی از بازیکنان آماده و قبراق خواهد شد.

چشمی برای دو فصل بازی در تیم الاهلی قطر مبلغ یک میلیون و 400 هزار دلار دستمزد خواهد گرفت. رقمی که از لحاظ اقتصادی برای این بازیکن به صرفه خواهد بود اما نکته‌ای که وجود دارد و نباید از آن غافل شد این است که از این انتقال هیچ سودی به باشگاه استقلال نخواهد رسید و شاید اگر مدیران باشگاه استقلال قدری زرنگی به خرج می‌دادند و در نقطه‌ای از فصل قرارداد چشمی را تمدید می‌کردند حالا باشگاه الاهلی قطر مجبور می‌شد برای دریافت رضایتنامه این بازیکن مبلغی را هم به باشگاه استقلال بپردازد اما از آنجا که اصولا در باشگاه‌های فوتبال ایران مساله درآمدزایی چندان جدی گرفته نمی‌شود و سیستم دولتی کاملا مدیران این باشگاه‌ها را بی‌انگیزه کرده، چشمی بی‌آنکه مبلغی را به باشگاه استقلال پرداخت کند به تیم الاهلی خواهد رفت و از تمام حق و حقوق مالی این انتقال خود و مدیربرنامه‌هایش بهره مند خواهد شد.

البته از گوشه و کنار باشگاه استقلال شنیده می‌شد که به دلایلی علاقه‌ای به ادامه همکاری با این بازیکن وجود ندارد و حتی نام این بازیکن از سوی کمیته فنی استقلال در فهرست سیاه نوشته شده بود اما به هر شکل چشمی بازیکن جدید‌الورودی به باشگاه استقلال نبود که بتوان به راحتی با جدایی‌اش کنار آمد. این بازیکن از سال‌ها پیش عضو باشگاه استقلال بود و کم هزینه برایش نشده است.

به همین دلیل حق استقلال بود که سهمی از این انتقال داشته باشد اما سناریو طوری جلو رفت که روزبه در شرایطی که هیچ قراردادی با باشگاه استقلال نداشت با تیم الاهلی قطر به توافق رسید.

مدیران باشگاه استقلال که خود را تافته‌ای جدا بافته در نحوه نگارش و عقد قرارداد‌ها می‌دانند در ماجرای روزبه چشمی شکست بزرگی متحمل شده‌اند و هر قدر هم که درباره کنار گذاشتن این بازیکن میان اعضای باشگاه اتفاق نظر بود اما نباید اجازه می‌دادند چشمی به تیم الاهلی قطر برود، یک میلیون و 400 هزار دلار دستمزد بگیرد و چیزی عاید باشگاه استقلال نشود! البته در تاریخ باشگاه استقلال از این دست اتفاقات کم رخ نداده و بارها شاهد بودیم که بازیکنان بی‌آنکه مبلغی به باشگاه بدهند، از چنگ این تیم می‌پرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز