خبرگزاری کار ایران

با ستاره گرانقیمت استقلال در لیگ نوزدهم آشنا شوید (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۶۱۲

جذاب‌ترین بخش ماجراهای باشگاه استقلال در نقل و انتقالات تمدید قرارداد با ستاره آفریقایی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، آیاندا پاتوسی، بازیکنی که مانند تیام تنها نیم فصل فرصت عرض‌اندام در استقلال را داشت و توانست با بازی‌های ایده‌آل همه را به آینده خود در استقلال امیدوار کند. آنچه اما پاتوسی را از استقلال دور می‌کند دستمزدی است که از این باشگاه طلب کرده و از طرفی توافق مالی که باشگاه استقلال باید با باشگاه سابق این بازیکن داشته باشد تا بتواند از پاتو در لیگ نوزدهم بهره بگیرد. استقلالی‌ها برای اینکه پاتوسی را در خط میانی خود ببینند باید یک میلیون و 300 هزار دلار در مجموع هزینه کنند. آیا تامین این رقم برای باشگاه استقلال چالش آفرین نیست؟

 

میان بازیکنان خارجی استقلال آیاندا پاتوسی نمایش امیدوارکننده‌تری داشت و برای تمدید قرارداد با او میان تمام اعضای فنی و غیر فنی باشگاه استقلال اتفاق نظر وجود دارد. در واقع روی ماندن پاتوسی هم اعضای کادرفنی استقلال نظر مثبت دارند - قطعا سرمربی آینده هم خواهد داشت - هم مدیران باشگاه و هم اعضای کمیته فنی. به این ترتیب او یکی از گزینه‌های قطعی استقلال برای فصل بعد خواهد بود و یارگیران این باشگاه  تلاش خواهند کرد تا زمینه تداوم این بازیکن آفریقایی در استقلال را فراهم کنند.

اخیرا علی خطیر مذاکراتی با این بازیکن هم داشته و اینطور نبوده که فقط با علی کریمی و وریا غفوری مذاکره کند، بازیکنانی که گفته می‌شود همه دستمزد خود را گرفته‌اند. خطیر تلاش کرده با پاتوسی نیز به توافق‌های اولیه دست یابد اما مذاکرات او با این بازیکن باکیفیت به نتیجه مثبتی منجر نشده است. پاتوسی وقتی با پیشنهاد تمدید قرارداد مواجه شده، به مسوول نقل و انتقالات باشگاه گفته که برای فصل جدید حاضر نیست با مبلغی کمتر از 600 هزار دلار در ترکیب استقلال بازی کند.

این مبلغ با توجه به قیمت 14 هزار تومانی دلار بیش از 8 میلیارد خواهد شد. البته حفظ این رقم منوط به بالا نرفتن قیمت دلار است به این دلیل که در ماه‌های اخیر قیمت دلار مدام تغییر کرده و باشگاه استقلال هم چون با بازیکنان خارجی به دلار قرارداد منعقد می‌کند و افشای اسناد اخیر از سوی یکی از خبرگزاری‌ها نیز مهر تایید می‌زند به این واقعیت که استقلالی‌ها در عقد قرارداد با خارجی‌ها بسیار بی‌پروا عمل می‌کنند، در نتیجه پرداخت چنین دستمزدی به پاتوسی کار این باشگاه را بسیار دشوار خواهد کرد کما اینکه می‌بینیم در ماجرای توافق با وینفرد شفر که مبلغ یک میلیون و 200 هزار دلار از باشگاه استقلال می‌خواهد، باشگاه استقلال با این مربی به هیچ توافقی نرسیده است. به همین دلیل آبی‌پوشان اگر می‌خواهند به توافق دوباره با پاتوسی خوشبین باشند باید این مبلغ 600 هزار دلار را جور کنند تا پاتوسی به تیم دیگری منتقل نشود.

هرچند که مساله استقلال تنها تامین دستمزد پاتوسی نیست. این بازیکن از تیم کیپ تاون آفریقای جنوبی به صورت قرضی به استقلال ملحق شده و در قرارداد اولیه‌اش نوشته شده چنانچه دو طرف بخواهند یک فصل دیگر به همکاری ادامه دهند باید مبلغ 700 هزار دلار را به باشگاه آفریقایی پرداخت کنند تا پاتوسی آزاد شده و مانعی برای بازی در ترکیب استقلال نداشته باشد اما پرسشی که به وجود می‌آید این است که آیا باشگاه استقلال توان تامین مجموعا یک میلیون و 300 هزار دلار را خواهد داشت؟ آن 600 هزار دلاری که پاتوسی برای خودش خواسته و این 700 هزار دلاری که باشگاه استقلال باید به باشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی پرداخت کند، مجموعا رقمی بالغ بر آنچه باشگاه استقلال باید به وینفرد شفر پرداخت کند را در مقابل‌مان قرار می‌دهد وهیچ بعید نیست که سران باشگاه استقلال با وجود علایقی که برای تمدید قرارداد با پاتوسی دارند، در نهایت این بازیکن را هم در لیست خروجی‌های خود قرار دهند. تنها راهی که استقلال را به حفظ پاتوسی امیدوار می‌کند، کوتاه آمدن وینفرد شفر از دریافت تمام دستمزدی است که در قرارداد فصل آینده‌اش نوشته شده است.

اگر شفر به استقلال تخفیف دهد آنگاه دست این باشگاه برای تمدید قرارداد پاتوسی باز خواهد شد اما چنانچه شفر همه دستمزدش را بخواهد که حالت دوم محتمل‌تر است آنگاه باشگاه استقلال با مشکل بزرگی در راه تمدید قرارداد این بازیکن طراح آفریقایی که در گلزنی هم شم مطلوبی دارد، مواجه خواهد شد. یک راه دیگر برای تامین دلار‌های درخواستی آقای پاتوسی و باشگاه سابقش تامین این مبالغ از حق انتقال تیام است. باشگاه استقلال از کنار انتقال این بازیکن مبلغی را از باشگاه عجمان دریافت خواهد کرد که اگر این مبلغ همان 500 هزار دلاری که وعده‌اش را داده‌اند، باشد باز هم امیدواری بسیاری به حضور پاتوسی در استقلال فصل آینده خواهد بود، غیر از این خیلی بعید است که با توجه به فضای موجود و اینکه باشگاه استقلال قرار است یک سرمربی خارجی را هم به خدمت بگیرد، توأمان بودجه کافی برای توافق با شفر و پرداختی‌های تازه به پاتوسی را داشته باشد. ضمن اینکه احتمالا اسماعیل گونسالوس و گادوین منشا نیز به جهت جدایی از استقلال مبالغی را درخواست خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز